fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחכים לג'ורדי קרוייף

מנג'ר מכבי ת"א הקציב דד-ליין של שבועיים בקשר להחלטתו בעניינו של הקשר האחורי דור פרץ. הפועל חיפה בינתיים לא מחתימה שחקן זר בעמדה זו. די ודאי שפרץ יהיה במקרה הטוב אופציה שנייה לחילוף, אבל יותר ריאלי שהוא יהיה אופציה שלישית או רביעית. בינתיים קרויף שיבץ אותו בתפקיד 50/50 שלא מתאים לו

הפועל חיפה ממשיכה בהכנות לעונת 2017-2018, ובסך הכל נשארו די מעט חורים לסגור בסגל. בקרוב הקבוצה תצא למחנה אימונים, ואם לא יהיו תקלות (וכרגע יש פוטנציאל לתקלות, על כך בהמשך) היא תגיע למחנה כשנותרו רק שתי עמדות למלא, שתי עמדות שתלויות אחת בשנייה: קשר אחורי ושחקן התקפה משמעותי.

מכבי ת"א הבטיחה תשובה לגבי דור פרץ תוך שבועיים, להפועל חיפה אין הרבה ברירה אלא לחכות. הצהובים נמצאים בעיצומו של קמפיין אירופי ועדיין לא סיימו לבצע רכש, הם כנראה יצטרכו להיפטר מכמה זרים כדי להחתים חדשים. בינתיים, פרץ שיחק 90 דקות במשחק הגומלין בסיבוב הראשון של הליגה האירופית בטיראנה, לאחר שלא שיחק כלל במשחק הראשון. אתמול, לאחר כתיבת הכתבה, נערך המשחק הראשון של התל אביבים בסיבוב השני, שוב מול יריבה נחותה. גם הפעם, שאלת הדקות של פרץ יכולה להוות אינדיקציה להמשך.

assaf 02
מה יחליט בתום הדד­-ליין? ג'ורדי קרוייף

דד-ליין השבועיים שמכבי ת"א נתנה עשוי לבשר טובות לאדומים, הוא מסתיים מעט לאחר צמד משחקי הסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית. יכול להיות שג'ורדי קרויף מעדיף שיהיה לו את פרץ בסגל הדליל שלו כדי למנוע תקלות בסיבוב השני, ולאחר מכן יבהיר שהוא לא בתוכניות הרוטציה הקבועה שלו. בטיראנה פרץ לא שיחק כקשר אחורי אלא כאחד השחקנים הקדמיים יותר בשלישיית קישור, קרויף כנראה לא בונה עליו כקשר אחורי וצפוי להביא כמה שחקנים לשאר עמדות מרכז השדה.

נקווה שקרויף לא ישלה את פרץ
אני מקווה, גם עבור פרץ וגם עבור הפועל חיפה, שקרויף לא ישלה את פרץ לגבי הכוונות שלו בעונה הקרובה. אם הוא יישאר במכבי ת"א וינסה להשתלב כשחקן 50/50 הוא יתקשה מאוד לקבל דקות, היכולות ההתקפיות שלו לא מספיקות לעמדה הזו עבור קבוצה שמנסה לנצח כל משחק. הצהובים החתימו השבוע קשר התקפי זר בכיר, שכנראה יתפוס את אחת משלוש עמדות הקישור ומתכננים להביא זר נוסף לעמדה אחורית יותר. במקרה הטוב פרץ יהיה האופציה השנייה מהספסל במרכז השדה, ריאלי יותר שהוא יהיה אופציה שלישית-רביעית וימעט מאוד לשחק.

אנו נאלצים לעסוק בדקויות רוטציית מרכז השדה המתוכננת של ג'ורדי קרויף במכבי ת"א כי, כאמור, ניר קלינגר מחכה להחלטה לגבי פרץ כדי לדעת איך להמשיך. אם פרץ לא יגיע הוא יחפש קשר אחורי זר ואז יהיה חייב להחתים שחקן התקפה ישראלי, אולי שלומי ארבייטמן, שנדמה שהנהלת הפועל רואה בו ברירת מחדל. אם פרץ יגיע ניתן יהיה להחתים זר התקפי נוסף, אולי ג'ייקוב נג'וקו, שיכול לשחק באגף, אך גם פיזי מספיק כדי לשחק באמצע. עד שכל זה יקרה האדומים אמורים להיות גם חכמים יותר בנוגע לעתידו של מהראן לאלה, יכול להיות שההתמהמהות בהחתמת שחקן התקפה נובעת מהתקווה הקלושה שיהיו הפתעות טובות בגזרת לאלה.

מי שבינתיים מרוויחים מההמתנה הם השחקנים הצעירים שמקבלים הזדמנות לשחק עם ההרכב הראשון. רוסלן ברסקי לא מאוד צעיר, הוא כבר בן 25, אך עשוי לקבל השנה הזדמנות ראשונה ברוטציה של קבוצת ליגת העל. עד שפרץ או שחקן זר יגיעו לעמדת הקשר האחורי הוא יוכל לשכנע את קלינגר שמגיעות לו דקות.
בהתקפה, התוודענו השבוע לשם חדש – מאמון קשוע בן ה-19, שמגיע ממחלקת הנוער של הפועל פתח תקווה והתאמן באקדמיה של אספניול. קשוע ועידן גולן

פתחו בהרכב והבקיעו את שני השערים במשחק האימון מול הפועל עכו, הם צפויים להמשיך לקבל הזדמנויות רבות עד שיגיעו שחקני התקפה נוספים.

עדיף לצעירים לשחק בלאומית
את קשוע עוד נצטרך לראות כדי להבין האם הוא בשל להיות מחליף התקפי בליגת העל. גולן הפך בשנה שעברה לסוג של שעיר לעזאזל כשאביו אימן את הקבוצה, אך היו לו כמה רגעים יפים במהלך העונה. אני חשבתי שכמו שכדאי לדור פרץ לקבל דקות קבועות בעמדה הנכונה עבורו בהפועל חיפה, כך גם לגולן, כמו ענר שכטר ואופק פישלר, עדיף לקבל דקות קבועות בלאומית. כצפוי, נראה שלא קלינגר ולא השחקנים עצמם חושבים כך, לפחות לא בשלב הזה. תמיד ניתן לקוות שהשיפור הטבעי של הצעירים יאפשר להם לספק דקות אפקטיביות בליגת העל.

assaf 01
קיבלו הזדמנות וניצלו אותה. מימין: קשוע וגולן (צילום דוברות הפועל חיפה)

במקביל לסיטואציה הסבוכה בעמדות הקשר האחורי והחלוץ, הפועל חיפה עשתה זאת שוב, היא הודיעה על סיכום עם שחקן זר די משום מקום. השוער הליטאי ארנסטס סטקוס היה מועמד לקבוצה בעונה שעברה, אך השנה הדיבור היה על שוערים אחרים. קלינגר ויואב כץ ממשיכים את הרצף לארבעה זרים חדשים שהסיכום עימם נערך מהר ובשקט.

סימן שאלה לגבי השוער הליטאי
חבל שהם לא מצליחים להשלים את המשימות ולדאוג גם לגימורים. בשלושה מארבעת המקרים צצו בעיות לאחר ההודעה על הסיכום. עם גבריאל תאמאש התגלו בעיות השתייה רק בדיעבד, עם ראדו גנסארי התברר שעוד יש פערים ורק השבוע הוא חתם רשמית ויומיים לאחר ההודעה על סטקוס קבוצתו הקודמת, דן האג, הודיעה שהמעבר פוצץ ושהוא ימשיך אצלה. אני מניח שבזמן שאתם קוראים כבר ברור יותר מה עלה בגורל השוער.

מעבר לשחקנים, הסוגיה המקצועית המעניינת ביותר כרגע היא השיטה עליה בונה ניר קלינגר. לא ראיתי את המשחק מול עכו, אך מהאופן בו הקבוצה פרסמה את ההרכב עולה שהיא שיחקה עם שלושה בלמים, כאשר השבדי רסמוס סיוסטדט שיחק כבלם ולירן סרדל כמגן/קיצוני ימני. סרדל יכול לשחק גם בקישור כך שסיוסטדט ישחק כמגן, והשניים יכולים להחליף תפקידים כך שסרדל יהיה בלם שלישי וסיוסטדט מגן/קיצוני. אני מניח שקלינגר עשה כמה נסיונות עם ההרכב והמערך וימשיך לעשות זאת, בעיקר עד שיגיע קשר אחורי קבוע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות