fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טוטו טרנר המכושף

אוניברסלי/אסף רביץ

רגע, לא סיפרו לנו שזה עובד גם לצד השני. שאפשר גם לספוג שער עצמי בשניות האחרונות ולצאת מאוכזבים מדרמה של זמן הפציעות, או מדרמה באופן כללי. הפועל חיפה היא האחרונה שיכולה להתלונן על חוסר מזל ואופי בדקות האחרונות, אבל גם לה זה יכול לקרות במגרש המכושף של הפועל באר שבע. העונה הזו, שפרט להצלחות יוצאות הדופן היא גם רוויית דרמות, כפי שאף עונה שאני זוכר לא הייתה, רשמה עוד פרק מותח.

הפועל חיפה יוצאת מאוכזבת מתיקו בטרנר, לא רק בגלל הספיגה ברגע האחרון, אלא בגלל שהיא באמת הייתה צריכה לנצח את המשחק הזה. זה אחד המשחקים היחידים השנה שהקבוצה של ניר קלינגר הייתה צריכה לנצח לפי יחסי הכוחות על המגרש ולא ניצחה. התוצאה הסופית מעצבנת והעקשנות של מכבי נתניה מטרידה, אבל כשהקבוצה משחקת ככה במגרש כזה, מול יריבה כזו בשלב כזה של העונה, קלינגר צריך לקחת בעיקר דברים טובים מהמשחק הזה.

אחרי העומס הרגשי והמנטאלי של השבועות האחרונים, שבוע הפסקה כנראה הרגיש לשחקנים שלו כמו חודש של נופש. הם הגיעו למשחק מול האלופה חדים כפי שלא נראו מזמן. שלושה שבועות לפני גמר הגביע, האדומים סיפקו הצגה שאמורה לתת להם בטחון שהם יכולים לנצח כל קבוצה בארץ בכל מגרש. אם המשחק הזה יעזור לביטחון בגמר בטדי, הוא שווה הכל.

השלישייה ההתקפית תפקדה מצוין

בשבוע שעבר דיברתי על חוסר התפקוד של השלישייה ההתקפית בתקופה האחרונה. בטרנר כל השלושה הופיעו עם המשחק הטוב ביותר שלהם מזה זמן רב. עדן בן בסט היה פעיל במיוחד וביצע יותר פעולות חדות ואיכותיות במשחק הזה מאשר בכל החודש שלפניו. הוא אמור להחזיר לעצמו את הביטחון וגם השער העצמי לא אמור להוריד אותו. אם על מישהו נגזר

להבקיע את השער העצמי הזה, עדיף שזה יהיה בן בסט, המנהיג המנוסה שניתן לסמוך עליו שיידע להרים את עצמו ולקחת מהמשחק את החלקים הטובים הרבים כל כך שהיו בו, גם ברמה האישית וגם הקבוצתית.

assaf 01
שוב הפתיע, הפעם עם מערך התקפי, דווקא בטרנר. ניר קלינגר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

גם המשחק של גילי ורמוט מאוד מעודד, לאחר שהחלו לעלות סימני שאלה לגבי היכולת שלו לשרוד באינטנסיביות של מאבקי צמרת וגביע של פעם-פעמיים בשבוע בקצב של פלייאוף עליון ב-2018, כשהוא מתקרב לגיל 33. הוא לא רק בישל שער, אלא היה פעיל מהרגיל והוציא את האדומים להתקפות מעבר נהדרות, בדיוק מה שקלינגר דמיין כשהחתים אותו בינואר כמחליף של חנן ממן.

אצל אלון תורג'מן התנודות פחות חדות ולאורך העונה הוא הוכיח שביום נתון הוא יכול לשחק טוב נגד כל קבוצה, הוא גם תלוי יותר באחרים שיפעילו אותו, אבל גם הוא היה חד מאוד ביציאה להתקפות המהירות, כל הזמן הטריד את ההגנה וניצל את ההזדמנות שקיבל.

הרכב מעט התקפי מהרגיל

קלינגר עזר לשלישייה כשעלה עם הרכב מעט התקפי מהרגיל, שכלל את מקסים פלקושצ'נקו לצד ראדו גינסארי במרכז השדה. זה צמד שחקני ה-50/50 ההתקפיים והיצירתיים ביותר שלו. ההרכב הזה הוכיח שהוא מסוגל להתמודד עם יריבה גדולה במשחק חוץ ועזר להפועל חיפה לחזור לימי היציאות המהירות להתקפות בתחילת העונה.

assaf 02
עדן נתן, בן בסט לקח. למרות השער העצמי הקפטן יכול להתעודד (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

מקסים היה טוב והביא לידי ביטוי את ראיית המשחק שלו עם כמה מהלכים מוצלחים. הוא וגינסארי הוציאו חלק גדול מההתקפות המסוכנות של האדומים. כשמוסיפים להם את גבריאל תאמאש כבלם, עם יכולת להוציא התקפות ואת שני המגנים התוקפים, מקבלים שוב קבוצה שהמעבר מהגנה להתקפה הוא החלק החזק שלה. תאמאש ומקסים אחראים לשני כדורי העומק שהובילו לגולים, כדורי עומק שהדגימו בדיוק איך שחקני קישור והגנה עם יכולות התקפיות יכולים לאפשר לשחקני ההתקפה לקבל כדורים במקומות שהם אוהבים ויכולים ליזום מהם מהלכים מכריעים.

אם יש משהו שהשחקנים ההתקפיים, כולל מקסים וגינסארי, יכולים להצטער עליו במשחק הזה זה חוסר היכולת להבקיע את השלישי. במהלך המשחק היו כמה התקפות טובות בהן הפועל הייתה במרחק פעולה חכמה ויחסית פשוטה מלהעמיד שחקן מול שוער. אך השיא היה בדקות האחרונות, בהן הפועל ב"ש תקפה בחמת זעם, הפקירה לחלוטין את ההגנה ואפשרה לחיפאים לצאת לכמה התקפות עם יתרון מספרי. אלה המצבים בהם יש כל כך הרבה אופציות טובות שזה יכול לבלבל.

מול הגדולות אסור לפספס מצבים

אם יש משהו שקלינגר צריך להדגיש לשחקנים שלו בעקבות המשחק הזה, זה שמול קבוצות גדולות המצבים האלה חשובים במיוחד. לאורך השנה הפועל הסתמכה על ההגנה הנהדרת שידעה לשמור על יתרונות קטנים. מול קבוצה עם כמות הכשרון ההתקפי של הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים ששולחת לרחבה כמעט את כל הקבוצה זה יכול לא להספיק.

הניצחון של נתניה משאיר בחיים את המאבק על המקום הרביעי (וגם השלישי), מאבק שיהיה משמעותי רק אם הפועל חיפה לא תזכה בגביע. עבור המאבק הזה, האדומים יעדיפו שמאבק ה

אליפות יסתיים יחסית מוקדם, כי בשני המחזורים האחרונים יחכו להם ב"ש ובית"ר. אם ב"ש תגיע למחזור הלפני אחרון לאחר שכבר הבטיחה אליפות ובית"ר תגיע עם אופוריית הגביע, יהיה הרבה יותר קל לקחת מהן את הנקודות הנדרשות כדי לוודא שהעונה הזאת תסתיים לפחות עם אירופה. אבל לזה יש עוד זמן, ובינתיים יהיו לאדומים שלושה משחקי בית רצופים עם מנוחה ארוכה ביניהם, הזדמנות לצבור עוד נקודות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות