fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התחזית: 20 אלף מבקרים ביום הפתיחה של איקאה בקרית אתא

הבוקר נערכה מסיבת עיתונאים והשקת סניף איקאה השלישי בקרית אתא ומספר 350 בעולם שייפתח בעוד שבועיים. מה מחכה לכם? 8000 פריטים, 55 חדרי תצוגה, 14 קולקציות עיצוב חדשות ובהשקעה של 380 מיליון שקלים. מנכ"ל איקאה החדש: "מהפך בצפון, התושבים צמאים ונרגשים"
איקאה קרית אתא
מעצמה עיצובית. איקאה קרית אתא (צילומים: רותם כבסה)

החלום כבר כאן. הבוקר (שלישי) שבועיים לפני ההסתערות הצפויה על סניף איקאה השלישי בארץ שייפתח בקרית אתא, נערכה מסיבת עיתונאים וסיור במפלצת הכחולה- איקאה. חדשנות בינלאומית פורצת גבולות של הרשת השוודית שתקעה יתד בקרית אתא וצופה כי בשנת 2014 יבקרו בסניפי איקאה בארץ, 5.4 מיליון תושבים, בערך שני שליש מתושבי מדינת ישראל.  עלות הקמת סניף איקאה קרית אתא עומד על 380 מיליון שקלים. באיקאה העולמית סניף קרית אתא יהיה מספר 350.  כדי לסבר את האוזן: באיקאה בעולם, מבקרים 775 מליון איש בשנה, 97 מיליון הורדות לאפליקציות של הקטלוג, 1.2 מיליון גולשים באתר.

הפתיחה החגיגית נערכה לצד עבודות תחזוקה ובנייה, סלילת כבישי גישה, ריהוט ועיצוב החנות. 400 עובדים תושבי הצפון התקבלו לסניף הצפוני ועובדים יומם וליל, ומתכוננים לפתיחה החגיגית ב-11 למרץ.

איקאה קרית אתא
מעצמה עיצובית. איקאה קרית אתא (צילומים: רותם כבסה)

תודעת השירות של איקאה והחזון שמוביל את הרשת להגיע לכל בית במדינת ישראל יוצר התרגשות עצומה בקרב התושבים. איקאה ערכה סקר שוק ב-150 בתי אב בצפון, התארחה אצל משפחות כדי לאתר את הצרכים האורגניים וללמוד על איכות החיים, ובמטרה לקלוע לקהל היעד הרחב.

מנכ"ל איקאה שוקי קובלנץ
שוקי קובלנץ מציג חדשנות בתחום עיצוב גופי תאורה

החדשנות הורגשה כבר בכניסה עם קבלת פנים יפה ומחויכת ובברכת בוקר טוב, שונה מאד מחוויית השירות שהתרגלנו אליה עד כה. לאיקאה יש סטנדרטים עולמיים שמבוססים על ערכים של כבוד האדם, נגישות לבעלי מוגבלויות, תו ירוק, תנאי עבודה קפדניים ולכל רבדי האוכלוסייה, במטרה להנגיש את העיצוב העכשווי בכל בית וליצור חיי יום יום טובים יותר, לאנשים רבים ככל האפשר.

איקאה ללא ספק עמדה ביעדים שהציבה לעצמה בשנת 2000 שפתחה את חנות הדגל הראשונה בנתניה. בשנת 2010 נפתחה איקאה ראשון לציון. המנכ"לים מציינים גם את השריפה שכילתה את החנות בשנת 2011  בנתניה כמקרה ממנו הופקו לקחים ואף הם התחדשו בסטנדרטים חדשניים ביותר בתחום שירות הלקוחות.

איקאה קרית אתא
סלון. איקאה קרית אתא

"איקיי בנשמתך"
הבנייה של איקאה קרית אתא נמשכה קרוב לשנה. במסיבת עיתונאים סקרו מנכ"לי הרשת את העתיד הצפוי בתחום העיצוב. מנכ"ל איקאה היוצא, שלומי גבאי, יסיים את תפקידו לאחר 14 שנות עבודה. הוא היה שם מתחילת הדרך, ומסביר כי הרגע שבו איקאה הגיע לצפון, הוא רגע מאד מרגש עבורו. גבאי מסביר שעובדי איקאה הם "איקיים בנשמתם". לצידו, המנכ"ל הנכנס שוקי קובלנץ, שהסביר על יעדי החברה בסניף קרית אתא. ומנהל איקאה קרית אתא, אליק קפלן, לבוש בחולצה צהובה מכופתרת, בהתאם למותג.

המנכ"ל היוצא שלומי גבאי, המנכ"ל הנכנס שוקי קובלנץ ומנהל החנות אליק קפלן
המנכ"ל היוצא שלומי גבאי, המנכ"ל הנכנס שוקי קובלנץ ומנהל החנות אליק קפלן

קונפסט חדש
לראשונה, בצפון איקאה משלבת קונספט חדשני יחד עם מרכז מסחרי. הסניף בקרית אתא מוקם בצמוד לקניון שנבנה בימים אלו ויחובר אליו. מתוך חלונות הראווה יהיה ניתן להשקיף על איקאה. בסרטון הפרסומות וקמפיין השיווק שיככב בצפון  בעוד מספר ימים בסלוגן: "הנה זה בא"- לפי פסקול השיר של אריק סיני,  מעבירים את התחושה וההתרגשות לקראת הפתיחה.

הבית שלכם. איקאה 2014
הבית שלכם. איקאה 2014

המנכ"ל קובלנץ מסביר: "אנו צופים כ-20 אלף איש ביום הפתיחה של איקאה ונערכים בהתאם. יש התרגשות גדולה גם שלנו וגם מצד הקהל. בסקר השוק אנשים הסבירו שחיכו וציפו כבר הרבה זמן שהרשת תיפתח בקרבה לביתם.  סקרנו גם עדיפויות עיצוב בצפון התארחנו בבתים ראינו את מרחבי המחיה והדגש שמוסב כלפי המטבח, פינת האוכל והסלון.

"גילינו שבצפון יש מרחבים גדולים יותר, והעדפה למערכות מרווחות וגדולות יותר. ראינו  דרישה לפתרונות אחסון במרפסות שירות. המסקנה העיקרית שהאוכלוסייה דומה לדרום ולמרכז הארץ. אין שוני עיצובי משמעותי. עשינו התאמות קטנות מאד כמו מערכות ישיבה מודולריות וראינו שבצפון יש חללים כפולים,כמו כן אזור הצפון רווי בתיירות פנים, וצימרים ויוכל ליהנות משירותי עיצוב במחלקה העסקית" מנכ"ל איקאה שוקי קובלנץ.

"זה מדהים להיות בתוך התהליך משלב איתור הקרקע והיציקות עד עיצוב החנות", מוסיף קובלנץ "בחנות יהיו שלושה בתים שמדגימים תנאי מחייה בחללים קטנים ואזורים מועצבים מעוררי השראה לשילוב מגוון רחב של פריטים באזור המחיה. הגדלנו מחלקות כמו: מטבחים, פינות אוכל, חדרי מגורים ואמבטיות, בנינו שני מתחמים להעמסת סחורה ולראשונה גם עגלות על מסוף ממונע".

 קפה בריפייל
לאיקאה יש אמירה חברתית מעבר לחנות שמוכרת עיצוב במחיר לכל כיס. זה סוג של חווית קנייה עם כוח קנייה אדיר של תושבי הצפון שיקבלו מקפצה עיצובים. כמו 'הנוורלנד של הפריפריה'.  בסניף הצפוני זיהו את קהל היעד העסקי ופיתוח תיירותי של צימרים ומרכזי ספא, ובחנות שמו דגש על מניפה רחבה של מוצרים.

איקאה קרית אתא  תתפרש על פני 27 אלף מ"ר, 450 מקומות במסעדה כשרה למהדרין חלבי ובשרי, לראשונה יושק כגם כוס קפה בשמונה שקלים במילוי חוזר (ריפייל) וממלכת ילדים בעיצוב חדשני.  הערכה היא שבכל יום יסעדו כ-3000 לקוחות. באיקאה קרית אתא יוצגו 8000 פריטים, 22 קופות תשלום,  7 דלפקי שירות ו-2150 מקומות חנייה.  בחנות יוצגו 14 קולקציות ייחודיות שעוצבו יחד עם מעצבים צעירים במהדורה מוגבלת.  קדימה להסתער.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות