fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עכשיו אני המבוגר האחראי"

כמי שאובחן כבעל לקויות למידה, דרכו של קובי רבינוביץ מקרית אתא לאוניברסיטת חיפה לא הייתה קלה. הוא התגבר על כל מכשול, סיים את התואר הראשון והתחיל את השני, ולאחרונה נבחר לראשות אגודת הסטודנטים, והוא בא לעבוד. "אני הקברניט בסירה הזו ואני צריך לנווט את הכל. קיבלתי את השרביט לנתב ואני רוצה לשנות, להכניס רוח חדשה, להיות בעמדת השפעה שפועלת למען הסטודנטים"
קובי רבינוביץ', יושב ראש אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה (צילום: דורון גולן)
קובי רבינוביץ', יושב ראש אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה (צילום: דורון גולן)

 

קצת לפני תחילת לימודי התואר האקדמי אובחן קובי רבינוביץ כבעל לקויות למידה, אך דבר לא מנע ממנו לסיים את התואר הראשון ולהתחיל את השני. לפני כחודש נבחר לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, וכיום, מטרתו היא לסייע לסטודנטים, בעיקר במישור החברתי.

רבינוביץ, 31, נולד בכפר סבא, אך כשהיה בן 6, עברה המשפחה להתגורר בקרית אתא. הוא היה ילד מאוד דומיננטי, מאוד מחובר ומוכר, אך החלום שלו היה בכלל להיות שחקן כדורגל. הוא התגייס לצבא ושירת יותר משלוש שנים בגדוד שמשון. כשהשתחרר מהצבא, כחלק מהעבודה המועדפת, עסק באבטחה בנמל חיפה.

קובי רבינוביץ', יושב ראש אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה (צילום: דורון גולן)
"להורים שלי היה חלום שאגיע למגדל השן". קובי רבינוביץ' (צילום: דורון גולן)

"להורים שלי היה חלום שאגיע למגדל השן _ בניין אוניברסיטת חיפה. אני בן בכור ורציתי להביא כבוד וגאווה למשפחה, אז ניסיתי לשפר בגרויות. עשיתי מבחן פסיכומטרי הראשון וראיתי שלא הולך לי, שמשהו לא עובד. אמרתי לעצמי שכלום לא קרה. ניסיתי. אמא שלי, כמו כל אמא, חיבקה ונישקה אותי ואמרה לי לנסות שוב. במהלך הקורס הסבו את תשומת ליבי ללקויות למידה והבנתי שגם לי יש.

"עשיתי אבחון וגילו שיש לי לקויות למידה ושאני סובל מבעיות של קשב וריכוז וצריך לקבל הקלות. במקביל לקורס פסיכומטרי נוסף, בפעם השלישית, התחלתי לעשות מכינה באוניברסיטת חיפה. החלטתי שאני לא מוותר על החלום הזה, להיכנס לאוניברסיטה, למרות שהתקבלתי למכללה. אז הגיעה הבשורה המשמחת שנתנה תפנית לחיים שלי. בשל ההקלה שקיבלתי ובמקביל לפסיכומטרי, קיבלתי הודעת קבלה לאוניברסיטה. לא ויתרתי, התעקשתי, יכול להיות שאחד אחר היה מוותר אחרי פעמיים פסיכומטרי".

רבינוביץ סיים תואר ראשון בשירותי אנוש בממוצע של 85 לאחר שפיתח את כישורי הלמידה שלו, בהתאם ללקויות שלו. "אמא שלי הייתה אומרת: 'רק מי שמכוון גבוה, בסוף ינשום אוויר פסגות'. זה המוטו שלי בחיים, והוא מלווה אותי וזו הסיבה בגללה נלחמתי להתקבל לאוניברסיטה. זו הסיבה שבכל מקום אני מכוון להשפיע".

במקביל ללימודים חיפש רבינוביץ איך להשפיע בתוך האוניברסיטה. "הייתי סטודנט צעיר במכינה, כשראיתי הרבה חבר'ה שהסתובבו עם חולצות צהובות. באותה התקופה הייתה המחאה של יוקר המחיה וגם אצלנו באוניברסיטה הייתה מחאת הקפטריות, לאחריה, קיבלנו מתחם מזון שמוכר אוכל לסטודנטים במחירי עלות. תפסו אותי כמה חברים וביקשו ממני ללבוש חולצה צהובה. זו הייתה מערבולת ששאבה אותי, ככה הכרתי את אגודת הסטודנטים. מכיוון שהצד היותר דומיננטי שלי הוא הקהילה, התחברתי לקרן אייסף, שמעודדת צמצום פערים חברתיים ואת השיח בנושא. נשאבתי לקרן ואני חניך בה כבר חמש שנים, מחובר לה בכל רמ"ח איברי. בשנה הראשונה שלי פעלתי בעתלית, כשהמטרה הייתה לקחת תלמיד, שזהה בדנ"א שלו אליי, בעל יכולת, אבל ללא הכוונה, ולכוון אותו בבגרויות. נפרדנו לפני ארבע שנים, אבל אנחנו בקשר עד היום. הוא סיים קורס מ"כים, בעוד כמה חודשים הוא משתחרר ואני רושם אותו למכינה. הייתי האח הגדול שלו ואני כזה עד היום, וזה משהו שלי לא היה. עזרתי לו והוא סיים בגרות מלאה".

אולי בגלל שרוח ההתנדבות בוערת בו מגיל מאוד צעיר, היה זה אך טבעי שרבינוביץ, עם כל רוח ההתנדבות והנתינה, יתמודד לראשות אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה. הוא הצטרף לתא "סטודנטים פלוס" וזכה בבחירות. "היום של הבחירות היה מאוד מותח עבורי", אומר רבינוביץ, "התמודד מולי עוד אדם שניצחתי אותו בשני קולות, ובשעה 20:00  בערב גיליתי שזכיתי, וההרגשה הייתה עילאית. זה כאילו חישמל אותי, סגירת מעגל. הרגשתי שסוף סוף הגעתי למקום שלי. חמש שנים אני נמצא באוניברסיטה, סיימתי תואר ראשון והתחלתי ללמוד לתואר שני, ויתרתי אולי על זוגיות בדרך או על עבודה שווה, על לא מעט חברים שליוו אותי, וההקרבה הייתה כל כך גדולה. פתאום קיבלתי בוסט שאומר לי שעכשיו אני המבוגר האחראי, אני הקברניט בסירה הזו ואני צריך לנווט את הכל. קיבלתי את השרביט לנתב וכך אפעל. מהתחלה היה ברור לי חד משמעית שאני בתוך האגודה ואני רוצה להיות בעמדת מפתח, לשנות, להכניס רוח חדשה, להיות בעמדת השפעה שפועלת למען הסטודנטים".

הכתבה המלאה ביום שישי בהד הקריות והחל מיום חמישי בערב גם במהדורה הדיגיטלית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות