fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף נשים: ארטמנקו ופחם על הכוונת

אל תרימו גבה, הנהלת הפועל עירוני קרית אתא מנהלת לאחרונה שיחות עם השחקנית הכי טובה בארץ, טלי ארטמנקו, ועם המוסרת של הפועל כפר סבא שני פחם
טלי ארטמנקו
אל תתפלאו אם היא תחזור לככב באתא. טלי ארטמנקו (צילום: דניאל קמחי)

אחרי שזכתה בדאבל מרשים מתקשה הפועל עירוני קרית אתא כדורעף להעמיד סגל שחקניות לעונה הבאה. אחרי עזיבתן של אניה ויליקי ונטלי מלצר, יתכן מאוד שהקבוצה תאבד גם את המוסרת רון פונטי. במצב זה המוח היהודי של יו"ר העמותה יעקב טאוב והמנכ"ל אלון אלפיה עובד שעות נוספות. בתחילת העונה שעברה, הרבה לפני שזה נראה ריאלי, פרסמה ההנהלה כי אניה ויליקי עשויה להצטרף לקבוצה. באותה תקופה אניה שיחקה בצ'כיה, אבל באמצע העונה היא נחתה באתא ועזרה לקבוצה לזכות בדאבל.

בימים אלה מנהלת הנהלת הקבוצה שיחות עם טלי ארטמנקו, שחקנית הכדורעף הישראלית הכי גדולה בכל הזמנים, במטרה להחזיר אותה לקבוצה. כזכור לפני ארבע עונות הצעידה ארטמנקו את עירוני אתא לדאבל מרשים מאוד ומאז יצאה לשחק באירופה. בשלוש העונות האחרונות היא עשתה שם חיל, וגם עשתה הרבה כסף. לכן לא נראה הגיוני שארטמנקו תחזור לאתא, ואולם בכל זאת יש הגיון בעניין. ארטמנקו נפצעה בצורה קשה לפני מספר חודשים. היא עדיין לא חזרה לעצמה, ורק בטורניר האחרון של הנבחרת, שנערך בסוף השבוע שעבר בבלגיה, היא שולבה לדקות ספורות. יתכן שבאירופה לא ימהרו להחתים אותה במצבה הנוכחי, באתא מאידך ישמחו מאוד להחתים אותה, מה עוד שארטמנקו כבר לא ילדה והיא לבטח תשמח להיות עם משפחתה בארץ. לא מומלץ לבנות על זה יותר מדי, אבל מצד שני גם לפני שנה לא האמנו שאניה תשחק כאן. דבר אחד ברור, אם ארטמנקו תחליט לשחק בארץ זה יהיה רק בקרית אתא.

במקביל מנסה הנהלת אתא להביא לקבוצה את שני פחם, המסורת של היריבה הגדולה שלה- הפועל כבפר סבא. זו השיטה של מכבי תל אביב כדורסל, להחתים שחקנית מהקבוצה היריבה ובכך להרוויח פעמים, גם לצרף שחקנית חזקה וגם להחליש את היריבה העיקרית. פחם היא שחקנית חופשייה והיא לא דחתה על הסף את ההצעה. ברור שכפר סבא לא תוכל לשלם לשחקנית את מה שאתא יכולה לשלם ולכן אל תתפלאו אם פחם תשחק באתא בעונה הבאה. היא קיבלה הצעה כספית וכעת מחכים בקבוצה להחלטה שלה.

ההחלטה לפנות אל פחם התקבלה לאחר שהמשא ומתן עם רון פונטי נתקע. כלל לא בטוח שהיה מו"מ כיוון שהשחקנית, שמתגוררת ברעננה וכיכבה כאן בשנתיים האחרונות, הביעה את רצונה לשחק בחו"ל, ואם היא לא תצליח להגיע לשם היא תעדיף ללמוד ואולי אף תפרוש ממשחק. בכל מקרה באתא זוכרים את חלקה בזכייה בעונה האחרונה בדאבל בעונה שעברה בגביע המדינה. אגב פונטי ופחם הן שתי המוסרות הבכירות של נבחרת ישראל והן נאבקות על ההרכב הראשון.

בעניין הזרות אין חדש, כזכור הנהלת הקבוצה הביעה את רצונה להחתים לעונה נוספת את נטליה קרוק ואנה יביסקובה, שהצטרפו בעונה שעברה, נקלטו היטב והצטיינו, והיה להן חלק חשוב בזכייה באליפות. הסוכן שלהן מנסה להחזיר אותן, בינתיים אין שום בשורה. לעומתן הנהלת הקבוצה הודיעה כי היא מוותרת על הזרה השלישית, ששיחקה בקבוצה בעונה שעברה, הפולניה איבונה ואליגורה, והיא מחפשת זרה אחרת במקומה.

אגב בעניין הזרות, בימים הקרובים יתקיים דיון בהנהלת איגוד הכדורעף בנושא הזרות, כשעל הפרק הצעה לאפשר להוסיף זרה רביעית לקבוצות ליגת העל וזאת בגלל מצב הענף ומחסור בשחקניות מקומיות. יתכן מאוד שהשחקנית הצעירה סופי סטריקוב, שגדלה בקרית אתא ועברה לפני כמה שנים לפנימיית המחוננים במכון וינגייט תצטרף לקבוצה בעונה הקרובה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות