fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חגיגת סיום עונה

מתי הפועל חיפה הבטיחה את הישארותה בליגת העל שניים וחצי מחזורים לפני תום העונה? עכשיו המשימה העיקרית של כץ להשאיר בקבוצה קודם כל את: עדן בן בסט, מהראן לאלה, ניסו קפילוטו, חנן ממן, מקסים פלקושצ'נקו ודור פרץ. שלושת הראשונים די בטוחים

אוניברסלי / אסף רביץ

זהו, עכשיו זה רשמי. הפועל חיפה נשארה בליגה שניים וחצי מחזורים לסיום העונה (חצי, כי היא הבטיחה הישארות עוד לפני שהקבוצות שמתחתיה איבדו נקודות), לפני חודש מאי. כבר אחרי הניצחון בקריית שמונה והתיקו מול הפועל ת"א ניתן היה להירגע, מאז האדומים שמרו על אנרגיות וריכוז והשיגו ארבע נקודות נוספות בשני משחקים, שמנעו מצבירת הנקודות הפתאומית של הפועל ת"א והפועל אשקלון ליצור בעיות.

בזכות ההישארות המוקדמת יחסית יהיה הרבה זמן לסכם השנה, הנקודה הסיכומית הראשונה היא שלראשונה זה כמה שנים הפועל חיפה תסיים עונה עם טעם די טוב. הסגל של החצי השני של העונה היה טוב ומאוזן, אם הסגל הזה היה פותח את העונה הפלייאוף העליון היה אופציה הרבה יותר ריאלית. היו בתקופה הזו שני רגעים בהם הקבוצה נראתה על סף שבירה, אך היה מספיק כשרון כדי להוציא אותה מזה.

לשמר כמה שיותר מהסגל הזה

הייתה לי הרבה ביקורת כלפיי יואב כץ במהלך השנה, בעיקר על סגנון ניהול מאוד בעייתי, אחזור אל הביקורות הללו בהמשך הסיכומים. אבל צריך גם להדגיש שהמוכנות שלו להשקיע גדלה עם השנים ושהוא בנה הפעם את הסגל הטוב ביותר שהיה לקבוצה בתקופתו. לכן, המטרה העיקרית שלו הקיץ תהיה לשמר כמה שיותר מהסגל הזה, ובעיקר את שחקני המפתח.

מבחינתי, ניתן לסמן שישה שחקני מפתח לקראת שנה הבאה. שניים מהם לא היו יציבים במיוחד, אך הפוטנציאל שלהם הופך אותם לחשובים מאוד להמשך. את השישה אני מחלק לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה היא של השחקנים שניתן להניח שיישארו בעונה הבאה. החבורה הזאת כוללת את עדן בן בסט, שחתום לעונה נוספת ולא אמור לרצות לעזוב; את מהראן לאלה, שחתום קבע בהפועל חיפה והשאלה היחידה לגביו היא מתי הגיל יתחיל לתת את אותותיו; ואת ניסו קפילוטו, שהתאקלם נהדר ושני הצדדים אמורים לרצות להפוך את זה לקשר ארוך טווח.

assaf 01
תישאר, תישאר 1. חנן ממן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הקבוצה השנייה כוללת שלושה שחקנים שלא ברור אם יישארו, שניים שייכים לקבוצה, אך יהיה להם ביקוש גם במקומות אחרים ואחד מושאל. כץ יעסוק בכל מיני דברים בשבועות הקרובים: שאלת המאמן, הזרים, הצעירים, כל מיני שחקני רכש. אבל החלק החשוב ביותר בקיץ יהיה קשור לשלושה האלה.

בסופו של דבר, ההחלטה תהיה של השחקנים עצמם. אין טעם לנסות להשאיר בכוח שחקן שרוצה לעזוב, לכן אם הפועל חיפה רוצה להשאיר את שחקני המפתח היא תצטרך לעזור להם להשתכנע שכדאי להם להישאר. ניתן לגבש קייס עבור כל אחד מהשלושה שעדיף לו להישאר, ואת שאר הכתבה אנצל כדי להתגייס לתהליך השכנוע ולהסביר למה השחקנים האלה צריכים להיות בהפועל חיפה בשנה הבאה.

למה כדאי לחנן ממן להישאר

ממן מסיים את העונה הטובה בקריירה שלו, עונה בה הכשרון שלו התחבר לשחקן שגם מספק מספרים. אחרי עונה כזאת קבוצות גדולות מתחילות להתעניין בו. אבל ממן יתקשה להשתלב באחת משתי הגדולות: הוא לא יציב מספיק, לא נייד מספיק ולא עובד מספיק בהגנה כדי להפוך לשחקן משמעותי בסגלים הרחבים והמוכשרים של מכבי ת"א והפועל ב"ש. האופציה של מכבי חיפה אמורה לרדת מהפרק ברגע שממן יחשוב על כל השחקנים שכיכבו בקבוצות קטנות וניסו להצליח במערכת הלחוצה של הירוקים בשנים האחרונות.

אך יותר מכל, ממן אמור להבין מהעונה הזאת את הייעוד שלו. הוא צריך להיות שחקן מוביל בקבוצה שתפורה למידותיו, הוא מסוג השחקנים שצריך לבנות סביבם קבוצות. הפועל חיפה זו בדיוק הקבוצה שתפורה למידות האלה. לאחר שנדד בין קבוצות וסיטואציות, הגיע הזמן שממן יפנים שהוא נמצא בבית, שהאופציה הטובה ביותר עבורו היא שהמשך הקריירה שלו ייראה בערך כמו העונה האחרונה. יש שחקנים שנועדו להיות ראש לשועלים ולא בורג במערכת איכותית יותר, ממן הוא אחד מהם.

למה מומלץ למקסים פלקושצ'נקו להישאר

assaf 02
תישאר, תישאר 3. מקסים פלקושצ'נקו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

את מקסים דווקא ניתן לדמיין משתלב בקבוצה גדולה יום אחד. הוא פחות יצירתי מממן, אך עובד קשה במרכז השדה, יכול לשחק בעמדה אחורית יותר ויכולת הבעיטה וההגבהה שלו הופכת אותו למשמעותי גם בימים פחות טובים. אבל עוד לא. הוא היה אמור לבצע השנה את קפיצת המדרגה שתאפשר לו לעשות את הצעד הבא בקריירה, זה לא קרה. רוב השנה הוא התקשה להשפיע על משחקים, נע בין ההרכב לספסל, היה פצוע תקופה ורק בשבועות האחרונים התייצב.

מקסים חווה השנה את מחסום השנה השנייה, שמאפיין כוכבים צעירים אחרי שנת פריצה. הכניסה לשגרה שבועית של משחקים, המעמסה הפיזית, הציפייה לתפוקה גבוהה _ כל אלה השפיעו עליו. אם עכשיו הוא יעבור לקבוצה גדולה יותר הוא יחווה עוד עונת התאקלמות לפני שהספיק לתפקד חודשיים רצופים ברמה גבוהה. הוא זקוק לעונה טובה ויציבה במקום בו מכירים אותו ובונים עליו לפני שהוא חושב על השלב הבא בקריירה.

למה חשוב לדור פרץ להישאר

פרץ מושאל ממכבי ת"א והמצב תלוי לחלוטין בו ובקבוצת האם שלו. מה שהוא צריך לשאול את עצמו זה האם הוא חוזר לסיטואציה שונה אצל הצהובים, והוא אמור להגיע לתשובה שלילית. פרץ הוא קשר אחורי, זו העמדה בה הוא מביא את היכולות שלו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. למכבי ת"א יש כמה בעיות בסגל, אך עמדת הקשר האחורי היא הטובה ביותר בקבוצה. כרגע היא שייכת לגל אלברמן, אולי המניה הבטוחה ביותר בליגת העל, כאשר גם אייל גולסה יכול לשחק בתפקיד. בינואר חזר לקבוצה שרן ייני שכרגע סותם חורים במקומות אחרים, אך גם הוא לפני הכל קשר אחורי מצוין.

assaf 03
תישאר, תישאר 2. דור פרץ (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לכן, למרות חצי עונה מוצלחת כמושאל, פרץ שוב יתקשה להשתלב במכבי ת"א וכנראה ימצא את עצמו נודד בין עמדות לא שלו. הוא נמצא בשלב בקריירה בו הוא חייב לשחק כשחקן מוביל. הוא היה השחקן החשוב ביותר בהפועל חיפה מאז שהגיע ואם יחליט להישאר לעונה מלאה הוא לבד יהפוך את האדומים למועמדים לפלייאוף העליון, וכפי שאנחנו רואים השנה מאחוריי שתי הגדולות הכל פתוח. עונה מוצלחת כשחקן מוביל אולי תחזיר אותו לעניינים בנבחרת ותהפוך את אופציית המעבר לאירופה לרלוונטית יותר. זה עדיף על חזרה למאבק על דקות בעמדה הכי צפופה במכבי ת"א.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות