fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כלבה נפלה לבור באתר בנייה בקרית אתא

לוחמי האש מכיבוי אש חיפה השתלשלו לבור בעומק 10 מטרים ומצאו את הכלבה במצב קשה שגופה קבור באדמה. מאמצי החילוץ לא עלו. הכלבה לא שרדה את הנפילה הקשה
פעולות החילוץ (צילום: דוברות מחוז חוף -כיבוי אש)

אתמול (ראשון) התקבלה הודעה בחדר המבצעים של שרותי הכבאות בחיפה כי בשדרות הציונות 65 בקרית אתא, באתר בו מתבצעות עבודות בניה, נפלה כלבתו של הבעלים לבור עמוק במיוחד אשר נחפר לשמש עבור יסודות המבנה. הכלבה, היתה מבוגרת, חירשת ועיוורת, צנחה לקרקעית הבור בעומק כעשרה מטרים וקוטרו כ-60 סנטימטרים בלבד.

מפקד הצוות הראשון אשר הגיע לזירה, רס"ר קובי משיטה הבחין בכלבה מוטלת בקרקעית ולנוכח מורכבות החילוץ הנדרש הזעיק למקום את היל"מ (היחידה לחילוצים מיוחדים) של שירותי הכבאות בחיפה, בפיקודו של רשף חמוד מרזוק. יחידה זו, שהוקמה בחיפה לפני כשבע שנים היתה לראשונה מסוגה בארץ. חברי היחידה מתמחים בנוסף להכשרתם כלוחמי אש מן המנין גם בחילוץ מחללים מוקפים, חילוצים מגובה, חילוצים מעומק וכיוצא באלה. במהלך השנים השתתפה היחידה בעשרות אירועים מורכבים והפכה לשם דבר בתחומה.

הבור באתר הבנייה (צילום: דוברות מחוז חוף- כיבוי אש)

הפעולות הראשוניות שבוצעו היו ייצוב המצב ובניית מערך של עמדות עבודה וחבלים על מנת לחלץ את הכלבה חסרת המזל. משך כל מהלך העבודות היו חשופים המחלצים לסכנת דרדור ומפולת קרקע, אולם חברי היחידה הפגינו מיומנות גבוהה, ובתנאים לא פשוטים לאחר שנאלצו להשתלשל למעמקי הבור שני מחלצים- סמל נגרין אסף וכבאי ארז עטיה- מקץ למעלה משעה של עבודה מאומצת הצליחו להגיע לקרקעית הבור שהכלבה במצב קשה. גופה היה קבור באדמה החפורה ועצמותיה מרוסקות. בזהירות המתבקשת הם חשפו את גופה ופינו מסביבה שאריות עפר על מנת שיוכלו לכרוך סביבה ריתמת חילוץ. לבסוף, מקץ כשעתיים לאחר תחילת האירוע הועלתה הכלבה אל פני הקרקע, אך לא שרדה את הנפילה.

פעולות החילוץ (צילום: דוברות מחוז חוף -כיבוי אש)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות