fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוף מעשה במחשבה תחילה

ראיון נורא בסוף המשחק, חילוף נורא ואיום במהלכו. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ירוק עד / עמית פרוסנר

משחק כדורגל הוא משחק אמוציונלי, וככזה לא צריך לשמוע כל דבר ששחקן או מאמן אומר במהלך המשחק, אבל כן אפשר לצפות ממאמן משופשף ומנוסה כמו גיא לוזון שיחשוב לפני שהוא מתראיין. כבר כמה שבועות שבין הדברים שלו לבין מה שקרה על המגרש אין ממש קשר, אבל אחרי התיקו מול מכבי פתח תקווה לוזון היה מרוצה. למעשה הוא היה כל כך מרוצה שהוא הכריז על החלק השני של המשחק כמשחק הכי טוב של מכבי העונה והוסיף: "מעט מאוד קבוצות היו חוזרות מפיגור של 2:0". הקהל של מכבי שומע את הדברים ותוהה לעצמו האם לוזון עוקב אחרי הליגה שלנו. לפני כמה שבועות הפועל אשקלון פיגרה בבית מול מכבי תל אביב 2:0, והשוותה לקראת הסיום. אשקלון עשתה את זה מול 11 שחקנים ולא עשרה, ולא צריך להזכיר איך מכבי חיפה נראתה מול עשרה שחקני מכבי תל אביב משך מחצית שלמה. מכבי חיפה של לוזון קבוצה הרבה יותר איכותית ממכבי פתח תקווה, שכבר הספיקה להחליף מאמן, ואין שום סיבה שתיראה כמו שנראתה באצטדיון המושבה. אז נכון, מכבי הצליחה לא להפסיד ולשמור על רצף שמגיע כבר לארבעה משחקים ללא הפסד, אבל אין שום סיבה להתגאות כשאתה לא מצליח לנצח בחוץ אפילו פעם אחת מארבעה נסיונות.

פירס וצעירי השתלטו על המרכז

בחמשת המשחקים האחרונים, פרט לניצחון הביתי מול סכנין, מכבי פ"ת הפסידה בכל המשחקים וספגה לפחות שני שערים בכל משחק, כך שמכבי חיפה הגיעה עם ציפיות לנצח סוף סוף במשחק חוץ העונה. לוזון השאיר את רז מאיר באגף שמאל, ועלה עם גל אלברמן, רועי קהת בקישור, כשקאיו, סינטיהו סולליך ואופיר מזרחי שיחקו לפניהם וקלאוס היווני בחוד. מבחינת כח אש, למכבי היו על המגרש מספיק שחקנים שיכולים להבקיע, אבל החיסרון במרכז מגרש, שכולל את אלברמן וקהת הוא שהם לא מספיק אגרסיביים, ורומאריו פירס ולירוי צעירי השתלטו על המרכז ומכבי פ"ת יצאה קדימה להתקפות מעבר מהירות. מכבי חיפה החזיקה בכדור אבל פ"ת יצאה קדימה והחמיצה, עד שמנור סולומון הנהדר עבר את סולליך באגף שמאל ובישל ללידור כהן את ה-0:1. קאיו ירד קצת אחורה לנהל את המשחק ואיבד כדור שבנס לא הפך לשער שני. בערך מהדקה ה-30 מכבי נכנסה קצת לעניינים כשקלאוס וקאיו החטיאו נגיחות ממצבים נוחים, וסולליך במבצע נהדר השתמש בקלאוס לדאבל פאס והחמיץ באחד על אחד מארבעה מטרים. המחצית הסתיימה ב-0:1 למכבי פ"ת, שהייתה טובה יותר.

ראיון נורא בסוף המשחק, חילוף נורא ואיום במהלכו. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ראיון נורא בסוף המשחק, חילוף נורא ואיום במהלכו. גיא לוזון (צילום: אדריאן הרבשטיין)

חילוף נורא ואיום של לוזון

בתחילת המחצית השנייה ראינו את מה שהתרחש במחצית הראשונה, מכבי החזיקה בכדור ופתח תקווה ניסתה לצאת קדימה, עד שבדקה ה-56  גרגורי טאדה עבר בקלילות את דוס סנטוס, יישר למרכז וסולומון הבקיע את ה-0:2. בשלב הזה חלק מ-5000 האוהדים שליוו את מכבי למשחק התחיל בקריאות להתפטרות של גיא לוזון, שנמשכו גם אחרי שסולליך בישל ורוקאביצה צימק ל-1:2. דקה אחרי השער מכבי חיפה נהנתה ממזל גדול כשטאדה, בעבירה פשוט מטופשת, גלש קדימה, פגע בשחקן וקיבל צהוב שני מיותר לחלוטין. בשלב הזה, כשהתוצאה 1:2 לטובת פ"ת, וכשמכבי חזרה למשחק, לוזון החליט לעשות חילוף, וזה בסדר גמור, אבל בדיוק כמו מול מכבי תל אביב החילוף שלו היה פשוט נורא ואיום. נכון, ורמוט שנכנס בישל לקהת את השוויון בדקה ה-70, אבל מהרגע שלוזון הוציא את סולליך, שפרט לקהת היה היחיד שרץ כל הזמן וניסה גם ללחוץ על הכדור וגם לשחק מההגנה להתקפה, מכבי איבדה את שטף המשחק. צריך להגיד שמכאן ואילך השיפוט היה גרוע מאוד ונתן לפ"ת לבזבז זמן, כשארבע פעמים המשחק נעצר לפציעות שאחריהן שחקני פ"ת חזרו מיד לשחק כאילו כלום לא קרה ובמקום להוסיף 12 דקות השופט הוסיף רק 5, אבל מכבי פשוט נעלמה ולא הצליחה בכלל להגיע לשער היריב, וזה משהו שחוזר על עצמו. גם מול מכבי ת"א, שהייתה בעשרה שחקנים, מכבי חיפה לא הצליחה להגיע לשער, וכך גם מהדקה ה-70 מול עשרה שחקנים. לוזון נוטה לפרק את מרכז המגרש ושולח שחקנים קדימה, ומכבי מתחלקת לשתי קבוצות, הגנה והתקפה. אבל היות והחלק הקדמי לא ממש לוחץ על הכדור, אלברמן נשאר כמעט לבד בנסיון להחזיר את הכדור, מה שמאפשר ליריבות להניע כדור ולצאת קדימה ולא לאפשר לחיפה משחק לחץ רצוף. לוזון חייב לתת על זה את הדעת. אין בעיה לשחק התקפי, והקהל של מכבי בוודאי ישמח לראות שמונה שחקנים מתקיפים כל הזמן, אבל כל עוד מכבי לא לוחצת בחלק הקדמי אי אפשר להישאר בלי מרכז שדה. מכבי סיימה עוד משחק מאכזב, הפעם ב-2:2 ואולי עדיין לא הצליחה לנצח בחוץ, אבל לפחות היא הצליחה להבקיע סוף סוף בפעם הראשונה העונה מחוץ לסמי עופר.

מחר מול בית"ר בסמי עופר

מחר בערב מכבי תארח את בית"ר ירושלים למשחק סופר מסקרן. למצב הרעוע של מכבי מתווספת הפיקנטריה הרגילה של משחק מול עידן ורד, חן עזרא ואיתי שכטר, שכולם עזבו את מכבי ולא ממש מרצון. והפעם לשלישייה הזו מתווסף יוסי בניון שחוזר לסמי עופר. ורד ושכטר בכושר מצוין, ובכלל משחק ההתקפה של בית"ר שוטף והקבוצה מגיעה ללא מעט הזדמנויות, אבל ההגנה במצב קצת פחות טוב ומכבי חייבת לנצל את השטחים שהגנת בית"ר תיתן לה. לוזון חייב לצרף עוד קשר למרכז השדה שיעזור לאלברמן וקהת, ואני מאמין שהפעם נראה את גיאורגי קוסטדינוב בהרכב, שיבוא על חשבון קאיו או קלאוס. למכבי יש את הכלים להבקיע מול בית"ר, בדיוק כמו שלבית"ר יש את הכלים להבקיע, וצפוי להיות משחק מעניין מאוד, בעיקר לאור העובדה שבשלושת הביקורים של בית"ר בחיפה במסגרת משחק החוץ הראשון בשלוש השנים האחרונות, בית"ר ניצחה. אם זה יקרה גם הפעם אני בכלל לא בטוח שלוזון יישאר על הקווים למשחק הבא מול קרית שמונה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות