fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוגדל התקן לחניות בפרויקטים מסוג תמ"א 38 בקרית ביאליק

הועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה את בקשת עיריית קריית ביאליק להגדיל את תקן החניה (מספר מקומות החניה) לדירות חדשות במסגרת פרויקטים של תמ"א 38. התקן הוגדל בחמישים אחוז כך שלכל דירה תוקצה חניה וחצי במקום חניה אחת כפי שהיה עד כה.

 בשנים האחרונות קריית ביאליק הפכה לעיר מבוקשת ביותר  בנושא הגשת בקשות בניה במסגרת תמ"א 38. בממוצע דנה הועדה המקומית לתכנון ולבניה קריות בכל ישיבה ב-5 בקשות חדשות בממוצע לאישורי תמ״א 38 ברחבי העיר. רוב הבקשות המוגשות לוועדה המקומית לתכנון ובניה הן במרכז העיר המאופיין בצפיפות בינוי גדולה. בכדי למנוע מצוקת חניה אשר החלה להיווצר כתוצאה מהוספת יחידות דיור חדשות במסגרת פרויקטי תמ"א, החליטה עיריית קריית ביאליק להגדיל את מספר מקומות החניה הדרוש לכל יחידת דיור חדשה מחניה אחת ל- 1.5 חניות.

הוועדה המקומית לתכנון ובניה קריות בראשות יוסי אזריאל, שהוא גם סגן בשכר וממלא מקום ראש עיריית קרית ביאליק, אישרה את בקשת העירייה, המתבססת על החלטת ועדת ערר מחוזית מחוזית ומעתה ואילך כל בקשה בנושא פרויקטי תמ"א 38 בקריית ביאליק יוגשו בהתאם לתקן החניה החדש. הועדה המקומית קריות דורשת בהיתרי הבניה פתרונות חניה גם לדיירים הוותיקים המתגוררים בבניין המוכרז לתמ״א 38.

ראש העירייה, אלי דוקורסקי, בירך על החלטת הוועדה:" כבר עתה ניתן לזהות סימנים ראשונים של מצוקת חניה במרכז העיר כתוצאה מריבוי פרויקטי ההתחדשות במסגרת תמ"א 38. אנו עדים להתעניינות רבה של יזמים לעיבוי בניינים בקריית ביאליק במסגרת הפרויקט, במיוחד במרכז העיר. בכדי לדאוג לא רק לתושבים החדשים שיגיעו להתגורר בבניינים המשודרגים, אלא גם לדיירים הוותיקים,  החלטנו להגדיל את מספר מקומות החניה הנדרשים לאישור הפרויקט".דוקורסקי הוסיף: " הגדלת תקן החניה לכל יחידת דיור חדשה הנבנית במסגרת תמ"א 38 מחניה 1 לדירה ל- 1.5 חניות לדירה תחייב מתן פתרונות החניה במגרש עצמו ולא תשליך את פתרון החניה על חשבון הציבור תוך החמרת מצוקת החניה ברחובות העיר "

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות