fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתיחת פנים במכבי

8 שחקנים בכירים, שעל חלקם הייתה למכבי תל אביב אופציה, שהוחלט לוותר עליה, לא ממשיכים. קבוצה כמעט שלמה "נבעטה" החוצה ושילמה את מחיר הכישלון. אבנר מכטינגר בטור אישי
מכבי רלף קליין תל אביב
מכבי רלף קליין תל אביב (צילומים: עיריית חדרה)

לפני כחודש ספגה מכבי תל אביב מכה קשה ביותר, כמותה לא ספגה לפחות ב-20 השנים האחרונות, כשהודחה בחצי גמר הפלייאוף על ידי הפועל אילת, לאחר שכבר הוליכה 0:2 בסדרה. בניגוד להפסד לגליל לפני 22 שנה, גם כן בסדרה של הטוב מ-5, הרי שהפעם לצהובים היה את יתרון הביתיות וכבר היה להם יתרון של שני משחקים ביד.

אם בהפסד לגליל ההפתעה לא הייתה כה גדולה, כי פערי האיכות לפני הסדרה לא היו גדולים, ואולי אפילו שווים, הפעם הפערים בין אילת למכבי היו אדירים, למרות מצבת הפצועים בת"א. אילת הייתה מועמדת בחלק גדול מהעונה להידחק מהפלייאוף ורק בואו של אריק שיבק, במקום דן שמיר הביאה למפנה. הזעזוע אצל הצהובים היה כל כך גדול עד שמזרחי, פדרמן ויתר החברים החליטו לבצע ניתוח מלא ומיידי, אולי כדי שחרפת הכישלון תיעלם במהירות ותישכח (ובוודאי עם קריצה לקהל רוכשי המנויים).

המאמן גיא גודס לא שילם את מחיר הכישלון ודווקא העוזר פיני גרשון לא ימשיך בתפקידו. מרקיז היינס, סופו, ג'ו אלכסנדר, נייט לינהארט, בריאן רנדל, ואפילו מלך הסלים של הקבוצה, ג'רמי פארגו, והמתאזרחים ג'ייק כהן ואלכס טיוס, כלומר 8 שחקנים בכירים, שעל חלקם הייתה למכבי אופציה, שהוחלט לוותר עליה, לא ממשיכים. בקיצור קבוצה כמעט שלמה "נבעטה" החוצה ושילמה את מחיר הכישלון.

מכבי רלף קליין תל אביב
מכבי רלף קליין תל אביב (צילומים: עיריית חדרה)

5 שחקנים חדשים הצטרפו, בינתיים אבל יחד עם השחרורים הגיעו מיידית גם ההחתמות. בעוד סטיבן לנדסברג ודווין סמית הבטיחו את עתידם, עוד לפני הכישלון, יתר הסגל הוחתם אחר כך. יוגב אוחיון חתם על חוזה חדש, מלך הסלים של היורוליג, טיילר רוצ'סטי כנראה כבר היה סגור לפני הכישלון, אבל רשמית הוצג אחריו. דגן יבזורי הוחתם לאחר "ניצחון" על הפועל ירושלים, וג'ורדן פארמר חוזר לצהוב, לאחר עונה בינונית בדרושאפקה התורכית, עימה תיפגש מכבי העונה ביורוליג.

בגזרת שחקני הפנים הביאו הצהובים את אלוף גרמניה הטרי אמבקווה, שגם הוא יחזור עם מכבי ביורוליג לבאמברג, ולצידו הוחתם ויטור פביאני, הענק מברזיל, שצריך לתפקד כסופו "נורמלי" בעונה הבאה. מסוג ההימורים של צל"ש או טר"ש. מחד מדובר בפוטנציאל ענק, אך מאידך מדובר בשחקן שהיה פצוע תקופה ארוכה ובכלל עד כה לא עשה דברים גדולים, וזה בלשון המעטה. בכלל נראה שיש בסגל הזה יותר סימני שאלה מסימני קריאה ועוד לא דיברנו על גיא פניני שאמור לחזור מפציעה ארוכה ולא ברור איך הוא יחזור ממנה. גם השילוב בין רוצ'סטי ופארמר, שמאוהבים בכדור, צריך הוכחה.

עכשיו רק חסר שהחתן ימצא את הכלה דווקא בירושלים וכל התמונה בין האלופה הנוכחית לקודמתה תשתנה לחלוטין. חתימה של מקל באדום תיתן להם אפשרות להשתדרג בעוד זר ולהציג סגל חלומות ישראלי עם: מקל, יותם הלפרין, ליאור אליהו, בר טימור וגם רפי מנקו ואיגור מאיור הצעירים והמבטיחים – 6 ישראלים שיעניקו לקבוצה הרבה עומק ובעיקר, ובניגוד לצהובים, זהות ישראלית.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות