fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ככה זה לא ילך

כרגע השיטה של רוני לוי פשוט לא מתאימה לחומר השחקנים הקיים במכבי. הפתרון המתבקש הוא לעבור לשיטת 4:3:3, כשעטר בצד שמאל, ריאן בימין, שכטר במרכז ועזרא מתחתיו/ עמית פרוסנר
אצבע משולשת. יוסי בניון (צילום: איסר רביץ)
אצבע משולשת. יוסי בניון (צילום: איסר רביץ)

יש שתי אפשרויות עיקריות לשחק 4:4:2. הראשונה, עם חלוץ מרכזי חזק ועם משחק ראש, שגם יודע לשחק עם הגב לשער ולהוריד כדור לחלוץ השני. והשנייה, עם קשרי מרכז שדה שרצים את כל המגרש, ומאיימים על השער באופן קבוע. אין שום ספק שרוני לוי מכוון לפחות לאחת האפשרויות האלה, אבל כרגע השיטה הזה פשוט לא מתאימה לחומר השחקנים הקיים במכבי, לפחות כל עוד שחר הירש לא משחק בהרכב. אי אפשר לבסס את כל המשחק מהאגפים בלי שחקנים שמסוגלים לנגוח, ואי אפשר להוציא את ההגנה החוצה כדי למסור לחלוצים טכניים באזורים המסוכנים, אם הקשרים לא בועטים מרחוק, או מהווים אפשרות להיכנס לתוך הרחבה. בינתיים אנחנו כבר מתקרבים לליגה, וגם אם נניח שיגיעו בסופו של דבר שני שחקנים זרים למכבי, אין שום סיכוי שהם יהיו מוכנים לליגה מבחינת כשירות פיזית. מספיק לראות את מארק ואליינטה, ששיחק באופן קבוע בשנים האחרונות בספרד, וכבר נמצא בארץ כמה שבועות ועדיין לא מוכן לשחק, וזו בעיה קשה.

לוי יכול לנסות ולהוריד את אלירן עטר לשחק באגף שמאל, ולעלות עם איתי שכטר והירש בהתקפה, אבל במצב הזה עטר ישחק רחוק מהשער, ומכבי תחסר מאוד את היכולות שלו ליד השער. עטר גם לא ממש השחקן שירוץ על הקו מהמגן של עד קו הרוחב בצד השני, ככה שזה לא ממש פתרון ישים. הפתרון המתבקש הוא לעבור לשיטת 4:3:3, כשעטר בצד שמאל, ריאן בימין, שכטר במרכז ועזרא מתחתיו. גם זה לא ממש הפתרון האידיאלי, אבל לפחות עטר ישחק במקום האופטימלי שלו, ועזרא יוכל להוות איום מהמרכז לשער וגם לעזור לניקולה דרינצ'יץ ואביחי ידין בהגנה. לוי חייב לתת את הדעת על הבעיה של מכבי לספק איום על השער ממרכז המגרש.

לא ילד בן 17. יוסי בניון  צילום: איסר רביץ
לא ילד בן 17. יוסי בניון צילום: איסר רביץ

שלום בית

בימים האחרונים יצאו כל מיני דיווחים על ויכוח עז בין רוני לוי ליוסי בניון. מצד אחד אין ויכוח ולא יכול להיות בקבוצת כדורגל שהמאמן לא יקבע את ההרכב שלו. לוי חייב להיות המחליט היחיד בנושא ההרכב ולא יתכן ששחקן ינסה לקבוע מי ישחק. מצד שני, עם כל הכבוד למשמעת ולסדר, בניון לא ילד בן 17 שעלה מהנוער. הוא בכל זאת עשה משהו בכדורגל ומגיע לו יחס אחר מלשחקני הנוער שנמצאים בקצה הסגל.

מה שבטוח, השניים האלה חייבים לסגור את הסיפור הזה וכמה שיותר מהר. אחרת מכבי חיפה תהיה בבעיה קשה מאוד ברגע שיגיע המשחק הראשון ללא ניצחון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות