fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גן שלנו לא נחמד הוא

מה קרה לגן המשחקים ברחוב משמר העמק בקרית חיים שרק לפני כמה שנים עבר מתיחת פנים בהשקעה של כ-1.5 מיליון שקלים? לעיריית חיפה יש בשורה: "במקום יותקנו מתקני משחק חדשים ובטיחותיים"
אין דשא, אין מרבד, נדנדות עלובות. הגן ברחוב משמר העמק (צילום: נטע פלג)
אין דשא, אין מרבד, נדנדות עלובות. הגן ברחוב משמר העמק (צילום: נטע פלג)

אמהות צעירות בקרית חיים מביעות אכזבה ותסכול מגני המשחקים בקריה, אשר לטענתן לוקים בחוסר של מתקנים ובהזנחה משוועת.

לדברי ש"ג (השם המלא שמור במערכת), המתגוררת בקרית חיים מערבית, לפני יותר מארבע שנים דווקא השקיעו בגן ברחוב משמר העמק בקריה ושינו את פניו: נבנו שבילים, נשתלו דשא ועצים חדשים והונחו מרבדים מתחת למתקני השעשועים. "זה היה גן לתפארת. אחרי שנתיים העירייה הסירה את המתקנים בטענה שהם לא בטוחים וכבר שנתיים שלא הותקנו חדשים. כל מה שהיה שם נחרב.

"פניתי לעירייה ואמרו לי שהגן יילקח בחשבון בתקציב הבא. היום הגן מוזנח, ללא מתקנים, מרבד הספוג נהרס קליל, כל הדשא הלך, יש המון לכלוך וצואת כלבים. פשוט מאכזב שלפני ארבע שנים השקיעו ממיטב כספי משלמי המיסים בגן מהמם שהחזיק מעמד בקושי שנתיים".

אין דשא, אין מרבד, נדנדות עלובות. הגן ברחוב משמר העמק (צילום: נטע פלג)
אין דשא, אין מרבד, נדנדות עלובות. הגן ברחוב משמר העמק (צילום: נטע פלג)

ח"ש, היא אם צעירה המתגוררת בצדה המזרחי של הקריה, שם מצב הגנים לא מנחם יותר: "אנחנו גרים באזור של רחוב התיכון ואין שום מקום קרוב להסתובב בו עם עגלות וילדים קטנים. בגנים שליד בית ספר ארלוזרוב וליד בית העם יש מעט מתקנים. אולי עיריית חיפה צריכה לראות איך בקרית מוצקין, קרית אתא וקרית ים מטפחים שכונות וגנים.

"הגיע הזמן לעשות מעשה ולדאוג שקרית חיים לא תהיה רק מקום לגרוף ממנו כספים, אלא כמו כל שכונה אחרת בחיפה – מקום שראוי שישקיעו בפיתוחו למען המשפחות הצעירות שקנו כאן בתים ומעוניינים להשתקע בקריה, שכרגע היא לא ממש סימפטית למשפחות צעירות".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הגן ברחוב משמר העמק עבר מתיחת פנים ושדרוג כללי לפני שנים אחדות בהשקעה כולל של 1.5 מיליון שקלים. מתקני המשחק בגן הוסרו, כפי שהוסרו מאות מתקני משחק בכל רחבי העיר, משום שלא עמדו בסטנדרטים הבטיחותיים המחמירים, אותם קבעה העירייה בכל הקשור למתקנים אלה.

"במקביל להסרת המתקנים הישנים, הכשירה העירייה גני שעשועים חדשים ברמה הגבוהה ביותר בקרית חיים, בהם הותקנו מתקני משחק חדשים העומדים בתקני הבטיחות המחמירים ביותר. במסגרת זו חנכה העירייה לפני ימים אחדים בלבד שני מגרשי משחק חדשים – האחד ברחוב הפלוגות והשני ברחוב דגניה בהשקעה כוללת של כמיליון וחצי שקלים. בימים הקרובים יוחלף במסגרת זו גם משטח הבלימה בגן שברחוב משמר העמק בדשא סינתטי ובמקום יותקנו מתקני משחק חדשים ובטיחותיים בהשקעה של כ-150 אלף שקלים נוספים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות