fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה לאומית: טל פרסלני תבע את ביאליק

כוכב הקבוצה בעונה שעברה הגיש תביעה לבוררות על הלנת שכר בגין אי תשלום ארבע משכורות. בתגובה הקבוצה החליטה להעמיד אותו לוועדת משמעת. בן ארי:"הוא ממש מנודה ומוחרם"
כדורסלן השנה. יעקב פרץ מכתיר את טל פרסלני
טל פרסלני (צילום: נחום סגל)

הבלאגן במכבי ביאליק כדורסל צובר תאוצה. כוכב הקבוצה בעונה שעברה, טל פרסלני, הגיש לאחרונה תביעה כנגד המועדון על הלנת שכר באמצעות עורך דינו אריק בן ארי. יתכן ששחקנים נוספים יצטרפו אליו בקרוב.

עדיין אין תגובה. משה פנחס (צילום: נחום סגל)

מאז שפרסלני הגיש את התביעה פתחה ההנהלה במלחמה כנגד השחקן. ביום ראשון, ערב יום הזיכרון, הוא זומן לוועדת משמעת. עו"ד בן ארי: "התביעה שלנו הוגשה למוסד לבוררות לפני חודש, ביאליק צריכה להגיש כתב הגנה, ובחודש מאי כנראה יתקיים הדיון. טל לא קיבל משכורות כארבעה חודשים, ובנוסף, לא שילמו לו את מענקי העלייה מהעונה שעברה ואת הבונוסים. גם יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון מעורב בעניין".

איך התגלגל הסיפור של פרסלני?
"עוד לפני ועדת המשמעת הם הפסיקו את ההשתתפות שלו באימונים לפני כחודש וחצי, אסרו עליו להיכנס לחדר ההלבשה לתדרוכים, אסרו עליו לדבר עם השחקנים ואסרו על השחקנים לדבר איתו בזמן הפסקות מים. בעצם הוא רק יושב ביציע, ממש מנודה ומוחרם. העניין הוא שגם המאמן משתף פעולה עם ההנהלה. כל זה קרה מרגע שהוגשה התביעה לבוררות מצידנו על הכסף שמגיע לטל, תביעה שאין מחלוקת על כך שמגיע לו, וגם היו"ר משה פנחס לא הכחיש, אלא רק אמר שאין לו כסף ושהוא צריך לשלם קודם כל לשחקנים הזרים. הוא אמר שבחודש מאי כשהזרים ילכו הוא יוכל לשלם לשאר השחקנים".

מה תפקידה של הבקרה התקציבית בכל הסיפור? האם הכספים לחוזים שנחתמו לא אמורים להיות אצלה?
"לבקרה התקציבית יש את הביטחונות אבל היא צריכה לחכות לפסק הדין של הבורר, ואז היא תספק את הכסף במידה והבורר יחליט לטובתו. הכסף אמור להיות קיים בתור ביטחונות, כשבדרך כלל במקרים הללו הביטחונות הם של העירייה". ההנהלה פעלה בניגוד לתקנון".

איך קורה ששחקן שלא משחק ולא נמצא באימונים מוזמן לוועדת משמעת על ידי הקבוצה?
"במוצאי שבת האחרונה טל קיבל אס אם אס מבחור בשם חיים, שיש לו תפקיד בהנהלת ביאליק, והודיע לו שלמחרת (ראשון, ערב יום הזיכרון) בשעה ארבע וחצי יש לו ועדת משמעת. הוא לא הוסיף ולא כתב על מה. באיגוד הכדורסל יש תקנון משמעת אחיד בכל החוזים של כל השחקנים, שאוסר על האגודות לנהל ועדת משמעת שלא בדרך שכתוב בתקנון. בתקנון כתוב שאם מישהו באגודה רוצה לקיים ועדת משמעת נגד שחקן, הוא צריך להגיש תלונה מסודרת נגד השחקן, לשחקן יש שבעה ימים להגיב, ואז זה עובר ליו"ר האגודה שמחליט אם יהיה גישור או ועדת משמעת.

"פה כמובן לא היה דבר מהתהליך הזה, לא התקבלה תלונה אצל השחקן ולכן לא הייתה תגובה שלו והם החליטו להעמיד את טל לוועדה מהיום למחר. התקנון אגב גם אומר שוועדת משמעת צריכה להיות מורכבת משלושה אנשי הנהלה שהשמות שלהם רשומים באיגוד וקפטן הקבוצה, וגם צריך לקבל הזמנה מסודרת כשבוע לפני, עם כל פרטי האישום, שמות עדים, שמות האנשים שישבו בוועדה וכו' ושום דבר מאלה לא התקיים".

טרם התקבלה תגובה ממשה פנחס, לכשתתקבל תתפרסם במלואה.

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי במדור הספורט של "הד הקריות" 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות