fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תנועת נועה

בלי תמיכה של חברת הפקה, בלי השמעות ברדיו, רחוקה מהביצה התל אביבית, נועה דויטש, זו שאתם זוכרים כמתמודדת הלסבית עם הכובע "בכוכב נולד" משיקה אלבום ראשון, בדרך לחתונה עם בת זוגה, ומבטיחה לנצח למרות הקשיים והתסכול
נועה דויטש
נועה דויטש (צילום: גונן שמר)

בשנת 2014 צלצל מפיק מוזיקלי מקומי לנועה דויטש, אז בת 24 מקרית מוצקין, וסיפר לה שהפקת התוכנית "כוכב נולד" צלצלה אליו לבדוק אם הוא מכיר זמרות מתחילות. המפיק סיפר לדויטש שהמליץ עליה כמתמודדת, ומיד הוסיף שמדובר בתוכנית ממוסחרת ושזה לא בשבילו. דויטש החליטה "לעשות צחוקים", כהגדרתה, והגיעה לאודישנים באולפני הרצליה עם כל המשפחה, בתוספת 20 חברים. היא עלתה על הבמה, לאחר כמה שוטים של ויסקי עם מתחרים אחרים מאחורי הקלעים ושרה את השיר המקורי שלה "לא גבר ולא אשה". כשסיימה לשיר, אמר גל

אוחובסקי: "את יודעת מה את? את זמרת", ומרגול אמרה: "סוף סוף הגיעה לפה משהו שונה, זמרת אמיתית מוכשרת". בשלב הזה דויטש עדיין לא האמינה שייצא משהו מתוכנית הטלוויזיה המוזיקלית, ואמרה לעצמה שבטח לא תגיע לנבחרת. היא נסעה לנוה אילן בירושלים, ביצעה שיר של היי-פייב ונכנסה לנבחרת. גם כשזה קרה, היא לא האמינה שתגיע לשלבים מאוחרים יותר בתוכנית.

ארבע שנים עברו מאז ובתחילת חודש פברואר, השיקה דויטש את אלבום הבכורה שלה בתיאטרון תמונה בתל אביב, ובכך למעשה נורתה יריית הפתיחה למסע ההופעות שלה. האלבום של האשה והכובע, כולל שירים פרי עטה, גם כאלו שהיא כותבת מגיל 15 והשנה זכו לצאת מהמגירה. זו בכלל מסתמנת כשנה של דויטש ובעוד כחודשיים וחצי, היא תעמוד מתחת לחופה עם בת זוגה, הילה יערי.

נועה דויטשעובדת קשה על האלבום. נועה דויטש (צילום: גונן שמר)

ואז הגיע פוליקר
דויטש, בת 28, נולדה בקרית מוצקין, בת יחידה לשלושה אחים, ילדת סנדוויץ'. אמה לאה עקרת בית ואביה דוד בעל מפעל לעיבוד שבבי. את עולם המוזיקה גילתה עוד כפעוטה. "הייתי בת שלוש או ארבע, ילדה שתמיד צולמה שרה בסרטי הווידאו המשפחתיים, אז העלו אותי על הבמה בבר מצווה של אחי. שרתי את השיר 'דרך המלך' ולא זייפתי. ההורים אמרו שאני ילדת פלא, אבל לקחו את זה כ'יופי, הילדה יודעת לשיר'.

"האחים הגדולים שלי למדו פסנתר ואמא שלי למדה בקונסרבטוריון, יש פסנתר שחור ועתיק שמוצב באמצע הבית, מוזיקה תמיד הייתה חלק מהמשפחה", היא מספרת, "בגיל 12 שמתי את הידיים על הפסנתר והתחלתי לנסות ולשמוע צלילים. פתאום הבנתי, שאם אני מחברת שני צלילים יוצאת מנגינה וככה התחלתי. הגעתי למצב שאם אני כועסת, אני כותבת שיר עם חרוזים על הכעס שלי, על אמא או אבא, או האחים. בגיל 14 כתבתי את השיר 'ביום שנולדתי', שיר הנושא של האלבום שלי".

כשראתה דויטש כשיש לה הרבה מאוד חומרים שכתבה, החליטה להתחיל להקליט. בהמשך היא נכנסה לנבחרת של "כוכב נולד". "עשיתי סקנדלים מאחורי הקלעים. כל יום הייתי נוסעת מקרית מוצקין לנוה אילן בירושלים לצלם 12 שעות. כל בוקר שתיתי ביצה חיה, כדי להחליק את הגרון, כדי לא להיות צרודה, זו היתה חתיכת התשה. בצילומים עשיתי צחוקים וזה מה שתפס. באתר מאקו שידרו 24 שעות של המתמודדים בחזרות והקהל ראה את השטויות שעשיתי, ראו אדם אמיתי, הקהל אוהב דברים אמיתיים וזה תפס".

הילה יערי נועה דויטש
הצעת נישואין בחוף קרית ים. הילה יערי נועה דויטש (צילום: יח"צ)

"הילה עברה לקריות והבינה שאין כמו הקריות. אנשים פה אוהבים מוזיקה, חיים מוזיקה. יש פה אנשים חמים, אין פה פוזות, אין פה את הוואנבי משהו אחר, זה אנשים שאין בשום מקום אחר.

אני אוהבת את הקריות ואני בחיים לא אעזוב. אסע ואעשה הכל, אבל לגדל את הילדים זה רק פה בקריות"

כשהסתיימה החוויה של "כוכב נולד", יצאה דויטש לדרך חדשה, לדרך משלה. "פתאום, כל המעריצים הקטנים שחיכו מחוץ לאולפנים נעלמו, אבל הבנתי שאני צריכה לפתוח את הדרך שלי למרות המכשולים. פתאום את קולטת איפה את נמצאת, הכל נראה יותר ברור. התוכנית נתנה לי אחלה מקפצה, וזהו, נזרקתי למים. עכשיו אני שוחה היטב".

דויטש לא ממש נעלמה מאז העונה השמינית של "כוכב נולד", היא המשיכה לכתוב מוזיקה. לדבריה, יש לה כל כך הרבה שירים כתובים, שהיא יכולה להוציא כמה אלבומים. בדרך, אחת המתנות שקיבלה בתוכנית היתה ההיכרות עם הזמר יהודה פוליקר. "היה ספיישל שירים של יהודה פוליקר והוא אמר לי: 'את עוד תהיי משהו ענק'. לא אשכח את זה בחיים שלי. הוא חיבק אותי ונתן לי מפרט למזל טוב, לפני השידור. לא הבנתי איך זה קרה. אחרי התוכנית, פוליקר שמע שיר שאח שלי כתב והלחין, 'הברירה', ואמר שזה שלאגר. הוא הזמין אותי אליו הביתה, אני נכנסת, רואה את דנה ברגר בסלון, את צוריה להב לידה וזה היה הזוי. אני אוכלת קדירה שפוליקר בישל, מעשנת סיגריה במרפסת שלו, חשבתי

שאני הוזה. הוא עשה לי את השיר ושמע את האלבום ואמר לי שהוא יהיה שלאגר. כל האלבום מורכב משירים שכתבתי מגיל 14. לקחתי את דרך חיי ועשיתי אלבום, כשהשיר הראשון נקרא 'ביום שנולדתי'".

הבית בתוך הקריות
מתנה נוספת שקיבלה דויטש ב"כוכב נולד" היתה מי שהפכה להיות בת זוגה בארבע השנים האחרונות, הילה יערי. את יערי הכירה באולפני הרצליה במהלך האודישנים. יערי היתה ניצבת בסדרות ילדים שצולמו בסמוך לאודישנים של "כוכב נולד". "יום אחד הילה הגיעה לאולפנים עם עוד ניצבת. הן הגיעו לראות חתיכים, אבל היא ראתה מישהי מופרעת, יושבת על הטריבונה, עושה רעש ומשתוללת. היא שאלה מישהי מי אני, והבחורה ההיא אמרה לה: 'זו נועה דויטש,

אחת המתחרות, היא לסבית'. למחרת היא מצאה אותי בפייסבוק וראיתי שהיא במערכת יחסים עם מישהו. אמרתי לה שהיא מחמיאה לי, אבל אני לא הורסת משפחות. זו היתה תקופה שהמון מעריצות נשלחו לעברי בקטע אובססיבי, אז אמרתי לעצמי שהיא בטח עוד אחת. למחרת בפייסבוק אני רואה שהיא סינגל, הורידה את התמונות מהזוגיות ועדכנה את הסטטוס. היא כתבה לי: 'אני רווקה, מה עכשיו?', כתבתי לה: 'נעים להכיר, אני נועה'. אמרתי לעצמי: 'יפהפייה, מושבניקית מהמרכז, למה לא?'".

בהתחלה הן דיברו המון בטלפון, צ'וטטו בפייסבוק כמו ילדות קטנות, קשר יפה ותמים. עד שיהודה פוליקר הוציא בדיוק אלבום חדש והזמין את דויטש להשקה. כשהיא חזרה בלילה מההופעה בקיסריה, זו היתה הפעם ראשונה שהילה באה לישון אצלה. אחרי חצי שנה שבמהלכה יערי היתה מגיעה לשבוע בקרית מוצקין וחוזרת למושב עין ורד, כשהפרידות הפכו לקשות יותר ויותר, יום אחד הגיעה יערי עם תיק והודיעה שהיא נשארת. "הילה עברה לקריות והבינה שאין כמו הקריות. אנשים פה אוהבים מוזיקה, חיים מוזיקה. יש פה אנשים חמים, אין פה פוזות, אין פה את הוואנבי משהו אחר, זה אנשים שאין בשום מקום אחר. אני אוהבת את הקריות ואני בחיים לא אעזוב. אסע ואעשה הכל, אבל לגדל את הילדים זה רק פה בקריות".

"כמה בכיתי. אני עובדת כל כך קשה על האלבום הזה. אני לא יודעת מה עוד אפשר לעשות, זה מתסכל. מה שהכי מתסכל הוא, שאנשים באים להופעות, אז למה החוסר הערכה והזלזול באמן? פוליקר תמיד אמר לי שאני צריכה סבלנות. הוא הכי התפרסם בגיל 35 כשהביא את הגוון היווני, ומה אני מביאה?"

מאמי, תינשאי לי?
לפני כשנתיים, כשיערי חגגה יום הולדת, החליטה דויטש להפיק לה אירוע יוצא דופן. "הבאתי אותה לים עם כיסוי בעיניים והיא חשבה שמחכה לה שם שף פרטי, שיכין לה דג על המנגל. הורדתי לה את כיסוי העיניים והיא ראתה אוהל לבן ענק, בחוף קרית ים, עם 100 מהחברים שלה מהמושב, אנשים שהיא לא ראתה שנים. איימתי עליהם שאם הם לא באים אני חותכת אותם, וכולם הגיעו. האמת, שהם שמעו בטלפון שהולך להיות מעניין. ירדתי על הברכיים והיא עדיין לא הבינה. שרתי לה שיר של ברייאן אדמס, כש-100 אנשים עם פלאפונים מצלמים וידאו והבחורה עדיין לא קולטת. אמרתי לה: 'מאמי, אני לא רואה את החיים בלעדייך, את הכל בשבילי, והחלטתי שהדרך הכי נכונה להציע לך, מול כל החברים ומול הים'. הוצאתי קופסה עם טבעת ושאלתי אותה אם היא מסכימה להיות שותפתי לחיים לאורך כל הדרך, אם תינשא לי. הילה אמרה: 'לא, זה לא קורה לי', ואני נלחצתי, מה לא, מה קורה? אבל ברור שהיא אמרה לי כן".

כמעט שנתיים עברו מאותו הערב. יערי, שהפכה מאז למנהלת האישית ודויטש, החליטו לשים את החתונה בצד ולהתמקד באלבום החדש. הזמן עבר, האלבום הושק, וב-22 במאי הן יתחתנו באולמי סנדרין ברגבה, בחתונה מתוקשרת. זו הפעםהראשונה שהיא מפרסמת את התאריך.

למרות ההתרגשות הגואה אצל השתיים, יש עניין אחד שמעיב על השמחה. יערי, שנכנסה למשפחת דויטש כבת נוספת וקיבלה חיבוק אינסופי מהוריה ואחיה של דויטש, מנותקת מהמשפחה הביולוגית שלה זה ארבע שנים בשל נטיותיה המיניות. "המשפחה שלי רואה את הילה כבת, ההורים שלי הם ההורים שלה לכל דבר, הם רשומים אצלה בטלפון כאמא לאה ואבא דודי, האחים שלי מטורפים עליה. אבל המשפחה הביולוגית שלה בנתק מוחלט. היא כנה ומתוקה וזה מרגיז אותי כל כך. אני מאמינה ב'חיה ותן לחיות', זה המסר שלי בחיים ועל זה האלבום שלי, על חופש, על אהבה. לעזאזל, אנחנו בשנות האלפיים. אין לי כבר כוח להתמודד עם אנשים חסומים. אני לא התמודדתי עם זה. בגיל 17, 18 סיפרתי להורים והם

אמרו לי: 'גילית את אמריקה. אם את מאושרת, אנחנו מאושרים'. חברים שלי, המשפחה, כולם קיבלו אותי. לי למזלי לא היה את כל הרע הזה. אני שונאת את התווית הזו, הומו, לסבית, סטרייט, שונאת את זה. ראית פעם אדם שהולך עם תג שם 'הומו?' אני בעד שכולם יהיו שווים. אני לא רואה סטרייטים הולכים עם דגלים".

נועה דויטש
מודה לקהל המעריצים. נועה דויטש (צילום: גונן שמר)

עוקף פלייליסט
עם כל ההיי של החתונה המתקרבת והשקת אלבום הבכורה, דויטש עושה את הצעדים הראשונים בתעשיית המוזיקה, על כל המשתמע מכך. להשקת האלבום בתיאטרון תמונה, הגיעו מאות אנשים, ביניהם גם זמרים כמו סי היימן והקולגה לתוכנית דיאנה גולבי, מה שגרם לדויטש להתרגש ולדמוע, למרות התדמית המחוספסת. "לא הפסקתי להודות לקהל, עם דמעות בעיניים", היא ממשיכה להתרגש. "הנגנים שלי אמרו שאסור לי לעשות את זה, אבל לא יכולתי שלא להודות לכל הקהל הזה, שיצא לשמוע אלבום שלא מושמע כל היום בגלגל"צ. באו לשמוע אותי, כי זכרו אותי, באו לשמוע מוזיקה איכותית, משהו אחר. לא מישהי שמסלסלת ושרה על הכאב, לא רוצה לשיר על זה, אני שרה על מיליון ואחד דברים אחרים". זה לא מקרי שהיא מזכירה את גלגל"צ. את האכזבה הראשונה שלה חוותה דויטש מגלגל"צ. נמסר לה שהאלבום שלה לא מתאים לתחנה. "גם למרינה מקסימיליאן בלום אמרו שהאלבום שלה לא מתאים לתחנה, אבל אז בגלל שהיא שייכת לטדי

הפקות, הכניסו את השירים שלה לפלייליסט. כמה בכיתי. אני עובדת כל כך קשה על האלבום הזה. אני לא יודעת מה עוד אפשר לעשות, זה מתסכל. מה שהכי מתסכל הוא, שאנשים באים להופעות, אז למה החוסר הערכה והזלזול באמן?".

"פוליקר שמע שיר שאח שלי כתב והלחין ואמר שזה שלאגר. הוא הזמין אותי אליו
הביתה, אני נכנסת, רואה את דנה ברגר בסלון, את צוריה להב לידה וזה היה
הזוי. אני אוכלת קדירה שפוליקר בישל, מעשנת סיגריה במרפסת שלו, חשבתי
שאני הוזה. הוא עשה לי את השיר ושמע את האלבום ואמר לי שהוא יהיה שלאגר"

הנושא מצליח לסדוק את החזות המחוספסת ודויטש מזילה דמעות של תסכול. "פוליקר תמיד אמר לי שאני צריכה סבלנות. הוא הכי התפרסם בגיל 35 כשהביא את הגוון היווני, ומה אני מביאה? כשהופעתי בפאב המורגן, באה אלי רוסיה בת 40 ואמרה לי במבטא רוסי כבד: 'את צריכה להגיד לכולם ללכת להזדיין', ונתנה לי נשיקה. שלא תטעי, מדובר באשה סטרייטית, זה היה הזוי. ההרגשה היתה כל כך טובה. בכלל, הקהל כל כך מחבק, אבל לא נותנים לי את הצ'אנס להשמיע את המוזיקה שלי בקטע ארצי. איך אנשים יידעו על המוזיקה שלי, מהפייסבוק? אז אני קמה בשבע בבוקר לפייסבוק ויושבת עד אחת בלילה ועונה למעריצים. זה מה שמחזיק אותי. סאונדמן ישראלי מלונדון, כתב לי לא מזמן בפייסבוק: 'את שרטת לי את הלב כמו שאף רוקר מהארץ לא הצליח, ואני יודע מה זה, מהעצם. תמשיכי לפצוע, אני נהנה'. באותו השבוע קיבלתי מיהודייה מבוגרת שחיה בארצות הברית

הודעה: 'רציתי להגיד לך שיש לך את אחד הקולות הטובים ביותר ששמעתי בחיי'. שתי הודעות שעשו לי את השבוע. הקהל שלי מגוון. החל מרב, שפשוט מאמין במוזיקה ואוהב את מה שאני עושה. נכון שהוא לא בהכרח מאמין בדרך שלי, אבל הוא מאמין במוזיקה שאני עושה. יש לי את ההפתעות האלה, הדברים הטובים האלה שקורים, ואני מאמינה שכשדברים צריכים לקרות, הם קורים".

מגלגל"צ נמסר בתגובה: "אנו מבינים את אכזבתה של נועה דויטש, אך אין כל קשר בין הטענות שהעלתה ובין המציאות. גלגל"צ פועלת רק על פי אמות מידה מקצועיות, שאף נבחנו בעבר במבחן בג"ץ".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות