fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אכזבה סגול לבן

אין מילים כדי לתאר את האכזבה על פניהם של כ-1000 אוהדים שהגיעו אמש להיכל בעין שרה כדי לעודד את עירוני נהריה במשחקה הראשון בפלייאוף נגד אליצור קרית אתא בסדרת רבע הגמר
אורן בן חמו
הקפטן אורן בן חמו (צילום: אדיראן הרבשטיין)

גם הפעם, באותו אולם, נגד אותה קבוצה בדיוק כמו לפני שלושה שבועות, זה התחיל טוב ונגמר רע מאד עם הפסד כואב לאורחים, הפעם על חודה של נקודה 88:87 שמעלה אותה ליתרון 0:1 בסדרה.

אבירם זליקוביץ'
אבירם זליקוביץ' (צילום: מיכה פישנזון)

ביום שישי בשעה 15:00 באולם החדש ברחוב רמז 11 בקרית אתא, יש לחבורה של המאמן של מינסטר אפשרות לחזור לחיים ולנסות להחזיר את ההכרעה לעין שרה ביום שלישי הקרוב בשעה 19:30. הפסד של נהריה יסיים עבורה עוד עונה בליגה הלאומית עם תחושת כישלון במשימה לחזור לליגת העל.

קלעו לנהריה: אבירם זליקוביץ' 24 נק', נייט מילר 18 נק', רביב פיטשון 16 נק', רמון קלמנטה (14 כ"ח) וערן סודאי 10 נק' כ"א, יוני דרעי 6 נק', ניר גולן 3 נק'.

מאמן נהריה שי מינסטר: " אני לא כועס, מאוכזב כמובן, אני לא חושב שיש שחקן שלא רצה ולא התאמץ מספיק או לא רצה לנצח. חיכינו לרגע הזה והפסדנו, אבל זהו, צריך לשכוח מזה כמה שיותר מהר, לנסוע לקרית אתא ולהחזיר את הביתיות. אני חושב שהפציעה של אבירם בחצי הראשון השפיעה עלינו, אבל הנקודה היא לא שחקן זה או אחר, הנקודה היא שאנחנו צריכים להוריד את כמות הנקודות והשלשות שלהם וזה המפתח".

אורן בן חמו
הקפטן אורן בן חמו (צילום: אדיראן הרבשטיין)

קפטן נהריה אורן בן חמו: "לא שמרנו, לא עמדנו במפתחות שהצוות המקצועי נתן לנו, ספגנו יותר ממה שהיינו צריכים לספוג. זה לא נעים להפסיד בבית, אנחנו משום מה מפסידים הרוב בבית ואני לא מבין למה. יום שישי משחק חדש. כבר הוכחנו שאנחנו יותר טובים בחוץ מאשר בבית. זה הפלייאוף, אין מה לעשות. צריך אופי מברזל ואסור להוריד את הראש".

בדרך לפיינל פור/ איסר רביץ
אף קבוצה בחלק העליון של טבלת הליגה הלאומית לא רצתה לקבל בפלייאוף את עירוני קרית אתא. הדגשנו כאן כמה פעמים בחודש האחרון. נהריה קיבלה את אתא ואכן החששות התאמתו. אתא הייתה הקבוצה היחידה מבין הלא מדורגות שהפתיעה במשחק הראשון, אבל אם היא לא תשלים היום 15:00 בהיכל הספורט החדש את העבודה במשחק השני בבית, היא לא עשתה כלום

משחקי הפלייאוף של הליגה הלאומית בכדורסל החלו השבוע עם ארבע סדרות. רק קבוצה אחת מבין הלא מדורגות בין ארבע הראשונות ניצחה אליצור עירוני קרית אתא, שסיימה את העונה הסדירה במקום השביעי גברה על הפועל נהריה (שדורגה במקום השני), במשחק חוץ בתוצאה 87:88. היום היא צריכה לסיים את העבודה במשחק הגומלין בבית כדי להשלים את העבודה ולעלות לפיינל פור.

העובדה שהיריבה בפלייאוף היא נהריה דווקא גרמה לאנשי אתא להיות אופטימיים, מאחר ושרון אברהמי וחניכיו הביסו את נהריה 72:94 בעין שרה, רק לפני שלושה וחצי שבועות. כמסורת הפלייאוף בליגה הלאומית, וברוח השיפור הדרמטי שחל באתא בשבועות האחרונים, ברבע הראשון לא ניתן היה לראות מי הקבוצה מהמקום השני ומי הגיעה מהשביעי. 19:19 הייתה התוצאה בסיום הרבע, והיה ברור ששתי הקבוצות שוות לחלוטין, כשאתא אפילו הראתה עדיפות קלה, והובילה באמצע הרבע 8:13. שלוש שלשות רצופות של המארחים העלו אותם ל-27:34 לקראת אמצע הרבע, אך למרות פסק הזמן שאברהמי הזעיק נהריה המשיכה להיות דומיננטית ושתי דקות לסיום הרבע הובילו חניכיו של שי מינסטר מנהריה, אקס מאמן אתא, 33:43.

עושה רושם מצוין בתקופת ההכנה. דארין גובנסדארין גובנס (צילום: נחום סגל)

שלשה של גובנס העירה את שחקני אתא, ובעזרת איבודי כדור של המקומיים, הם עשו ריצת 0:7, וירדו למחצית בפיגור סביר 43:40 בלבד. כאן החלה ההצגה של אתא, שהחלה את הרבע השלישי בצורה חלומית. גובנס הנפלא פתח עם שלשה שהשוותה את התוצאה, ועוד סל שלו לאחר מכן העלה את אתא ליתרון. גובנס המשיך ללהוט ושלוש דקות בתוך הרבע השלישי כבר הגיע ל-20נקודות, והעלה את אתא ליתרון שיא של 48:53. הספסל של המקומיים החל להראות סימני לחץ. מאותו רגע אתא פשוט התפוצצה על המגרש, וברגע הכי נכון -דקה

לסיום הרבע, הגיעה שלשה של גובנס, ומייד לאחר מכן חסימה גדולה של אייבורי קלארק שהובילה למתפרצת, בסיומה קלע גובנס עוד סל והוריד את אתא בסיום הרבע השלישי ביתרון דו ספרתי 53:64. סל של קלארק (הזר השני, שגם הוא היה גדול, למרות שנקלע לבעיית עבירות מוקדמת), בפתיחת הרבע האחרון העלה את אתא ל- 53:66, וגם אברהמי הרגיש כבר שזה הערב של הקבוצה שלו. אבל הנהריינים לא ויתרו. שתי דקות לסיום אתא הובילה 76:85, תוך דקה וחצי הפער צומק עד 84:87, והדרמה חזרה ובגדול.

אילן נניקשווילי ניצל זריקה עונשין אחת והעלה את אתא ל-84:88. נהריה דייקה גם היא פעם אחת מהקו וצמצמה שוב 85:88, ואז ארבע שניות לסיום נניקשווילי איבד את הכדור בצורה שלומיאלית וחסרת אחריות, וזליקוביץ' מנהריה, ממצטייני הקבוצה במשחק, טעה בגדול כאשר פרץ לסל וקלע שתי נקודות, במקום לנסות ללכת על שלשה ולהשוות והמשחק הסתיים בתוצאה 87:88 לאתא.

בסופו של דבר ניצחון ענק לאתא על קבוצה עדיפה ופייבוריטית, הרבה בזכות ניהול משחק מבריק של מאמן הקבוצה שרון אברהמי, ובעיקר בגלל צמד זרים ענק, גובנס וקלארק, שקלעו יחדיו 50 נקודות מתוך 88 של הקבוצה.

עכשיו אתא צריכה להשלים את העבודה. היום (שישי) בשעה 15:00 היא תארח את נהריה במשחק הגומלין והיא חייבת לנצח כדי לעלות לפיינל פור, אחרת היא לא עשתה כלום. אם חלילה אתא תפסיד יתקיים משחק שלישי באמצע השבוע הבא בנהריה. אף אחד באתא לא רוצה לחזור לאולם בעין שרה, למרות שהאולם הזה מאיר פניו לקבוצה. אוהדי אתא נקראים לבוא לעודד.

קלעו לאתא: דארין גובנס 30, אייבורי קלארק 20, קובי אייזיק 13, גל חלמיש 11, כריס ווטסון 7, אילן נניקשווילי 4, נועם לייש 2, אבי נניקשווילי 1.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות