fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חופשיות על הבר

איך הפכו שלוש חברות צעירות מהקריות, שלא ממש מצאו את עצמן בשוק העבודה, לבעלות הסניף החיפאי של רשת הפאבים שהחליטה להביא את הצדק החברתי באמצעות מחירי האלכוהול?
אלכסנדרה לחוביצקי, סבטלנה אלטמן ואירנה לחייני (צילום: עידן חן)
אלכסנדרה לחוביצקי, סבטלנה אלטמן ואירנה לחייני (צילום: עידן חן)

לפני כחודש נפתח בשדרות מוריה על רכס הכרמל סניף של דרינק פוינט, רשת פאבים המגישה משקאות אלכוהוליים במחירים מוזלים. מאחורי הפאב המקומי, מתברר, עומדות שלוש צעירות קרייתיות, שלא הצליחו למצוא את עצמן בשוק העבודה והחליטו להיות עצמאיות. אלכסנדרה לחוביצקי בת ה-25, סבטלנה אלטמן בת ה-31 ואירנה לחייני בת ה-27 מכירות כבר די הרבה זמן. שלושתן עלו מרוסיה בילדותן ונאלצו להתאקלם בתוך ילדות ישראלית.

החברות הכי טובות
החיבור בין השלוש התחיל קודם בין לחייני לאלטמן. השתיים הכירו כשאלטמן היתה בת 16 ולחייני בת 12 וחצי. "הכרתי את אירנה דרך חברים משותפים. היא היתה הכי קטנה בחבר'ה שלנו ולמרות שהיה פער גדול בינינו, לקחתי אותה תחת חסותי וכל השנים שמרתי עליה. הפכנו לחברות ממש טובות ולא נפרדנו לרגע. עברנו המון דברים טובים ולצערי גם רעים", מספרת אלטמן.

השתיים אהבו לבלות ובהמשך החלה אטלמן לעבוד כסלקטורית במודה בר וסידרה ללחייני עבודה במועדון כקופאית. "שתינו אוהבות את חיי הלילה", מספרת אלטמן, "הבילויים הפכו לחלק בלתי נפרד מאיתנו. את אלכסנדרה הכרנו לפני כמה שנים דרך הבעלים שלנו. בעלה הוא חבר משותף של בני הזוג שלנו. מהר מאוד הפכנו להיות חברות טובות".

"כל אחת נמצאת עמוק בזוגיות שלה, אז הבילויים שלנו הם במשותף עם הבעלים", אומרת לחייני, "אנחנו כל היום מדברות בטלפון, בעיקר עכשיו כשאנחנו עובדות ביחד. זה מתחיל ונמשך בשלוש שעות שיחה בטלפון, עד שהבעלים צועקים".

אחרי שלחוביצקי סיימה את הלימודים היא חיפשה עבודה. היא עברה למרכז וניסתה את מזלה בעבודות שונות, עבדה קצת בבנק, אבל זה לא היה זה. "מצד אחד חיפשתי עבודה שארוויח ממנה, שתקדם אותי ולא מצאתי את זה. הדבר היחידי שעלה לי בראש זה להיות עצמאית כדי להתקדם בחיים. הרי הכל נמצא בידיים שלנו ורק אנחנו יכולות להבטיח עתיד טוב לעצמנו", היא אומרת.

גם כשהיו נפגשות, היו מדברות ביניהן על הקמת עסק משלהן. כל אחת מהן ידעה שזה הפתרון התעסוקתי המתאים להן ביותר. לדרינק פוינט הגיעו דרך חבר משותף שלהן ושל זכייני הרשת. הוא סיפר להם על רשת הפאבים והן ביקשו להיפגש עם אחד הזכיינים.

לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "הד הקריות"

אלכסנדרה לחוביצקי, סבטלנה אלטמן ואירנה לחייני (צילום: עידן חן)
אלכסנדרה לחוביצקי, סבטלנה אלטמן ואירנה לחייני (צילום: עידן חן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות