fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קריות: עלייה של 50 אחוז באירועים עם חומרי נפץ

במד"א כרמל מסכמים שנה עמוסה במיוחד, שכללה עליה משמעותית של 11 אחוז באירועי חירום רפואיים וטיפול במספר שיא של אזרחים שנזקקו לשירות עקב מחלות ופציעות שונות. עליות נוספות נרשמו גם במספר תאונות הדרכים ושריפות עם חשש לנפגעים
החייאה בחוף הים בחיפה 2014 - צילום דוברות מדא כרמל

ידיהם של כאלף אנשי הצוות במד"א כרמל היו מלאות בעבודה בשנת 2014 וכללו מספר שיא של הזעקות לאירועי חירום רפואיים, שריפות עם חשש ללכודים ונפגעים כתוצאה מאירועים פליליים.  בשנה זו הוזעקו צוותי מד"א כרמל בחיפה, הקריות, העמקים והסביבה ליותר מ-65 אלף אירועים אשר מהווים עלייה של  11 אחוז לעומת שנת 2013 בה הוזעקו כ-59 אלף אירועים.

יצוין כי בין צוותי מד"א כרמל נמנים עובדים ומתנדבים, מגישי עזרה ראשונה, חובשי רפואת חירום, חובשים בכירים ופראמדיקים אשר מאיישים את האופנועים, האמבולנסים וניידות טיפול הנמרץ. מתוך הנתונים עולה כי מספר ההזעקות הרב ביותר הינו משעות הבוקר עד הצהריים, לאחר מכן בשעות אחר הצהריים והערב, ובשעות הלילה יש את מספר ההזעקות המועט ביותר ביממה.

צוותי טיפול נמרץ של מדא במיון בית החולים רמבם - צילום דוברות מדא כרמל

בקרב אירועי מחלה במבוגרים חלה עליה של כ-12 אחוז (כ-45 אלף אירועים) ובקרב אירועי מחלה בילדים חלה עליה של כ-8 אחוז (כ-2200 אירועים). כ-5700 מטופלים שהזעיקו את מד"א התלוננו על כאבים לוחצים בחזה, כ-10 אחוז יותר מהשנה שעברה, וכ-7100 מטופלים התלוננו על קושי בנשימה, כ- 14.5 אחוז יותר מהשנה שעברה.

כ-6300 מטופלים איבדו את הכרתם (עליה של 12 אחוז) ומתוכם נאלצו הפראמדיקים של מד"א להכריז את מותם של 535 מטופלים שנפטרו מחוץ לכותלי בתי החולים. עליה זהה נרשמה גם במספר היולדות שכרעו ללדת בביתן והזדקקו לשירותי מד"א (כ-500 אירועים).

החייאה בחוף הים בחיפה 2014 - צילום דוברות מדא כרמל

עליה של 4% נרשמה במספר תאונות הדרכים בתחומי המרחב אשר הסתכמו בכ-6300 תאונות בשנה זו. עוד נמצא כי כ-7,400 אזרחים טופלו עקב פציעות שונות ביניהם נפילות וחבלות שונות . מבחינת האירועים הפליליים, נרשמה עליה של 22 אחוז במספר אירועי האלימות אליהם הוזעקו צוותי מד"א אשר עמדו על כ-1400 אירועים בפועל.

מבין האירועים נמצא כי חלה עלייה של 50 אחוז באירועים בהם מעורבים חומרי נפץ (כ-18 אירועים), עליה של 6 אחוז באירוע הדקירה (כ-210 אירועים) ולעומת זאת נרשמה ירידה של 23 אחוז במספר אירועי הירי (כ-76 אירועים). עליה של  143 אחוז נרשמה באירועי ההתחשמלות (כ-40 אירועים) וכן גם עליה של  13 אחוז באירועי השריפה אליהם הוזעקו צוותי מד"א בהם היה חשש לנפגעים ולכודים אשר הסתכמו בכ-710 אירועים.

"אינני מופתע ממגמת העלייה שנרשמה ואנו ערוכים לכך על ידי תגבור מצבת כוח האדם ומתן הכשרה רפואית מתקדמת נוספת, השתתפות בהשתלמויות מבצעיות והבאת ניידות ומכשור רפואי מהמתקדמים ביותר" אמר מגן שמעון ביטון, מנהל מד"א כרמל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות