fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בעל המקום בחו"ל, ואני לא יודע איך לרשום"

זה היה אחד מהתירוצים המפתיעים ששמעו אנשי רשות המסים במסגרת מבצע לבדיקת רישום הכנסות המס כדין, בחיפה ובקריות. כמה מתוך 131 העסקים שנבדקו נמצאו מעלימים מס?
תירוצים שונים להעלמת מס (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
תירוצים שונים להעלמת מס (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

רשות המסים קיימה ביום חמישי מבצע לבדיקת רישום הכנסות כדין בחיפה, קריית חיים, קריית אתא ונשר בעסקים מתחום המסחר ומתן שירותים, בדגש על עסקים הפעילים בשעות הערב והלילה המאוחרות. במסגרת המבצע נערכו 131 ביקורות מהן עלה כי כ-10 אחוז מהעסקים לא רשמו הכנסות כדין.

בפאב בקריית אתא גילו מבקרי הרשות הכנסות לא רשומות של 6300 שקלים. בדיקה נוספת העלתה כי הפאב גובה מלקוחותיו 50 שקלים עבור כניסה ומנפיק להם כרטיסים שאינם עומדים בקריטריונים של קבלה/חשבונית מס. ביקורת שבוצעה במועדון חשפנות בחיפה העלתה כי לא נרשמו הכנסות של כ- 7000 שקלים שנתקבלו בגין מכירת משקאות, השכרת נרגילות וכרטיסי כניסה. בעל המקום בתגובה אמר: "יש לי דף עם פירוט ההכנסות, אני אשאל את רואה החשבון שלי איך לרשום".

במועדון לילה בחיפה נמצאו הכנסות לא רשומות של 2300 שקלים ממכירת כרטיסים ושתייה. מנהל המקום מסר למבקרים "בעל המקום בחו"ל, אני לא יודע איך לרשום". בפאב בחיפה התבצעה קניית ביקורת שלא נרשמה בספרי העסק. בעל המקום הסביר "לא יודע מה קרה, כנראה שרשמתי את ההזמנה עם הזמנה של לקוח אחר".

תירוצים שונים להעלמת מס (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
תירוצים שונים להעלמת מס (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

בעסק למניקור ופדיקור בקריית אתא לא נרשמו הכנסות של 1500 שקלים  שהתקבלו ממספר לקוחות. בעלת העסק טענה "אני רושמת קבלות פעם בשבועיים, אני ממהרת לילד הקטן שלי". בחנות למוצרי שיער, גם היא בקריית אתא לא נרשמה קניית ביקורת בספרי העסק. בעל המקום הסביר למבקרים "אח שלי גנב את הכסף, הוא בעייתי, מה אני יכול לעשות לו?".

בחנות צעצועים בנשר בוצעה קנייה ביקורת שהעלתה כי בעל העסק מכניס את החלק הארי של התשלום למגירה צדדית ומדפיס רק את החלק הנותר בקופה. ראשית טען בעל העסק בפני המבקרים כי טעה בהדפסה אולם לאחר שעימתו אותו עם הממצאים, הודה בעל העסק כי עשה זאת בכוונה להעלים הכנסות.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות