fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שולפות חזה בגאווה

קמפיין ראשון מסוגו יוצר לדרך. מובילות אותו נשים שנלחמות על הזכות להיניק את תינוקותיהן בציבור בלי לספוג הערות מעליבות. חשיפה
זה ייגמר בתערוכה. מתוך הקמפיין (צילום: קרן דניאלי, סטודיול'ה צילום)
זה ייגמר בתערוכה. מתוך הקמפיין (צילום: קרן דניאלי, סטודיול'ה צילום)

קבוצת נשים, שנמאס להן לקבל הערות בוטות או דרישה ללכת הצידה להניק, חלקן מהצפון (ואחת מביאליק) פתחה בקמפיין ראשון בארץ בשם "למען החופש להניק" , שיום הצילומים הראשון שלו התקיים בחיפה.

הקמפיין החל משיתוף פעולה של יפעת לוי מחיפה וקרן דניאלי, צלמת צילומי הריון ותינוקות מתל אביב, ששתיהן נתקלו בלקוחות שמחפשות פתרונות נוחים להנקה, בגלל שהן זוכות להערות לא מקבלות על הנקתן בציבור, ללא כיסוי.

הן החליטו על יום צילום חד פעמי של נשים המניקות בציבור ואליו נבחרו הילה ליאון מקרית ביאליק, מורן מישל מכפר סבא ואנה גל מרמת גן- כולן אמהות מניקות. מישל עוסקת בשיווק דיגיטלי ותוכן והיא וגל גם מתפעלות בלוג המדבר גם על חיי האמהות, וכך הן יכולות להפיץ את מסריהן.

כל אחת משלושת הנשים הצטלמו כשהן מניקות בחזה חשוף באתרים מרכזיים ביותר בתל אביב: צומת מחלף השלום, מתחם שרונה ואמצע קניון עזריאלי.

זה ייגמר בתערוכה. מתוך הקמפיין (צילום: קרן דניאלי, סטודיול'ה צילום)
זה ייגמר בתערוכה. מתוך הקמפיין (צילום: קרן דניאלי, סטודיול'ה צילום)

"הסכמתי מיד כי אני בכל מקום, בכל זמן וצורה שהבן שלי רוצה לאכול אני מגישה לו, כך צריך להיות", אומרת ליאון, עשיתי זאת גם בשביל נשים חוששות, מתביישות שלא נעים להן להניק בציבור, התגובות. אני שולפת בכל מצב. לימדתי את הסביבה שלי לתמוך. הנקה בציבור זה ברגע שהתינוק רעב ישר הוא מתחבר, אני לא מחכה עם הציצי בחוץ, לא מקצינה ואומרת 'הנה עכשיו אני מניקה', זה יוצא הכי טבעי בעולם וזה לא שיש לי כזה חזה ענק שיכול לדקור מישהו מרחוק, מה גם שראש התינוק מסתיר את החזה, הוא הסינר האנושי שלי. ברגע שמדובר בהזנה זה אחריות של הילד שלי, הוא לא אוכל שום דבר חוץ מהציצי".

מישל: "בחרנו בנו כי אנו מרגישות בנוח עם ההנקה. אנשים הסתכלו,עקמו מבט, אחד גם עצר את רכבו כשאנה הצטלמה והחל לדבר בבוטות, וכשסיימנו את הצילומים אמרתי לבנות 'שימעו,זה לא יכול להיות אירוע חד פעמי, יש כאן משהו שצריך לצאת איתו לדרך ארוכה ובכל הארץ, בכל חודש במקום אחר ועם מצולמות אחרות שכל הנשים בארץ יקחו בזה חלק, והמטרה היא לסיים באוגוסט הבא בתערוכה פומבית של כל הצילומים שיאספו".

והמקום הראשון שנבחר לקמפיין הממושך הוא חיפה, שם הצטלמו החיפאיות מיכל אברמוביץ המניקה פעוטה בת שנה וחמישה חודשים, נמצאת בהריוןעם בת נוספת ומתכוונת להניק במקביל את שתי התינוקות, וגם דנה עגמון אמזליג מקיבוץ יגור המניקה פעוט בן שנתיים ותינוק בן חודש.

– למה לא לשים חיתול או כיסוי בד על החזה בעת ההנתק?

ליאון: "דעתי נחמדה על זה, דעתו של התינוק שלי לא. הוא מעיף אותו, לא נעים לו, חם. זה כמו שתגידי למישהו לאכול מרק עם מטפחת עליו ולעשות אדים באמצע הקיץ. למה שהתינוק שלי יסבול אם הוא רעב? כשמישהו אוכל סושי יהיה לו נעים שיכפכפו אותו מאחורה? תנו לאכול בשקט".

מישל: "קשר עין חשוב בהנקה, אוויר, התינוקת שלי לא יונקת כשיש לה כיסוי של חיתול. היא בת חמישה חודשים וזה מההתחלה לא עבד. אנחנו בישראל, נורא נורא חם. אשה שמניקה לא חושבת על הגבר או האשה שלידה, היא מניקה את התינוק שלה .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות