fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משחק של עונה

מכבי חיפה שוב הוכיחה שהיא מסוגלת להגיע למשחקים מול הגדולות, בעיקר כשהחרב מונחת על צווארה. אחרי ניצחון חשוב מאוד מול בית"ר, במשחק לא גדול, אבל עם המון הקרבה, מכבי חייבת לנצח מחר את רעננה בסמי עופר ולקוות לבשורה טובה מקרית שמונה

ירוק עד / עמית פרוסנר

גיא לוזון ומכבי חיפה הגיעו לטדי עם הגב לקיר. מכבי הייתה חייבת לנצח, בגלל הניצחון של קרית שמונה בשבת, שפתח פער של שלוש נקודות בין שתי הקבוצות, ולמרות היריבה העדיפה ולמרות הלחץ, הצליחה לחזור עם שלוש נקודות במשחק כדורגל לא גדול, אבל עם המון הקרבה ונחישות. למעשה, הפעם מכבי הייתה בצד השני של מה שקורה לה בדרך כלל בסמי עופר. הפעם מכבי נשארה רוב הזמן מאחור, הזמינה את בית"ר לצאת ובית"ר יצאה קדימה במטרה להבקיע, והשטחים הפנויים היו של מכבי. עכשיו מכבי בשוויון נקודות עם קרית שמונה ובאותו הפרש שערים, ובמידה ושתי הקבוצות תנצחנה מחר באותו הפרש שערים, קרית שמונה תעלה לפליאוף העליון, בגלל מספר השערים הגבוה יותר שהיא כבשה. מכבי יכולה עדיין לעלות גם עם תיקו, אבל רק במידה וקרית שמונה תפסיד להפועל כפר סבא. במידה וקרית שמונה תסיים בתיקו כל ניצחון של מכבי יעלה אותה לפליאוף העליון. אגב, קיים עוד תרחיש, מעט קיצוני, שבו בני סכנין תפסיד להפועל תל אביב וקרית שמונה ומכבי תנצחנה ואז סכנין תנשור לפליאוף התחתון. מומלץ למכבי לא להסתמך על האפשרות הזו.

לחץ גבוה

לגיא לוזון לא ממש היו יותר מדי ברירות בקשר לאיוש אגף שמאל בהגנה, ושי בן דוד הצעיר פתח בהרכב. בשער יש ללוזון שתי אופציות, והוא החליט להמר על עמרי גלזר הצעיר. גלזר החזיר והיה יוצא מהכלל, כשעצר פעמיים התקפות מסוכנות של בית"ר. בקישור פתחו נטע לביא, אניס אלושי כקשר מרכז ימין, וקמיל ואצק כמרכז שמאל. החלק המעניין באמת היה בהתקפה, שם פתחו ניקיטה רוקאביצ'ה, אלירן עטר וגילי ורמוט, אבל בניגוד למשחקים הקודמים ורמוט שיחק חלק גדול מהזמן במרכז, מעל שלושת הקשרים, כמין 9 מזויף, עטר שיחק בשמאל ורוקאביצה בימין ומכבי שיחקה סוג של מעוין, כשהמטרה הייתה שכל פעם שאחד משחקני האגף יקבל כדור השני יכנס למרכז.

הדבר השני שלוזון הביא למשחק בטדי היה דקות קצובות של לחץ גבוה. פתאום ראינו את כל החלק הקדמי, יחד עם אלושי וואצק, יוצאים קדימה ולוחצים את ההגנה של בית"ר. זה כמעט עבד כשקלטינס איבד כדור לעטר, שכמעט הבקיע בבעיטה מחוץ לרחבה. בחצי השעה הראשונה לבית"ר היו שתי הזדמנויות טובות, כולל פריצה אופיינית של חן עזרא משמאל לכיוון המרכז ובעיטה שפגעה בקורה, אבל גם למכבי הייתה הזדמנות גדולה כשהולמר איולפסון בעט בעקב והחטיא בסנטימטרים את השער. בית"ר המשיכה לצאת קדימה, מכבי שיחקה בסבלנות, ודווקא ורמוט חילץ כדור בהגנה ויצא קדימה למהלך שהוביל לשער שלו מבישול של גארי קגלמאכר. למחצית מכבי ירדה עם יתרון 1:0, שלמען האמת לא ממש שיקף את יחסי הכוחות.

amit 01
ככה יעשה לאיש אשר יכבוש. גילי ורמוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לוזון הימר והצליח

בדקה ה-46 לוזון ביצע חילוף כשהכניס את איסמעיל ריאן במקום רוקאביצ'ה שנפצע. ריאן שיחק כחלוץ ויצא קדימה ללחוץ כל הזמן את הגנת בית"ר. הוא גם חטף כמה כדורים באזורים מסוכנים, שעם קצת פחות חלודה היו יכולים להפוך למצבים טובים. בשלב הזה בית"ר המשיכה לצאת קדימה, אבל לא ממש הגיעה לשום מצב מיוחד, ודווקא מכבי יכלה להגדיל את התוצאה עם קצת ריכוז בחלק הקדמי. יניב בריק החליף את ואצק, כדי לעזור למרכז הקישור, ודווקא החילוף האחרון היה המעניין מכולם. עטר סימן לספסל שהוא לא יכול להמשיך, בשלב הזה היו ללוזון על הספסל את פיטים אזמי, רועי קהת ועמית זנטי. לוזון החליט להכניס דווקא את זנטי. מכבי למעשה עברה לשחק 4:5:1, עם ורמוט במרכז, ללא אף חלוץ. שני שחקני ההתקפה העיקריים – ריאן וזנטי היו שחקני אגף שעזרו להגנה. לוזון לקח כאן הימור גדול מכיוון שמכבי נשארה ללא אף שחקן מטרה בחלק הקדמי, ואם בית"ר הייתה משווה מכבי לא ממש הייתה מצליחה להבקיע במשחק מסודר. אבל חוץ ממצב אחד של זגורי, שבעט קרוב לשער, בית"ר לא ממש הצליחה לעבור את ההגנה של מכבי, שדווקא יכלה לנצל את העובדה ששחקני בית"ר יצאו קדימה לקראת הסיום והשאירו עורף דליל, בעיקר באגף ימין. בשורה התחתונה, בן דוד עם משחק מצוין, סגר את האגף שלו כמעט לחלוטין מול עידן ורד ואנטואן קונט, קגלמאכר התמודד בעזרת אלושי עם עזרא, ומכבי אולי לא הבריקה, אבל חזרה עם ניצחון גדול, ועכשיו ההכרעה תעבור למחר בערב בשעה 20:30 מול רעננה בבית.

amit 02
איש המשחק. עומרי גלזר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ניצחון גדול גם בכדורסל

בשבוע שעבר חזרה מכבי חיפה עם הפסד מתסכל במיוחד למכבי תל אביב 97:96, כשוארגאס החזיק את הכדור עד השנייה האחרונה והחטיא זריקה שיכלה לנצח לעופר רחימי והחניכים שלו את המשחק. השבוע יצאה מכבי למשחק חוץ נוסף, הפעם מול האלופה מכבי ראשון לציון, ואחרי פתיחה 0:5  של ראשון, מכבי השתלטה על המשחק והובילה לכל אורכו, עד הדקות האחרונות. דווקא אז מכבי נתקעה, ראשון עלתה ליתרון 72:75, לקראת הסיום, וכשנדמה היה ששוב מכבי תפסיד משחק צמוד הגיע עוז בלייזר במהלך של סל ועבירה, והשווה את התוצאה. וארגאס הספיק להחטיא שוב זריקה קשה עם הבאזר, אבל הפעם המשחק הלך להארכה. שתי הקבוצות נפלו מהרגליים בהארכה ועשו לא מעט טעויות, אבל בסופו של דבר בלייזר ווארגאס נעזרו בהגנה מצוינת של ג'ון די ברתלומויאו ומכבי חזרה עם ניצחון גדול 83:79. קווין פינקני עזר למאמץ, עם 15 נקודות ושבעה כדורים חוזרים. וארגאס, כרגיל, עשה הכל על המגרש, עם 18 נקודות (כולל ארבע הנקודות המכריעות מהעונשין), שישה ריבאונדים, ארבע חטיפות וארבעה אסיסטים, ואליהם הצטרף עוז בלייזר, בעוד משחק מפלצתי, עם 13 נקודות, 11 ריבאונדים ושישה אסיסטים. מכבי עלתה למקום השביעי בטבלה ביחד עם עוד ארבע קבוצות, שלכולן עשרה נצחונות ו-11 הפסדים.

ביום ראשון מכבי תסיים את הסיבוב השני במשחק חשוב מאוד מול אילת ברוממה. מכבי חייבת לנצח, לא רק כדי לנסות ולסגור את הפער מהקבוצות בחלק העליון של הטבלה לקראת הפליאוף, אלא גם בגלל הניצחון מול אילת בסיבוב הקודם. לאילת כרגע 12 נצחונות, ואם מכבי תנצח ביום ראשון היא תקדים את אילת בכל מצב של שוויון נקודות בין שתי הקבוצות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות