fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית חיים אחת זכתה בעתירה בעניין פתקי ההצבעה הפסולים

השופט עודד ברלינר קבע, כי הוא מאשר ספירה נוספת בקלפי נוספת בקרית חיים בשל אי התאמה בספירה. לסיעה חסרו 28 קולות כדי להיכנס למועצת העיר
להעיר את הציבור. מוטי בליצבלאו | צילום: אלדד צלמים
להעיר את הציבור. מוטי בליצבלאו | צילום: אלדד צלמים

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל השבוע את בקשת רשימת קרית חיים אחת, לעיון בפתקי הצבעה פסולים ב-16 קלפיות בקרית חיים. השופט עודד ברלינר קבע, כי הוא מאשר ספירה נוספת בקלפי נוספת בקרית חיים בשל אי התאמה בספירה. הספירה המחודשת בקלפי והעיון בפתקים הפסולים בשאר הקלפיות, יתקיימו בתוך שבוע ימים.

רשימת קרית חיים אחת עתרה השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה, בבקשה לעיין בפתקי הצבעה הפסולים בקלפיות בקרית חיים. בעתירה, שהוגשה על ידי בא כוח הסיעה עו"ד אבי גולדהמר, נטען, כי לנוכח מספר הקולות הבודדים המפריד בין הרשימה לבין קבלת מנדט אחד ולאור הליקויים שהתגלו בקלפיות, יש לאפשר להם לבדוק את הקולות הפסולים, מתוך אפשרות שאולי תסייע להם לזכות במנדט המיוחל.

העתירה הוגשה נגד מנהל הבחירות למועצת העיר חיפה גדעון פרידמן ונגד כל הסיעות שהתמודדו למועצת העיר. בעתירה מבקש יו"ר הרשימה מוטי בליצבלאו להורות לפרידמן לאפשר לו או למי מטעמו, לעיין ולצלם פתקי הצבעה.

על פי תוצאות הבחירות, סיעת קרית חיים אחת קיבלה 2,111 קולות, בעוד מספר הקולות הזוכה במנדטים עומד על 2,139 כלומר, לסיעה חסרו 28 קולות כדי להיכנס למועצת העיר.

עוד נטען בעתירה, כי סיעות חיפה חדשה בראשות ד"ר איתי גלבוע וסיעת יהדות התורה – שס- אחדות למען כולם, צורפו לבקשה מאחר ויכול להיות שתוצאות הבקשה ישפיעו עליהן, בתוקף הסכם העודפים שנחתם בין שלוש הסיעות.

הסיעה מבקשת באמצעות העתירה, לעיין בפתקי ההצבעה שנפסלו ב – 17 קלפיות, שמוקמו בקרית חיים, בטענה כי לדעתם נפלו אי סדרים מהותיים בהתנהלות בקלפיות אלו ואחרות, אך עם זאת בחרה הסיעה למקד את בקשתה לליקויים ספציפיים הנוגעים בעיקרם לפסילת קולות בקלפיות בקרית חיים.

בעתירה צוינו כמה פתקים נפסלו בכל קלפי ולטענת הסיעה, היקף הקולות הפסולים מגיע ל – 35 בעוד לסיעה חסרים 32 קולות כדי לקבל מנדט במועצת העיר, כך שברור שמבחינת היקף הליקוי, קיים סיכוי להשפעה על תוצאות הבחירות.

יו"ר קרית חיים אחת מוטי בליצבלאו מסר בתגובה: "השופט קיבל את העתירה וטען שאין כל סיבה לא לתת לנו לעיין, מאחר ואולי נוכל להדביק את הפער ולקבל מנדט. ההערכה הראשונית שלנו אכן קיבלה חיזוק בבית המשפט ואנו צריכים לבדוק האם הפער הזה נסגר, כי אני חושב שגם לקרית חיים מגיע ייצוג במועצת העיר. 28 קולות זה פער שאולי נצליח לכסות ולזכות במנדט וגם השופט קיבל את זה".

מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)
מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות