fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להשקיע את הכסף בשחקני קישור

זה נכון שבעולם הכסף הגדול מושקע בעיקר בחלוצים ושחקני התקפה, הם השחקנים היקרים ביותר שמרוויחים את השכר הגבוה ביותר, אבל דווקא אצלנו המצב קצת שונה. מכבי חיפה צריכה להפסיק להשקיע את הכסף הגדול בשחקני התקפה ולהשקיע אותו דווקא בקשרים

כל עוד הפועל תל אביב לא חוזרת לצמרת ובית"ר ירושלים נמצאת במצב לא ברור מבחינת בעל הבית, העילית של הכדורגל שלנו מורכבת משלוש קבוצות. שתיים מהן גם נמצאות בצמרת שנה אחרי שנה, השלישית, שלנו, אמנם נמצאת בתחתית, אבל עדיין מסוגלת לשלם שכר לשחקנים, בדיוק כמו השתיים הראשונות. לכן, טבעי שכל שחקן ישראלי שמצטיין בליגה ירצה קודם כל להגיע למכבי חיפה, מכבי תל אביב או להפועל באר שבע. זה מה שקרה בינתיים בחלון ההעברות הנוכחי.

איתי שכטר, שהצטיין בחלק הראשון של העונה, עבר למכבי תל אביב. שמואל שיימן, שהיה המגן השמאלי הכי טוב העונה בליגה ואחראי על הגביע של הפועל חיפה, עם שער נפלא שראוי לתואר שער העונה, עבר להפועל באר שבע. חן עזרא, שהצטיין בעיקר בחודשיים האחרונים ומרגיש הרבה יותר טוב ככינור שלישי או רביעי בקבוצה שרצה ולא צריכה שהוא יציל את המולדת, חתם בהפועל באר שבע. אלון תורג'מן, שנתן עונה יוצאת מהכלל בהפועל חיפה, עבר לאוסטריה.

עידן ורד, שעדיין בבית"ר ירושלים והיה במחצית הראשונה של העונה מועמד לשחקן העונה, עד שנפצע והסתכסך עם ראשי בית"ר ירושלים במחלוקת על החוזה, יעבור גם הוא לאחת הגדולות. המשותף לכולם? כולם שיחקו במכבי חיפה וכולם נחשבים לשחקני ליגה טובים מאוד.

 

 

עובר מצהוב לצהוב. איתי שכטר (צילום: אדריאן הרבשטיין)
עובר מצהוב לצהוב. איתי שכטר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

 

שנים אין במכבי קישור שדוחף

צריך לשים לב שכל חמשת השחקנים שנזכרים כאן הם לא קשרי אמצע, אלא חייבים תמיכה של קישור שידחוף אליהם קדימה וזה משהו שבמכבי חיפה אין כבר כמה שנים טובות. ורד יכול אמנם לשחק מתחת לחלוץ, אבל הוא בא הכי טוב לידי ביטוי באגף ימין בהתקפה. זה נכון שבעולם הכסף הגדול מושקע בעיקר בחלוצים ושחקני התקפה.
מסי, ניימאר, רונאלדו, דיאבלה והשאר, הם השחקנים היקרים ביותר שמרוויחים את השכר הגבוה ביותר, אבל דווקא אצלנו המצב קצת שונה. מכבי חיפה צריכה להפסיק להשקיע את הכסף הגדול בשחקני התקפה ולהשקיע אותו דווקא בקשרים. שחקני התקפה איכותיים באמת קשה מאוד למצוא גם בחצי מיליון יורו, ומי שיגיע יהיה אחרי עונה בעייתית, או בשלב יורד בקריירה.

זה לא אומר שקל למצוא קשרים טובים, אבל זה בהחלט אפשרי, בטח אם מכבי הייתה מסכימה לשלם לקשרים את מה שקאיו וקלאוס הרוויחו למשל, ולשחק בחלק הקדמי עם שחקנים ישראלים. הסיפור הזה מלמד אותנו גם שלפעמים צריך קצת סבלנות. רוקאביצה למשל התחיל רע מאוד את התקופה במכבי חיפה, אבל הוא נשאר עוד עונה והשתפר מאוד. טוב עושה אלאך שמשאיר כמעט את כל הסגל הישראלי. אין לי שום ספק שרמי גרשון, גל אלברמן, שלומי אזולאי, רועי קהת ואפילו סולליך ורוקאביצה, מסוגלים לתת הרבה יותר ממה שנתנו בעונה הקודמת. מספיק ששניים שלושה מהישראלים של מכבי יקפצו רמה ואלאך יפגע בשניים מהזרים החדשים ומכבי תראה הרבה יותר טוב.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות