fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הוא ידבר עד מחר. יש לך הרבה דפים לרשום עליהם?"

והשבוע נקשיב להגיגים של חברי הפרלמנט שנפגשים ממש כמעט כל יום, בקפה קורן, שמרכז מסחרי רבמ"ד, קרית מוצקין
נפגשים כל יום. חברי פרלמנט רמב"ד (צילום: נטע פלג)
נפגשים כל יום. חברי פרלמנט רמב"ד (צילום: נטע פלג)

יושבים על כוס קפה: קפה קורן, מרכז מסחרי רבמ"ד, קרית מוצקין, ראשון, 20.9.15, 12:00

מי בחבורה: אברהם וקס, 66, פנסיונר של אגד, אבל עובד באגד היסעים ("זה אותו הדבר, זו חברה בת של אגד"), מתגורר בפסגות ים, נשוי + 4 ילדים + 6 נכדים. הוא הכי נלהב מהכתבת שפנתה אליהם כך בצהרי היום. "אני עוקב אחרי המדור הרבה זמן. מעניין אותי לראות על מה הפרלמנטים האחרים מדברים", הוא אומר בחיוך.

גדעון, שמסרב לחשוף את שם המשפחה: "אני לא מתלהב לענות, כי כל הזמן מצלצלים אליי בטלפון, 'תגיד ככה וככה'. אני מקבל שיחות מבנקים וכל מיני מקומות".

נפגשים כל יום. חברי פרלמנט רמב"ד (צילום: נטע פלג)
נפגשים כל יום. חברי פרלמנט רמב"ד (צילום: נטע פלג)

בעלת בית הקפה קוראת לעברי: "אם תדברי על פוליטיקה, הוא ידבר עד מחר. יש לך הרבה דפים לרשום עליהם?". ואחר כך גדעון אכן ידבר קצת יותר. נשוי + 2 בנות, במקור מחיפה ואחרי שהתחתן עבר לגור בקרית מוצקין. מספר שהיה ספורטאי ב"תחומים רבים ומגוונים כמו שחייה, מטקות וריצה".

שלמה אחיטוב, 67, גם הוא גמלאי אגד, תושב קרית ים, נשוי + 3, "ואין נכדים".

מיכאל, 63, מקרית מוצקין. "לא צריך להגיד שם משפחה, שם פרטי זה מספיק כי מכירים אותי הרבה במוצקין. אנחנו משפחה גדולה של כ~150 איש. הדודים שלי עבדו בעירייה, אבל עדיף לא לציין, הם רוצים להישאר צנועים".

אברהם וקס מספר שכל השכונה הכירה את אביו של מיכאל, כי הייתה לו מכולת. מיכאל מספר שהתחתן מאוחר, בגיל 36. אני אומרת לו שכיום זה יותר מקובל לגברים, והוא מפקפק: "אמרו לי 'התחתנת בגיל מאוחר, מתי תהיה סבא? אתה תלווה את הנכד שלך עם מקל הליכה'".

חביב שלאם, 66, מקרית מוצקין, פנסיונר של אגד. הוא ווקס החלו את הקריירה כמכונאים במוסך של החברה ואחר כך הפכו לנהגים. הוא נשוי + 3 ילדים + 7 נכדים. לפני שבע שנים עבר תאונת דרכים קשה שממנה יצא בנס, ויש שם סיפור יפה ואצילי מבחינתו, אבל הוא מעדיף שלא לספר, כדי שלא יחשבו שהוא משתחצן.

חלקם מכירים כבר 40 שנה. הפרלמנט נוצר בשיטת "חבר מביא חבר". לפני כחמש שנים החלו להיפגש, ועם השנים החבורה גדלה.

הם אומרים לי שהיום באתי ביום חלש, כי לפעמים יושבים 15 חברים סביב השולחן. הם נפגשים שלוש פעמים בשבוע, ותמיד בקפה קורן. על השולחן אספרסו, סודה, עיתונים יומיים ומעטפה יפה, שווקס מחזיק בידיו _ הזמנה לבריתה של נכדתו של צבי, אחד החברים שלא נוכח היום. "ביקשתי שידחה את הבריתה, שאמורה להתקיים ביום שישי, היום, אחרת לא נותרים לי מספיק ימים כדי לבנות את הסוכה", אומר גדעון בחצי הלצה.

אני מנסה לברר אם הם צמים בכיפור, והם אומרים ש"כל אחד משהו אחר". חביב יבלה בבית הכנסת ברחוב גרושקביץ כל היום, גם בערב כיפור "זה מעביר את הזמן אין ספק, ואם יש פייטן או חזן טוב אז זה מעביר בכיף".

הם מדברים על פוליטיקה, התנודות בבורסה, ספורט והמשחקים שהיו בשבת, מצב הפליטים באירופה. אתם מאוד מקיפים, אני אומרת להם והם עונים "מה יש לנו כבר לעשות?".

גדעון: "אני רוצה להגיד  לכל עם ישראל. אם אנחנו נראה שהאיראנים מפרים את ההסכם עם האמריקאים ומתגרים בנו, אנחנו לא צריכים לפחד, אלא לצאת למתקפת פתע על המתקנים שלהם, זה אולי יביא למלחמת טילים, אבל אחר כך אנחנו צריכים לצאת למתקפה אטומית, ככה כל העולם ייתן כבוד ליהודים, כמו שלא קיבלנו 2000 שנים. "תכתבי בסוגריים שהוא מומחה לענייני איראן", אומר לי אחד החברים. חבר אחר, שסירב להזדהות ו/או להצטלם מוסיף: "כל קוץ במדבר הוא פרח, יודעת מה הכוונה?", וגדעון לא נשאר חייב: "אבל פה זה לא מדבר ואני לא קוץ".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות