fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פפו – הדור הבא

ארז פפו, גדול שחקני מכבי מוצקין כדוריד, לקח קשה את הירידה של הקבוצה לליגה הלאומית. הוא לא הצליח לעזור במשימת ההישרדות ומוכן להיות חלק מהקבוצה בעונה הבאה, אבל לא בעמדת המאמן. פפו מאמין שלא ירחק היום שבנו ליעד יהיה הדבר הבא של הכדוריד הישראלי. עם אבא כזה וגנים כאלה הכל אפשרי
מחובר למועדון ולאנשים. ארז פפו והיו"ר פיני לייבוביץ' (צילום: רמי כהן שמאלי)

כדוריד / אופיר לוי

ארז פפו כבר ראה הכל במכבי קרית מוצקין כדוריד. גדול שחקני המועדון בכל הזמנים, עלה ליגה וירד ליגה עם הקבוצה ותמיד עמד לרשות המועדון כשנקרא לעזור. פפו (נשוי+4) מנהל את אולם הספורט בגין בקרית מוצקין ובמקביל מאמן את קבוצת הנוער של המועדון ואת נבחרת אורט קרית מוצקין. כמי שהמועדון יקר לליבו הוא כאב את ירידת קבוצת הבוגרים לליגה הלאומית, אך הוא אופטימי ומאמין כי המקום של מוצקין זה אך ורק בליגת העל. פפו אומנם לא מעוניין להמשיך לאמן בעונה הבאה, אבל עדיין רוצה להיות חלק מהמועדון שבו גדל והתחנך והוא עובד על פרויקט גדול, שבבוא היום המועדון יהנה ממנו מאוד. מדובר בפפו ג'וניור – ליעד, בנו של ארז, שרבים מנבאים לו עתיד גדול.

לפני שלושה שבועות מכבי קרית מוצקין ירדה לליגה הלאומית, מה זה אומר מבחינתך?

"מבחינתי זה רגע מאוד עצוב, אני מזוהה עם המועדון המון שנים. שיחקתי שנים רבות וגם אמנתי. ידענו גם ימים קשים וגם תקופות יפות וטובות, כמי שהיה לאחד המובילים במועדון היה לי מאוד מאוד כואב, עצוב לי ממש, לקח לי כמה ימים להתאושש מזה. אלו היו ימים סוערים מבחינה רגשית".

ספר על הרקורד שלך במכבי מוצקין ובכלל.

"התחלתי לשחק כדוריד בגיל 9, בניהולו של אבי בלטיטר המיתולוגי, דרך קבוצת הילדים, נערים וכן הלאה. מגיל 15 שיחקתי בקבוצה הבוגרת, שיחקתי בבוגרים של מוצקין 18 עונות. מגיל 17.5 הייתי שחקן הנבחרת הבוגרת של ישראל עם 147 הופעות בינלאומיות וקפטן נבחרת ישראל. במוצקין אני לא יכול לזכור את המספרים, אבל אני בטוח שהמספרים מדברים בעד עצמם".

 

אם יגיע לרמה של אביו - דיינו. ליעד פפו ואביו ארז (צילום: עצמי)
אם יגיע לרמה של אביו – דיינו. ליעד פפו ואביו ארז (צילום: עצמי)

 

טראומה מהמשחק נגד חולון

כחודש וחצי לפני סיום העונה הנהלת הקבוצה הזעיקה אותך לעזרה. מה היה התפקיד שלך?

"ישבתי עם הנהלת הקבוצה והחלטנו שאני אבוא להרים את הקבוצה, שהייתה במקום אחרון, במצב קריטי של העונה. מכיוון שאני מחובר למועדון והשורשים שלי טמונים מתחת לפרקט החלטתי שאני מצטרף חזרה ובא לנסות לעזור לקבוצה להישאר בליגה. מבחינה מקצועית לא היה הרבה זמן, היה חשוב לנסות לעשות צעד מורלי ומנטלי, לדחוף ולחזק את החבר'ה שיהיה להם מישהו שכבר היה במעמדים האלה לנסות לעזור. זה הצליח במעט, אבל כבר בשבוע הראשון שהגעתי נפצע השחקן הכי משמעותי שלנו, ככה שבמשחק הראשון היינו עסוקים בפציעה של אלכס בושיץ', זה המשיך עם משחק בית שבוע לאחר מכן מול חולון, שזה אחד המשחקים שאקח אותו גם בעוד 20 שנה כאחד הכואבים, משחק שכבר היה בידיים שלנו. פיגרנו רוב מהלך המשחק וחזרנו עם המון אנרגיות, משחק שיכל להפוך עונה וכשלנו בשניות האחרונות".

אפשר להגיד שהכתובת הייתה על הקיר, שנה קודם הקבוצה סיימה במקום הלפני אחרון וניצלה מירידה רק אחרי שני משחקי מבחן קשים נגד הפועל תל אביב. איפה לדעתך הקבוצה נכשלה?

"קשה לי לשים את האצבע. זה לא סוד שקשה מאוד להביא שחקנים מהמרכז לאזור שלנו בצפון ואני יוצא מתוך נקודת הנחה שלא כמו בעבר הרבה שחקנים שגדלו פה מככבים בקבוצות הכי טובות בארץ כי קיבלו את הצ'אנס. להגיד לך ששחקן כזה או אחר חסרים, אז יש קצת חוסר בישראלים, למרות שיש לנו מספר לא מבוטל של כישרונות, אני חושב שזו אחת הסיבות העיקריות שאנחנו מדשדשים בשנים האחרונות, אבל אני בטוח שעדיין השחקנים של מוצקין יהוו גורם מרכזי גם בעתיד".

מחובר למועדון ולאנשים. ארז פפו והיו"ר פיני לייבוביץ' (צילום: רמי כהן שמאלי)
מחובר למועדון ולאנשים. ארז פפו והיו"ר פיני לייבוביץ' (צילום: רמי כהן שמאלי)

יכול להיות שבעידן הזה למוצקין אין מקום בליגת העל? בשתי העונות ביחד היא ניצחה 6 משחקים מתוך כ-60 בכל המסגרות. אין לה תקציבים כמו לשאר הקבוצות, גם לא דור עתיד מזהיר וגם הקהל כבר לא ממלא את ההיכל. מסכים?

"קודם כל עם נתונים קשה להתווכח, אני יודע שאנשים מסביב למועדון, היו"ר וההנהלה עובדים ימים כלילות כדי להצליח לייצב את המועדון. גם העירייה והעומד בראשה, חיים צורי, תומכים בקבוצה. לפעמים ככה זה בספורט וזה לא מספיק, בשביל זה יש את העונה הבאה. יעשו בדק בית על מנת להשיב את הקבוצה למסלולה. המקום של מוצקין זה לא בליגה השנייה, אני בטוח שמוצקין לא סתם מייצגת את הכדוריד בפריפריה בצפון, גם אם היו עונה או שתיים פחות טובות".

"היה חסר לנו שחקן דומיננטי"

במשחק הביתי האחרון, נגד הפועל רמת גן, היה רושם, עוד לפני שהמשחק החל, שהקבוצה לא מאמינה בעצמה. גם במשחק לא ראינו אנרגיות אצל השחקנים שהחרב מונחת על צווארם. למה?

"שמע הייתי שם, אני יודע שאני השחקנים והצוות עשינו את ההכנה הכי טובה שאפשר. השחקנים לא היו מספיק מרוכזים, מפוקסים, כנראה הבינו את המצב הקשה. הם חסרי ניסיון והיה חסר לנו שחקן דומיננטי שירים את הקבוצה שיהיה המאמן על המגרש, מה שאגב ראינו אצל רמת גן. כשלנו, זה ספורט ונתקן בהקדם".

אתה חושב שהשחרור של שלושת הכוכבים: ולדי קופמן, אורן מאירוביץ וברק עמר גרם לקריסה של הקבוצה? לדעתך זו הייתה טעות להשאיל אותם?

"קודם כל אני לא רואה את זה ברמה של קריסה. אלו שחקנים שעזרו פה, זה עולם הספורט, ככה זה בעולם המודרני, מקבוצה קטנה כולם רוצים לצמוח ולזכות בתארים ואולי לקרוץ מעבר לים, ועם כל הכבוד למכבי מוצקין זה משהו חזק יותר, שחקנים רוצים יותר".

"מקומה של מוצקין בליגת העל". ארז פפו (צילום: איסר רביץ)
"מקומה של מוצקין בליגת העל". ארז פפו (צילום: איסר רביץ)

הדור של היום זה דור של אייפונים

יכול להיות שענף הכדוריד כבר לא מושך את בני הנוער הצעירים במוצקין?

"אני לא חושב שזה ענף הכדוריד. הדור של היום זה דור של אייפונים ומחשבים, יותר קשה להוציא אותם היום מהבית. אני חושב שזה לא רק בכדוריד, להוציא כדורגל, יש ירידה משמעותית. פחות ילדים נרשמים ועדיין עושים הכל בכדי להביא את הילדים. היום גם יש יותר ענפי ספורט שהילד יכול לבחור".

לזכותך יאמר שכן הצלחת למשוך את בנך ליעד לכדוריד ועל פי כל הסימנים עושה רושם שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ. מה שבטוח, יש לו את הגנים שלך, וכפי שהוא נראה היום הוא יגיע לגובה שלך ואולי מעבר לכך. ספר קצת על פפו ג'וניור.

"אני מגדל כוכב חדש בבית – הבן שלי ליעד, הוא בן 13.5, אחד המוכשרים בארץ לדעתי והוא בדרך הנכונה. הוא משחק כדוריד מגיל 7. שחקן קו אחורי וגם בעמדת הפיבוט, לפי הערכה הוא יגיע ל-1.97. לדעתי הוא מוכשר מאוד ויגיע רחוק".

לפני כעשור הנהלת המועדון הזעיקה אותך לבוא לאמן את הקבוצה במטרה לעלות לליגה הראשונה, הצלחת במשימה. יש מצב שתאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה?

"זה מורכב, ישבנו לפגישה, אני לא מעוניין לאמן את הקבוצה. תפקיד ניהולי יכול להיות, או איזשהו חלק מהמועדון, זה הכיוון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות