fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלייה של 60 אחוז בתאונות הדרכים

מד"א כרמל מדווח על עלייה חדה בתאונות דרכים בסוף השבוע האחרון. הצוותים טיפלו ב-38 תאונות דרכים באזור חיפה והקריות. בשדרות הציונות בחיפה קרס עץ על מכוניות וגבר נמצא שרוי בתוך שלולית במצב של היפותרמיה
זכוכית שבורה
צילום אילוסטרציה: פאנתרמדיה

סוף השבוע האחרון לווה בגשמים, סופות ורוחות עזות ובירידה בטמפרטורות בכל אזור הצפון והוביל למספר נפגעים גבוה מן הרגיל בחיפה, הקריות והסביבה. מנתוני מד"א כרמל עולה כי צוותי מד"א כרמל טיפלו ב-38 תאונות דרכים שונות ופינו 28 נפגעים באורח קל לבתי החולים השונים בחיפה. הנתונים מהווים עליה של כ-60 אחוז לעומת סוף שבוע רגיל.

ביום שישי בשעות אחר הצהריים, קרס עץ על קבוצת מכוניות בשדרות הציונות בחיפה. צעירה בת 27 שנסעה ברכבה באותה העת נפגעה באורח קל מרסיסי השמשה הקדמית שהתנפצה ופונתה באמבולנס של מד"א לבית החולים בני ציון לקבלת טיפול רפואי. באותו היום, נמצא גבר , בן 60, שהוא מוטל בתוך שלולית גדולה בפארק השכונתי ברחוב קליבנוב בחיפה והזעיק את צוות מד"א.

הפראמדיק טל רוזן שהגיע למקום סיפר כי הגבר נמצא מוטל בגשם הסוער, לא ברור כמה זמן, כשהוא בתת חום הגוף ובערפול הכרה. "הנפגע החוויר מאוד, רעד מקור והיה מאוד קשה לתקשר עימו. הענקנו לו טיפול ראשוני שכלל ניטור עבודת הלב, מתן עירוי נוזלים מחוממים וחימום כללי של הגוף". הנפגע פונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם כשחום גופו עמד על 33.8 מעלות צלזיוס. בנוסף, טופלו ארבעה נפגעים, מתוכם שלושה מבוגרים וילד אחד שמעדו ברחוב בגלל הגשם ונפגעו באורח קל.

מנהל מד"א כרמל, מגן שמעון ביטון הנחה את כלל צוותי האמבולנס וניידות טיפול הנמרץ במרחב לקיים את מירב המאמצים לפנות לבתי החולים את האנשים שנמצאים מוטלים ברחוב עקב חשש לירידת חום גופם עד רמה מסוכנת, רובם חסרי בית או אלכוהוליסטים. "מדי שנה אנו נערכים מבעוד מועד לחורף; מכשירים את רכבי החירום וההצלה ומנחים באמצעות אגף הרפואה המרחבי במד"א את כלל הצוותים בהנחיות הטיפול העדכניות בנפגעי קור, וזאת על מנת להעניק את הטיפול המיטבי והמהיר ביותר לאזרחים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות