fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מופז בשבת תרבות: "אלך עד סוף העולם כדי שנכדיי לא יידעו עוד מלחמות"

יו"ר קדימה, שאול מופז התארח בשבת תרבות בקרית ביאליק. מופז דיבר על המצב הביטחוני והחברתי של מדינת ישראל והתייחס למצב של מפלגתו: "הייתי במצבים הרבה יותר קשים בחיי". על המחאה החברתית הוסיף: "אף אחד לא יודע מהי אותה הרגשה קשה כשאתה פותח מקרר ריק כפי שהכרתי בילדותי"
שאול מופז בקרית ביאליק
הכתובת הייתה על הקיר. שאול מופז בשבת תרבות (צילום: דנה הורנשטיין)

יו"ר מפלגת קדימה, שאול מופז, התארח אתמול (שבת) בשבת תרבות בקרית ביאליק. את האירוע הנחה ראש מחלקת החדשות ברדיו חיפה העיתונאי יוסי פישר. קהל של 500 איש שמע שיחה פתוחה על נושאים מדיניים ופוליטיים שעל סדר היום ועל המצע של מפלגת קדימה. באולם ישבו: ח"כ ישראל חסון מקדימה, ד"ר רפי ורטהיים, ראש עיריית קרית ביאליק לשעבר, וד"ר צביקה ברקאי, חבר מועצת העיר קרית ביאליק ויו"ר סניף קדימה בעיר.

בתחילת המפגש נשאל מופז לדעתו על כניסת הפלסטינים כמדינה משקיפה באו"ם. מופז השיב: "הכתובת היתה על הקיר. ממשלת נתניהו עשתה שתי טעויות אסטרטגיות: האחת, לא ניהלה לאורך ארבע שנים כל מו"מ עם אבו מאזן. השנייה: היא לא הובילה להרתעה כלפי החמאס. זה הוביל לכך, שמצד אחד אבו מאזן פעל באו"ם כפי שפעל, מה שעשוי לצערנו להוביל לניסיונות לתבוע את חיילי צה"ל בהאג, ומצד שני, החמאס קיבל הכרה של ארגון טרור שיש לו טריטוריה. אצלי זה לא היה קורה".

בהמשך נשאל מופז כיצד הוא חושב להוציא את מפלגת קדימה מהמצב הקשה שבו היא נמצאת. על כך השיב: "הייתי במצבים הרבה יותר קשים בחיי. מצב קשה מבחינתי הוא המצב שבו הייתי עם חיילי במלחמת יום הכיפורים במרחק של 100 ק"מ מהגבול, כשכיתרו אותנו וכמעט נפלנו בשבי. בסופו של עניין הצלחנו להיחלץ בזכות תושייה וקור רוח. מעולם לא ויתרתי ואינני מכיר את המילה ויתור.

"היום אנו רואים כמה אנשים שצועקים 'סדר חברתי', כאשר אף אחד מהם באמת לא יודע מהי אותה הרגשה קשה כשאתה פותח מקרר ריק, כפי שהכרתי בילדותי, או כאשר נאלצתי לחיות בפנימייה, כי למשפחתי לא היתה היכולת הכלכלית להמשיך לתמוך בי בבית".

על הרכב רשימת קדימה שתתגבש עד סוף השבוע הבא אמר מופז: "הרשימה של קדימה תורכב מאנשי עשייה. אנשים שיוכלו לומר 'עשינו': שרי אוצר, ראשי שב"כ, ביטחון, תקשורת, ראשי רשויות וצעירים. מדובר ברשימה של אנשים שמגיעים עם קבלות, לעומת המפלגות האחרות שלא מביאות כל בשורה למדינת ישראל. אנו עדים כיום לשתי מפלגות גדולות שהפכו למפלגות קיצוניות: הליכוד שהלך חזק ימינה, והעבודה שפנתה לשמאל הקיצוני. כיום, רוב הציבור בישראל נמצא במרכז ומבקש בסך הכל מדיניות שפויה ומאוזנת".

לשאלה האם הוא משתף את רעייתו אורית ואת שאר בני המשפחה במהלכיו הפוליטיים, השיב מופז: "אשתי אורית יודעת שאני שם את האינטרס הציבורי מעל לכל גחמה אישית ואמשיך לתרום ולהילחם על עתידה של מדינת ישראל, כל עוד אוכל. הקבינט המשפחתי שלי (אשתי וארבעת ילדי) מתכנס כל יום שישי לארוחת שבת ושם אנו מתייעצים, אבל הם יודעים, ואני אומר להם כל פעם מחדש, שאני אלך תמיד, עד סוף העולם, בשביל שלנכדי לא יהיו מלחמות בעתיד".

חבר המועצה ברקאי סיכם: "מאות מתושבי הקריות נוכחו לדעת שאין תחליף לניסיון ולעשייה אמיתית לטובת הציבור. שום מפלגה חדשה, כזו או אחרת, לא מהווה תחליף אמיתי למפלגת אמצע מסודרת כמו קדימה שמתאימה לרוב הציבור בארץ שמחזיק בעמדות מרכזיות בתחומים שונים".

שאול מופז בקרית ביאליק
הכתובת הייתה על הקיר. שאול מופז בשבת תרבות (צילום: דנה הורנשטיין)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות