fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטובים לצוללת

שלושה חיילים מהקריות סיימו השבוע את קורס צוללן היוקרתי של צה"ל. חצי שנה של ניתוק כמעט מוחלט מהעולם החיצון, יציאות מעטות הביתה והרבה תחושת גאווה וסיפוק
חצי שנה בלי סלולארי. קורס צוללנים (צילום: דובר צה"ל)
חצי שנה בלי סלולארי. קורס צוללנים (צילום: דובר צה"ל)

הם כנראה עשויים מחומר נדיר, איכותי וחזק במיוחד. תכירו, עד כמה שאפשר, את ר', ע' ו-ג' בני 20, שלושתם מהקריות, שסיימו השבוע את קורס הצוללות היוקרתי של צה"ל ועתידים להפוך ללוחמים בשייטת 7. שלושתם התגייסו ב-2 באפריל 2014 ובין 40 האחוזים ש"שרדו" את הקורס.

חייל בודד ר' מספר: "באו איתי לקורס שני חברים מהכיתה. אחד החליט שקשה לו מידי ועזב באמצע, השני החזיק מעמד כמעט עד הסוף ואז הודח. אני מרגיש סיפוק אדיר שסיימתי, יש המון רגעים קשים בהם כולם כמעט נשברים. עברנו בזכות התמיכה האחד בשני, זה לא משהו שאפשר לעבור לבד, הקורס מוכיח כמה גבוה הערך של קבוצה".

אצל ר', המשיכה לחיל הים ולתחום הצוללות בפרט, עוברת במשפחה. אביו, היה מפקד הסטי"ל אח"י עצמאות, ובשנת 1995 היה אחראי על בניית הצוללות בגרמניה. במהלך הקורס, ר' הפך לחייל בודד. אביו קיבל הצעה למשרה בארה"ב ועבר לשם עם המשפחה. "אחרי שהם טסו, זה היה לבוא לבית ריק. זה קשה כשהמשפחה לא לצידי, בלי האוכל של אמא ובלי אחותי אליה הייתי קשור". לקורס הסיום ההורים הגיעו מלאי מגאווה.

ג' הוא שחיין מקצועי וגולש רוח. בעברו היה מדריך בצופים. הוא שקל להמשיך ללימודי עתודה אבל עד מהרה אותר וקיבל זימון לקורסי חובלים וצוללות. "ידעתי שאלה שתי יחידות הדורשות מקצועיות ואנשים ברמה גבוהה, אם כי ידעתי מעט מאוד על צוללות כי זו יחידה מסווגת וחשאית. הקורס מטמיע בך שלושה ערכים חשובים: אחריות מקצועיות ורעות, והוא כל כך פיתח אותנו כבני אדם. כל אחד תומך ועוזר אחד לשני, אין תחרותיות".

מתי יצא לכם להיות אפילו שעה מבלי שהסלולארי צמוד לגופכם? החניכים שרדו חצי שנה בלי מכשיר סלולארי, למעט ביציאות המעטות אל בתיהם. החבר'ה מספרים, כי במהלך קורס הצוללן שאורכו בסך הכול שנה ושלושה חודשים, בשלב הראשון והבסיסי הנמשך חצי שנה, "מנתקים אותם לחלוטין מהעולם החיצון", מכשיריהם הסלולאריים נלקחים מהם, בשלב הבסיסי שלאחר מכן, מותר להם בערב להשתמש במכשיר הטלפון הציבורי.

הסיפור המלא יפורסם ביום שישי הקרוב ב:"הד הקריות".

חצי שנה בלי סלולארי. קורס צוללנים (צילום: דובר צה"ל)
חצי שנה בלי סלולארי. קורס צוללנים (צילום: דובר צה"ל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות