fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת העיר קרית אתא אישרה הקמת בית חולים בעיר

מתחם בתי החולים יכלול כ-2500 מיטות של בית חולים כללי ומוסדות רפואיים נוספים, שיתנו מענה קרוב ונגיש לתושבי האזור כולו
תמונת הדמיה לבית החולים בקרית אתא (צילום: משרד אדריכלים מילול קורן אדריכלים)
תמונת הדמיה לבית החולים בקרית אתא (צילום: משרד אדריכלים מילול קורן אדריכלים)

מועצת העיר קרית אתא אישרה תכניות להקמת בית חולים ומרכז תעסוקה להייטק, מחקר ופיתוח בקרית אתא. המתחם יוקם במשולש גלעם ויהווה מוקד משולב למוסדות ציבור ותעסוקה מטרופוליני, הכולל מתחם בתי חולים, מוסד להשכלה גבוהה ומרכז ספורט. הצפי להקמת המתחם הוא בעוד כחמש שנים

התכנית, עליה עמלו מספר חודשים ראש העירייה יעקב פרץ, צוות לשכת מהנדס העיר ומשרדי תכנון חיצוניים, תוך תכנון קפדני וראיה אסטרטגית, צפויה להסדיר את תכנית הבינוי של העיר בשנים הקרובות. התכנית המהפכנית מנצלת הלכה למעשה את גבולותיה המזרחיים של העיר ומממשת את הפוטנציאל האדיר הגלום בה. מעבר להיותו של המתחם מרכז משולב ומתקדם, הוא ישמש כשער מטרופוליני ראשי ויקרב את יישובי הגליל אל הקריות ובכך יאפשר נגישות תחבורתית שלא נראתה כמותה בכל האזור.

מיקומו האסטרטגי של מתחם גלעם, יחד עם נגישותו והשתלבותו עם מערך התחבורה המתפתח, הובילו לאישורו בתכנית המתאר המחוזית (תמ"מ), כמוקד משולב המיועד לרכז שטחים למוסדות ציבור אזוריים ובראש ובראשונה בית חולים אזורי, אוניברסיטה, מרכז ספורט וכן שטחי תעסוקה ומסחר ושירותים המשתלבים בצביון הכולל של האזור, כגון תעשיות עתירות ידע, מחקר ופיתוח ועוד. המתחם צפוי להוות מוקד מרכזי שישרת את כל תושבי האזור, כולל יישובי הגליל ויאפשר מתן פתרונות תעסוקה לעשרות אלפי תושבים. במקביל, משרד התעשייה והמסחר יזם לאחרונה קידום מועדף של אזורי תעשייה של יישובי מיעוטים וביניהם העיר שפרעם הגובלת עם מתחם גלעם.

תמונת הדמיה לבית החולים בקרית אתא
תמונת הדמיה לבית החולים בקרית אתא (צילום: משרד אדריכלים מילול קורן אדריכלים)

התמ"מ הצביעה על צורך ממשי וברור בהקמת בית חולים, שישרת את תושבי העיר ואת החלק המזרחי של גלעין המטרופולין ויישובי העורף המזרחי הסמוכים לגלעין. מתחם בתי החולים יכלול כ-2500 מיטות של בית חולים כללי ומוסדות רפואיים נוספים, שיתנו מענה קרוב ונגיש לתושבי האזור כולו. בנוסף יכלול מתחם גלעם אזורי חנייה מסודרים לנוחיות המבקרים ושבילים ייעודיים להולכי רגל המקשרים בין המתחמים השונים.

ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ: "העיר קרית אתא ניצבת בפני עידן חדש של צמיחה, פיתוח ושגשוג, אשר יהפכו אותה לשער הכניסה המרכזי למטרופולין. מטרופולין חיפה והקריות הוא המתקדם ביותר במדינת ישראל והעיר קרית אתא מהווה צומת מרכזית אשר ייעודה האמתי הוא לחבר את הפריפריה ללב המדינה וליצור מערכת הדדית של סחר, בילוי, לימודים ומגורים. התפתחות התשתיות בעיר מאפשרת את איכות החיים לא רק של תושבי העיר, אלא גם של תושבי מדינת ישראל כולה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות