fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עירוני אתא נקמה בחדרה/מנשה

שלושה חודשים חיכו מעופפות עירוני קרית אתא כדי למחוק את חרפת התבוסה הביתית להפועל מנשה/חדרה 3:0 במהלך הליגה הסדירה. התבוסה גרמה למשבר גדול באתא. ביום שני חדרה חזרה לאתא והפעם הכל התהפך - 0:3 לאתא
חוגגות את הניצחון החשוב. מעופפות עירוני אתא (צילום: איסר רביץ)

קבוצת הנשים של עירוני קרית אתא הבטיחה ביום שני את המקום השלישי בפלייאוף ארבע הקבוצות הראשונות בליגה, אחרי שהביסה בביתה את הפועל מנשה/חדרה/עמק חפר בתוצאה 0:3. למשחק הזה הייתה משמעות גדולה מבחינתה של קרית אתא, שכן בפעם הקודמת ששתי הקבוצות נפגשו בקרית אתא, במסגרת הליגה הסדירה, חדרה הביסה את אתא 3:0. לתבוסה הזו הייתה משמעות גדולה, ואולי היא הייתה הגב ששבר את גב הגמל מבחינתו של יו"ר המועדון יעקב טאוב, שהחליט לזרוק מהקבוצה שתיים מתוך שלוש הזרות – הפולניה קינגה קספרזק והאמריקאית ג'סיקה ווקר. בשלב ההוא טאוב הבין שאין לקבוצה שום סיכוי להיאבק על האליפות. אבל דווקא מאז אתא התחילה להתגבש, הרבה בזכות הצטרפותן של הוותיקות מורן צור-לוק וג'יזלה רודריגז-קופלר.

עם זרה אחת בלבד, מול שלוש זרות של מנשה/חדרה, עשו מעופפות קרית אתא בית ספר לכדורעף וניצחו 0:3 (24:26, 28:30, 20:25). כפי שאתם מבינים מהתוצאה המשחק היה צמוד לכל אורכו ובשתי המערכות הראשונות חדרה הייתה קרובה לניצחון, אבל בסיום אותן מערכות הפגינו חניכותיו של ישראל אשר חוסן מנטלי וניצחו. אחרי שאתא הובילה 21:24 במערכה הראשונה, הצליחו מעופפות חדרה להשוות ל-24:24, בעיקר בגלל טעויות של שחקניות אתא, אבל מורן צור בהנחתה מצוינת קבעה ניצחון ביתי 24:26.

פסק זמן עם המאמן ישראל אשר, מימין מורן צור ואנסטסיה סלינה (צילום: איסר רביץ)
פסק זמן עם המאמן ישראל אשר, מימין מורן צור ואנסטסיה סלינה (צילום: איסר רביץ)

המערכה השנייה הייתה שקולה ודרמטית עוד יותר. לחדרה היו שלוש נקודות מערכה, אך היא החמיצה את כולן, גם אתא החמיצה שתי נקודות מערכה, עד שהצליחה לבסוף לעמוד במשימה וניצחה 28:30. המערכה השלישית הייתה קלה יותר ובסיום אתא חגגה ניצחון חשוב.

אי אפשר לומר שזה היה משחק גדול של אתא, אבל זה היה משחק קבוצתי טוב מאוד, כאשר אף אחת מהבנות לא הייתה במיטבה, אף אחת גם לא הייתה חלשה, והגדולה של הקבוצה הייתה ביכולת לזכות בנקודות החשובות ברגעים הקריטיים, וזה אומר שהיכולת המנטלית של הקבוצה התחזקה מאוד. זה היה עקב האכילס של הקבוצה בשנתיים האחרונות. מורן צור וסופי סטריקוב היו המוציאות העיקריות לפועל עם 17 ו-12 נקודות בהתאמה. נטשה קרוק, שעדיין לא החלימה לחלוטין מהפציעה בגב, שיחקה מעט, בעיקר בסוף כל מערכה, והוסיפה המון כח בקו הקדמי, גם בהנחתות וגם בחסימות.

חוגגות את הניצחון החשוב. מעופפות עירוני אתא (צילום: איסר רביץ)
חוגגות את הניצחון החשוב. מעופפות עירוני אתא (צילום: איסר רביץ)

הניצחון הבטיח לאתא, כמעט בוודאות, את המקום השלישי בפלייאוף ארבע הראשונות. היום יתקיים המחזור האחרון של שלב פלייאוף ארבע הראשונות, אתא תצא למשחק חוץ נגד הפועל כפר סבא, בעוד חדרה מנשה תארח את הדאבליסטית מהעונה שעברה ומחזיקת הגביע הטרייה מכבי חיפה. כדי שחדרה תסיים במקום השלישי היא חייבת לנצח (2:3 לא יספיק לה),  ולצפות שאתא תובס בכפר סבא כדי שהיא תעבור את אתא. מישהו רואה תסריט כזה?

הפרדוקס הוא שעד לפני גמר הגביע, שבו מכבי חיפה הביסה את כפר סבא 0:3, באתא חשבו שטוב לסיים במקום השלישי, כדי לקבל את מכבי חיפה בסדרת חצי גמר הפלייאוף, זאת מתוך מחשבה שכפר סבא היא רמה אחת מעל חיפה. אחרי גמר הגביע מישהו עדיין חושב שזה נכון? אתא שמה לעצמה מטרה לסיים במקום השלישי ועבדה קשה לשם כך, כעת לא בטוח שעדיף לקבל בחצי הגמר את חיפה. יצוין כי לפני סדרת חצי הגמר יתקיים שלב רבע גמר הפלייאוף בין שמונה הקבוצות של הליגה על פי המיקום בסדרות בפלייאוף העליון ובפלייאוף התחתון. אתא תשחק נגד הקבוצה שתדורג במקום השישי – מ.כ. רעננה, בסדרה של הטוב משלוש. ניצחון בסדרה וניצחון של מכבי חיפה על נס ציונה יפגיש את אתא עם חיפה בחצי הגמר בסדרה של הטוב משלוש. המנצחת בחצי הגמר תתמודד עם המנצחת בחצי הגמר השני בסדרת הגמר על אליפות המדינה, שתתקיים בשיטה של הטוב מחמש.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות