fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הגיע הזמן לשים סוף למחדל של שנים"

כך אומרים השבוע בהנהלת וועד קרית שמואל, אשר החליטה על שילוב זרועות עם ועד קרית חיים והצטרפותם של תושבי קרית שמואל למאבק להפסקת ההזנחה הקיימת לטענתם מצד עיריית חיפה
וועדי קרית חיים וקרית שמואל התאחדו נגד עיריית חיפה (צילום: נטע פלג
וועדי קרית חיים וקרית שמואל התאחדו נגד עיריית חיפה (צילום: נטע פלג

"גם לתושבי קרית שמואל נמאס מההזנחה המשוועת מצד ראש העירייה בכל הקשור לטיפוח הרחובות והמבנים ואיכות הסביבה. הגיע הזמן לשים סוף למחדל של שנים", כך אומרים השבוע בהנהלת וועד קרית שמואל, אשר החליטה על שילוב זרועות עם ועד קרית חיים והצטרפותם של תושבי קרית שמואל למאבק להפסקת ההזנחה מצד עיריית חיפה וראש העיר יונה יהב, כך לטענתם.

שתי ההנהלות דנו בצורך הדחוף לשנות את המצב החמור לתחושתם של תושבי האזור הנובע מהזנחה בטיפול של שנים מצד עיריית חיפה בשלל נושאים ובהם טיפוח הרחובות, ניקיון ומחדל איכות הסביבה. עוד קבעו כי מעתה שני הוועדים יהיו מתואמים בכל הפעולות בנושא. אנשי וועד קרית חיים אומרים כי: "ראש העירייה חייב להתעורר, להפסיק להתעלם מתושבי קרית חיים ומתושבי קרית שמואל ולהתחיל לטפל מיידית במצוקות בשטח".

וועדי קרית חיים וקרית שמואל התאחדו נגד עיריית חיפה (צילום: נטע פלג
וועדי קרית חיים וקרית שמואל התאחדו נגד עיריית חיפה (צילום: נטע פלג

במקביל, מבקשות הנהלות הועדים מראש העירייה לקבל את דו"ח סל השירותים לתושבי קרית שמואל וקריית מאז כניסתו לתפקיד ובהשוואה לתושבי חיפה, זאת לאחר שבשבוע שעבר מסרה עיריית חיפה תגובה לתקשורת בנוגע לממצאי סקר שביעות רצון שנערך בקרב תושבי קרית חיים, ובה נאמר כי הסל היה גדול לאין שיעור מזה של תושבי חיפה :"אנו מצפים שסל השירותים לתושבי קרית חיים וקריית שמואל ישתווה ל-15 אחוז מהוצאות העירייה, שהם חלקם היחסי מתושבי חיפה".

"לצערנו הרב אנו רואים כיצד קרית חיים וקרית שמואל נובלות לנגד עינינו" אומרים חברי ההנהלות " לפני 12 שנים לקראת בחירתו לראשות העיר יהב הבטיח לקדם את קרית חיים ביחס לקריות אחרות, להקים פארק היי טק לטפל בזיהום האוויר, ולא קיים. לא רק שמיכל האמוניה וחוות המיכלים נותרו במקומם ומסכנים את בריאותינו, אליהם צפוי ככל הנראה להצטרף גם נמל מכולות. הזוהמה והלכלוך ברחובות הפכו לבלתי נסבלים, טיפוח המבנים והסביבה לא נעשה, ופעולות קהילה במשותף עם ועדי השכונות אינן מתקיימות למעט מקרים נדירים".

מהעירייה נמסר: "בעיריית חיפה לא התקבלה מעולם כל פנייה מוועד קריית חיים או מוועד קריית שמואל. ההתעוררות המאוחרת שבאה לאחר השקעות עתק למשל בבניית בתי ספר, גני ילדים, מרכזים קהילתיים, גני שעשועים, הנחת מערכת ניקוז חדשה, פיתוח רחובות, הקמת מעברים תת קרקעיים, בניית חוף רחצה חדשה – תמוהה, כמו ההתייחסות למיכל האמוניה לאחר שרק אתמול הודיעו השר להגנת הסביבה ושר האוצר על פרסום מכרז להקמת מיכל אמוניה חלופי בדרום המדינה.

"ראש העיר הזמין את מי שמכנים עצמם כחברי הועד לפגישה בלשכתו – אך הם סירבו להגיע. מסתבר כי בחירות המיועדות לאגודת המים גורמות להם להתנהג באופן תמוה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות