fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפחות לא היו שותפים לביזיון

ביזיון כפול. משחק נפל ללא אף שחקן ירוק. ה-11 שפתחו מול אלבניה

כדורגל / אופיר לוי

סגל הנבחרת הלאומית שפרסם המאמן הלאומי אלישע לו לצמד המשחקים מול מולדובה ואלבניה סיפק מספר הפתעות. בין היתר היה זה זימונו של יוסי בניון, שממשיך לשבור את שיא ההופעות, חזרתו של איתי שכטר, לאחר היעדרות ממושכת, והבחירה בדני עמוס, שהועדף במפתיע על חשבונו של גיא חיימוב. אחת האכזבות שיותר מעניינות מבחינתנו הייתה העובדה שמלבד השוער הצעיר עומרי גלזר, אף שחקן חיפאי לא נמצא ראוי לזימון, אפילו לא לסגל הרחב, לא ממכבי ולא מהפועל.

ביזיון כפול. משחק נפל ללא אף שחקן ירוק. ה-11 שפתחו מול אלבניה
ביזיון כפול. משחק נפל ללא אף שחקן ירוק. ה-11 שפתחו מול אלבניה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אם לומר את האמת, אין הדבר מפתיע נוכח היכולת המזעזעת  של מכבי בעונה האחרונה, אך כאשר מדברים על ההיסטוריה של הירוקים מהכרמל בכחול לבן, הרי שמלבד השוער, שנפל בחלקו להיות הנציג הבודד של העיר, האכזבה היא עצומה. החל מהימים היפים של ראובן עטר ואייל ברקוביץ בהצגה בפארק דה פראנס מול צרפת, דרך הצגת יחיד של ניר דוידוביץ' מול נבחרת ספרד לעיני 40 אלף כחולים ועד ל-94 הופעות של אריק בנאדו במדים הלאומיים, מכבי חיפה שלחה באופן קבוע שחקנים מובילים לנבחרת ישראל. הרשימה כוללת עוד שחקני הרכב בולטים דוגמת אלון חרזי, אדורם קייסי, יניב קטן והרשימה עוד ארוכה. איך אמר השבוע אלישע לוי לקראת המשחק מול אלבניה? "הנבחרת זה לא בית כנסת, אין פה מקום קבוע". הוא ידע על מה הוא מדבר. אחרי ה-3:0 המשפיל לאלבניה בסמי עופר, הפעם לשם שינוי לירוקים אין חלק בזה, ובעצם נחסך מהם הביזיון הגדול. היחידים שנטלו חלק במשחק ושיש להם "כתם" ירוק, שייכים לעבר היותר רחוק (אייל גולסה וליאור רפאלוב והיותר קרוב (יוסי בניון, טאלב טוואטחה, איתי שכטר ועידן ורד), אבל הם כאמור הלכו קדימה.

אסופת שחקנים בירוק

הדעיכה בשנים האחרונות של מכבי חיפה כבר מזמן הגיעה לנקודת השפל וכשנדמה שאין לאן להתדרדר יותר, הירוקים של חיפה מצליחים להוכיח אחרת בכל פעם מחדש. רק להביט על נתוני העונה האחרונה בליגת העל אפשר להבין כי אין כל קשר גנטי בין אותה קבוצה מרתיעה שהייתה פה במשך שלושת העשורים האחרונים לבין אסופת השחקנים שלובשים כיום את המדים הירוקים. בין הנתונים הבולטים אפשר לסמן ברשימה השחורה של עונה שעברה מקום שישי בליגה (המיקום הכי גרוע משנת 1977), 15 הפסדים, מאזן שערים שלילי, 40 נקודות מהמקום הראשון, ארבעה הפסדי ליגה לבני סכנין ותבוסה 3:0 בדרבי לעיני 30 אלף ירוקים. אלו רק חלק מהנתונים העגומים של העונה האחרונה והיו עוד מספיק ציוני דרך שליליים בשש השנים האחרונות, שרצוי שלא נזכיר. בסגל הירוקים נמצאים מספר שחקנים שבימים אחרים יכלו בקלות למצוא עצמם בסגל הלאומי דוגמת דקל קינן, גילי ורמוט, אלירן עטר, עומר דמארי ואפילו נטע לביא. אלא שאת אלישע לוי, אקס הירוקים, כל אותם שחקנים לא הצליחו להרשים השנה, באופן לא מפתיע, ולכן מי שקיבל בזמנו את הבמה על הקווים בקרית אליעזר, לא מוצא לנכון לזמן אף שחקן ירוק, מלבד גלזר. העובדה שלוי בחר לזמן ארבעה שחקנים של מכבי פתח תקווה: דני עמוס, עומר דנינו, מנור סולומון וגידי קניוק, ושלושה של בית"ר ירושלים: דוד קלטינס, עידן ורד ואיתי שכטר, רק מחזקת את העובדה עד כמה הוא לא סופר את שחקני מכבי חיפה, ובצדק. אם אפשר לבקר את לוי לגבי הסגל הרי שמדובר רק בסוגיית בחירת השוער הפותח. כבר במשחק מול מולדובה מן הראוי היה שאלישע יריץ את עומרי גלזר בין הקורות, במקומו של דוד גורש. עם כל הכבוד לגורש (37), כשדודו אוואט, הלגיונר, עמד בין הקורות (אז בן 35), נשמעו קולות להחליפו, בשל גילו. אז איך קורה שבמקום לתת לילד, שכבר עבר טבילת אש במשחקים גדולים, את המושכות, העדיף לוי לבחור בגורש המבוגר, שאת חצי העונה האחרונה ראה מהספסל של באר שבע, וזה בלט היטב בשני השערים הראשונים שספג. דווקא בקמפיין שאין לנבחרת אף סיכוי מול ספרד ואיטליה, זה הזמן לתת לצעירים את הבמה ולהקנות להם כלים וביטחון לקראת הקמפיין הבא.

זבנג בפנים תרתי משמע לטאלב טוואטחה ואלישע לוי
זבנג בפנים תרתי משמע לטאלב טוואטחה ואלישע לוי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ניזונים מהשאריות של ת"א וב"ש

יריית הפתיחה של הרכש החדש של הירוקים מסתכמת בצירופו של גל אלברמן. ההחתמה מעידה יותר מכל על המגמה הקיימת, מכבי חיפה חוטפת מכל הבא ליד. מכבי ת"א, שלא רצתה בשחקן, שנמצא בשלהי הקריירה, מגיע לחיפה תחת הטייטל – שחקן מוביל. גם עומרי בן הרוש, שלא רצוי בקרית שלום, בכלל מתלבט האם לחתום בחיפה. הירוקים נראים כרגע כמו מועדון הניזון מהשאריות של מכבי ת"א והפועל ב"ש. תוסיפו את הרצון הלא ברור להחתים את עומרי אלטמן, שחקן שירד ליגה בעונה שחלפה, ותתחילו לדמיין את העונה הקרובה כדה ז'ה וו של השנים האחרונות. שחקן נבחרת קרוב לוודאי שלא ייצא מכל אלה, ולאוהדים הירוקים שמשוועים לקבוצה עם זהות, מומלץ שלא לפתח צפיות בדרך לעוד עונה סתמית וחסרת מחשבה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות