fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סטלה חיה ובועטת

אם התגעגעתם ללהקת הרוק המצוינת "סטלה מאריס", המציינת בימים אלה 25 שנה להיווסדה, תוכלו לשמוע אותה בשישי הקרוב, בחיפה, במופע מחווה ללד זפלין, בלי פבלו רוזנברג אמנם, אבל עם כל שאר החברים הטובים. שיחה על רוק, על על הנאמנות לקריות שלא עזבו אף פעם ועל הרצון להמשיך להופיע וליצור, כי אם "הרולינג סטונס הם בני 70 ועדיין מנגנים, אז לנו יש עוד קצת זמן"
נותנים ברוק. סטלה מאריס (צילום מהאלבום הפרטי)
נותנים ברוק. סטלה מאריס (צילום מהאלבום הפרטי)

"להיות בלהקת רוק בגיל 50 פלוס ועוד מהפריפריה, זה אחלה. כיף. חברי הרולינג סטונס הם בני 70 ועדיין מנגנים, אז לנו יש עוד קצת זמן", כך אומרים חברי להקת "סטלה מאריס", שמציינים בימים אלו 25 שנות פעילות רוקיסטית משובחת. למרות התעקשותם להמשיך לגור וליצור מהקריות, למרות שאין להם היכן להופיע ועל אף שהמוזיקה הים תיכונית דחקה חזק את הרוק – "סטלה מאריס" חיה, מופיעה ובועטת.

בשישי, תוכלו לחוש אותם בחגיגת רוק אמיתית. בשעה 22:00, באולם רפפורט בחיפה, במסגרת אירועי הרוקולנוע לייב, הם יפציצו במופע מחווה ללהקה האלמותית לד זפלין. בנוסף להופעתה של סטלה מאריס, יוקרנו קטעי מוזיקה המקוריים של לד זפלין ויסופר על חיי חבריה ושערוריות שנלוו אליהם, למשל התפרעות עם מעריצות וזריקת טלוויזיות מחלונות של בתי מלון.

החיבור הזה, בין להקה ישראלית, שחבריה מתגוררים בקריות, ללהקת הרוק האגדית, הוא טבעי ומשתלב היטב. "סטלה מאריס" מריצה כבר שש שנים מופע קאברים לשירי לד זפלין.

"אני מאוד מעריך את חברי סטלה מאריס בתור מוזיקאים מעולים ואת כושר ההישרדות שלהם לאורך 25 שנים", אומר העיתונאי והמוזיקאי יורם מארק רייך, "בתור מי שעוסק במוזיקת רוק כחבר בלהקה (קילר הלוהטת – נ"פ), כמפיק וכעיתונאי מוזיקה, זהו תחום שמאוד קשה להתקיים בו בארץ, מבחינה כלכלית ומכל הבחינות האחרות. אם בתחילת הניינטיז צצו עשרות להקות והייתה פריחה של מוזיקת הרוק, עם השנים המוזיקה המזרחית תפסה את מקום הרוק, והרוקיסטים הם המקופחים כיום ברדיו ובכלל. אנחנו פועלים בסוג של מחתרת".

הקריות סיפקו במשך השנים אמני רוק רבים למדינת ישראל. נזכיר רק את להקת בנזין, מני בגר, ערן צור והחברים של נטשה. "למרבה הצער, קשה להתפתח כאן או להחזיק מעמד בקריות ובחיפה, ומי שמחפש קריירה בתחום עובר לתל אביב. הצפון מיובש, וחוץ ממועדון הוונדרבר בחיפה או אירועים של העירייה, אין מקומות להופיע", אומר מארק רייך.

ארבעה מתוך חמשת חברי הלהקה מתגוררים ופועלים בקריות למעט תקופה קצרה שניסו את תל אביב והבינו שאינם זקוקים לעיר הגדולה. כולם בעלי משפחות, הם כבר מזמן לא ילדים, אבל כנראה שאין גיל מבוגר לרוק'נרול. הגיטריסט ניק מילר, 55, נשוי ואב לבת, מלמד מוזיקה בפנימיית אהבה. הקלידן פימה שוסטר, 55, נשוי ואב לשלוש, עובד בחנות כלי זמר בקניון לב המפרץ. המתופף רוברט שומה, בן 53, אב לשניים, וכעת לא עובד. שלושתם מתגוררים בקרית ביאליק. דובי סוני, בסיסט הלהקה, בן 56, נשוי ואב לשניים, מתגורר בקרית חיים ועוסק בתיקון והכוונת גיטרות. מי שמחליף בשש שנים האחרונות את הסולן לשעבר פבלו רוזנברג, הוא רמי שלמון, "הילד" שבחבורה, בן 43, עורך דין, נשוי, תושב עמק.

הסיפור המלא יפורסם ביום שישי ב: "הד הקריות".

נותנים ברוק. סטלה מאריס (צילום מהאלבום הפרטי)
נותנים ברוק. סטלה מאריס (צילום מהאלבום הפרטי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות