fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הצלחנו להעלות את היצע הדיור, לכו תבדקו בגוגל"

בכנס שקיים בחיפה, הציג יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד את תוכניותיו לשיקוע הרכבת בעיר ופיתוח חזית הים, על קידום בניית יחידות דיור בקרית ביאליק ועל חלקו בקידום תכנית הדיור הלאומית
יאיר לפיד (באדיבות אתר הכנסת)
יאיר לפיד (באדיבות אתר הכנסת)

במסגרת סבב  הכנסים שהוא מקיים ברחבי ישראל,  הגיע בשבוע שעבר יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד לאולם רפפורט שבחיפה, שם הרצה מול יותר מאלף איש, תושבי חיפה והקריות.

יאיר לפיד (באדיבות אתר הכנסת)
יאיר לפיד (באדיבות אתר הכנסת)

"משבר הדיור היא בעיה כלל ארצית שמשפיעה כמובן גם על חיפה", אמר לפיד והוסיף: "זו הסיבה שהתעקשתי לעמוד בראש קבינט הדיור ולקדם את תוכנית הדיור הלאומית יחד עם כלל משרדי הממשלה. תוכנית הדיור כוללת את פרויקט דירה להשכיר לבניית 150 אלף יחידות דיור להשכרה במחיר שפוי ברחבי הארץ וגם בחיפה, את חוק שכירות הוגנת שיגן על השוכרים ויעצור את ההשתוללות המחירים בשוק השכירות. זאת בנוסף לפרויקטים נוספים להגדלת הציע הדיור כגון 110 אלף יחידות דיור בהסכמי גג וכמובן חוק מע"מ אפס.

"חיפה היא אחת הערים הגדולות בישראל והשאיפה שלנו הוא לספק פתרונות כדי שהצעירים יישארו להתגורר בעיר. זו הסיבה שהתעקשנו שהמכרז הראשון של פרויקט דירה להשכיר יהיה בחיפה. אני חושב שהבעיה בחיפה היא הרבה יותר מורכבת. חיפה לדעתי היא העיר היחידה בעולם שבה ככל שאתה מתקרב לים, ערך הנדל"ן יורד במקום לעלות. הדבר נובע מתכנון לקוי וקו רכבת עילי שמפריד בין העיר לבין הים. ההבעיה הייחודית לעיר, שבעיקרון נראית חזותית, פוגעת באופייה של העיר ובשגשוגה.

עוד אמר לפיד כי: "אין שום סיבה שקו החוף בחיפה לא יהיה מפותח כמו קו החוף בתל אביב. אחד הפתרונות שחשבנו שנכון יהיה לקדם הוא שיקוע הרכבת והפיכתה לתת קרקעית, מהלך שיפתח את חזית הים המערבית בעיר, מה שיביא למהפכה בתעסוקה, בתחום התיירות והמסחר בעיר. עם קו חוף מפותח ואטרקטיבי אין סיבה שעיר נמל יפה כמו חיפה, עיר בעלת נכסים היסטוריים, לא תהפוך למוקד תיירות מוביל בישראל.

"בנושאים האלה עוסקת תכנית הדיור שלנו. היא מופיעה במצע,  על גבי 273 עמודים בו יש פרק שלם בנושא הורדת מחירי הדיור. באופן גורף התוכנית שלנו עוסקת בבנייה, בדיוק כפי שעשינו במשך השנה ושמונת החודשים בהם היינו בממשלה. זו הסיבה שבקריית ביאליק, לדוגמא, קידמנו את בנייתם של 7,230 יחידות דיור כחלק מהסכמי גג. זו היתה העבודה שלי, ובזה עבדנו והצלחנו לעלות את היצע הדיור. אנשים לא מאמינים כשאני אומר להם את זה אבל יש גוגל, לכו תבדקו.

"באוקטובר האחרון בפעם הראשונה מ -2007 מחירי הדיור  ירדו באחוז וזה ממש קטן אבל זו ההתחלה. זה היה שינוי מגמה כמו שהבטחנו שיהיה. אם נתניהו לא היה יוצא לבחירות המיותרות האלה, היינו ממשיכים בעשייה. רגע אחרי הבחירות הכל מוכן, תוכנית הדיור שלנו שכוללת גם את ההנחה של בין 200,000 ל-240,000 לזוגות צעירים, כבר עברו את כל האישורים של הגורמים המקצועיים בממשלה, אנחנו רק צריכים לשים את המפתחות בסוויץ' ולצאת לדרך ולהמשיך בעבודה״.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות