fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא וקרית ביאליק שיאניות בתאונות הדרכים

מד"א כרמל מציג סיכום של תאונות הדרכים ברחבי הקריות לשנת 2012. בקרית אתא התרחשו 381 תאונות דרכים, בכביש זבולון נערכו מירב התאונות. מנהל מד"א מרחב כרמל: "הוחלט לתגבר את ערי הקריות באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ"
תאונת דרכים בעכו
האופניים של הנער מוטלות על הכביש (צילום: שי וקנין)

מעל ל-6000 תאונות דרכים טופלו על ידי צוותי מד"א כרמל בשנת 2012, מתוכן אלף התרחשו ברחבי הקריות. מדי שנה מטפלים צוותי כונני מד"א, החובשים והפרמדיקים באלפי נפגעים בדרגות פציעה שונות. נתוני מד"א כרמל שמתפרסמים על נתוני הזעקות צוותי מד"א לתאונות דרכים ברחבי הקריות מציגים את היקף התופעה.

תאונת דרכים בקרית חיים
תאונת דרכים בכביש זבולון בה נהרגה השנה הנערה אמה ופריק ז"ל, בת 17

מתוך הנתונים עולה כי קרית אתא היא העיר עם המספר הרב ביותר של תאונות דרכים (381), כאשר בכביש זבולון בעיר התרחשו מירב התאונות (60), ולאחריו כביש העצמאות (46), ביאליק (29), שד' הציונות (26), דרך יצחק רבין (19), דרך דשנים (16) ודרך שפרעם (16).

העיר השנייה עם מספר תאונות הדרכים הרב ביותר היא קרית ביאליק (270), כאשר ברחובות הקריון והמייסדים התרחשו מירב התאונות (70), ואחריהם רחובות קרן קימת (17), קרן היסוד (15), העמקים (15), שד' ויצמן (13) והתל (8). בקרית מוצקין התרחשו 153 תאונות דרכים, כאשר רחוב החשמונאים עם מספר התאונות הרב ביותר (21), ולאחריו קדש לוז (19), שד' בן גוריון (16) ושד' ויצמן (10). בקרית ים נרשם מספר תאונות הדרכים הנמוך ביותר (148), כאשר בשד' ירושלים טופלו מספר תאונות הדרכים הרב ביותר (62), ולאחריו שד' ויצמן (9), פלמ"ח (6) והקוממיות (5). ברחוב חלוצי התעשייה בקרית חיים טופל המספר הרב ביותר של תאונות דרכים (50), לאחריו שד' דגניה (23), אח"י אילת (22), שד' ורבורג (18) והגדוד העברי (8).

צומת מסוכן

מתוך הנתונים עוד עולה כי צומת סומך הוא המסוכן ביותר עם 78 תאונות דרכים, צומת צבר 64 תאונות, צומת חסידים 62 תאונות,  צומת קרית אתא 50 תאונות, צומת זבולון 50תאונות וצומת וולקן 35 תאונות. בכביש שדרות ההסתדרות ודרך עכו טופלו מספר כמעט זהה של 94 תאונות דרכים.

מנהל מד"א מרחב כרמל מגן שמעון ביטון, מספר כי הוא עומד באופן אישי על נתוני תאונות הדרכים מדי שנה ומתגבר את פריסת האופנועים וניידות המרחב במקומות הרלוונטיים.
"עקב נתוני תאונות הדרכים בערי הקריות והסביבה, הוחלט לתגבר אותן באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. בנוסף, בקצוות הערים המרוחקות מסוק מד"א מסייע בפינוי נפגעים לביה"ח רמב"ם, לדוגמת צומת סומך. בתאונת דרכים קשה זמן ההגעה של הנפגע לחדר הניתוח בבית החולים הוא קריטי ביותר, ולכן אנו פרוסים וערוכים בצוותים מתוגברים בשגרה ברחבי הקריות על מנת להעניק מענה מהיר לחולים ונפגעי תאונות הדרכים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות