fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גנרל חורף חוזר ובגדול

לפי התחזית סערה בעוצמה "רבה אף יותר מהסערה הקודמת", צפויה להגיע לאזור. צוותי כוננות מתוגברים יתנו מענה לתושבים ולאירועי חירום. תושבי חיפה, קריית חיים וקרית שמואל לפחות יהנו מחניה חינם
מתכוננים. הסערה חוזרת (צילום: דוברות עיריית חיפה)
מתכוננים. הסערה חוזרת (צילום: דוברות עיריית חיפה)

בסוף השבוע הקרוב צפוי באזור חיפה מזג אוויר סוער במיוחד, שיכלול גם שלג בפסגות הכרמל.  מעיריית חיפה נמסר כי אכיפה בחניה בכחול לבן לא תתקיים החל מהיום (רביעי), משעה 17:00 ועד מוצאי שבת הקרבה בסביבות חיפה, קרית חיים וקרית שמואל. בשל מזג האוויר הצפוי ידחה יריד התחפושות להורים צעירים שתוכנן לשבת הקרובה. האירוע יתקיים בשבת 28.02.2015, בשעה 9:30, ברחבת האודיטוריום. מטה החירום העירוני התכנס הבוקר לישיבת היערכות דחופה לקראת פגעי מזג האוויר הצפויים בסוף השבוע. במהלך הסערה האחרונה שפקדה את חיפה,ירדו בעיר כ – 160 מ"מ גשם אשר מהווים כ- 30 אחוז מכמות הגשם השנתית בחיפה.

על פי תחזית השירות המטאורולוגי הסערה צפויה לחזור לאזורנו כבר הערב, רביעי, ובעוצמות גדולות אף יותר. במהלך הסערה שתמשך עד מוצאי שבת צפויים לרדת בחיפה כ – 130 מ"מ גשם. הגשמים ירדו ללא הפוגה וילוו במשבי רוח עזים. בים צפויים גלי ענק בגובה של עד 10 מטרים, אשר עוצמתם תורגש וודאי גם בחוף. המערכת החורפית תלווה בטמפרטורות נמוכות במיוחד. גם שלג צפוי הלילה ומחר בפסגות הגבוהות של הר הכרמל.

מתכוננים. הסערה חוזרת (צילום: דוברות עיריית חיפה)
מתכוננים. הסערה חוזרת (צילום: דוברות עיריית חיפה)

מטה החירום של העירייה נערך בהתאם לתחזית השירות המטאורולוגי. צוותי כוננות מתוגברים ייתנו מענה לפניות התושבים. ציוד כבד הוכן מבעוד מועד למקרים של הצפות, פינוי שלג ומכשולים כגון עצים, עמודי תאורה ורמזורים שעשויים לקרוס.

המוקד העירוני 106 ירכז את פעילות מטה החירום ויפעל במתכונות מורחבת עם כמות גדולה של מוקדנים. נציג חברת החשמל יהיה נוכח במוקד העירוני על מנת לתת מענה מידי למקרים של הפסקות חשמל. פקחיי העירייה יסיירו לאורך החופים ובשכונות על מנת לזהות הצפות ולתת מענה מידי וסיוע לתושבים.

עובדי אגף הרווחה יקיימו סיורים יזומים ברחובות העיר במטרה לאתר דרי-רחוב ולהעבירם לדירות מסתור של שירותי הרווחה. הסיורים ימשכו בכל שעות היום והלילה עד תום הסערה. בנוסף נערכו שירותי הרווחה, להעניק סיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, קשישים ובעלי מוגבלויות.

העירייה פונה לתושבים לנצל את ההפוגה בגשמים בבקשה לחזק, דודי שמש, סככות וחפצים אחרים אשר עלולים לעוף ברוח, בעיקר מגגות ומקומות גבוהים. כמו כן מבקשת העירייה מהתושבים להימנע ככל הניתן מנהיגה ויציאה לרחובות שלא לצורך במהלך שעות הסערה.

ראש עיריית חיפה יונה יהב הורה לבטל האכיפה בחניית כחול לבן במהלך ימי הסערה הצפויים ולהפנות את הפקחים לצוותי התערבות למען התושב. אכיפה בכחול לבן לא תתקיים החל מהיום (רביעי) מהשעה 17:00 ועד מוצ"ש. עם זאת, רשות החניה תמשיך לאכוף חניה בניגוד לחוק אשר מהוות סיכון להולכי הרגל או הפרעה לתנועה.

מהנהלת מרחב כרמל והמחוז הצפוני של מד"א נמסר כי החל ממחר בבוקר תעלה כוננות מד"א לרמה ב' "אחת לפני הגבוהה ביותר" ומשמעותה איוש כלל האמבולנסים, הניידות ואופנועי ההצלה ופיזורם בשכונות השונות בעיר למתן מענה מהיר לכל תרחיש. בנוסף הועמדו רכבי אמבולנס מסוג ארבע על ארבע בכוננות עם שלשלאות שלג לפינוי מהאזורים הגבוהים של הכרמל במידה והכבישים יכוסו בשלג. צוותי מד"א הונחו בהנחיות הרפואיות הנדרשות לטיפול בפגיעות מזג האוויר והקור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות