fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השחמטאי בוריס גלפנד זכה בפסל ממועדון המאה של הטכניון

הפסל "משחק המלכים" הוא יצירתו של בוגר הטכניון, גדי כפיר. גלפנד: "כמדען שחמטאי אני כל היום חוקר וחופר את העולם האינסופי של השחמט. בכל פעם אני שמח שמחה רבה וילדותית כאשר אני מצליח לחשוף יהלום קטן מתוך ערימה של פחמים", הסביר
הענקת הפסל. מימין: פרופסור פרץ לביא, בוריס גלפנד, גדי כפיר וד"ר אלי אופר (צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון)

השחמטאי רב אומן בוריס גלפנד קיבל מ"מועדון המאה" של ארגון בוגרי הטכניון את הפסל "משחק המלכים", יצירתו של בוגר הטכניון, גדי כפיר. הפסל הוענק לו ולרעייתו מאיה באירוע מיוחד, בנוכחות יו"ר מועדון המאה, ד"ר אלי אופר, נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, סגנו לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, פרופסור בועז גולני ועשרות מחברי המועדון המורכב מראשי המשק והכלכלה בישראל.

"כאשר בוריס התמודד על התואר אלוף העולם, התמודדתי עם אבן אלבסטר מאזור הכנרת שרציתי ליצור ממנה את פסל משחק המלכים", סיפר כפיר. "הערכתי מאוד את נחרצותו של בוריס וקיוויתי ליום הזה, בו אוכל להעניק לו את הפסל, במסגרת ארגון בוגרי הטכניון, מוסד הדוגל ומטפח מצוינות".

בדברי תודתו אמר גלפנד: "אני מכיר בכך שנמצאים כאן המוחות המובילים והאנשים המצליחים בתחומים שונים. זה כבוד גדול בשבילי להשתלב בצמרת האינטלקטואלית הישראלית. השחמט לא נחשב, אמנם, מדע טהור, אלא שילוב של מדע, אמנות וספורט. אבל המימד המדעי בהחלט תופס מקום ניכר בלימודי השחמט. אני כמדען שחמטאי כל יום חוקר וחופר את העולם האינסופי של השחמט ומגלה שכבות ומימדים חדשים. בכל פעם אני שמח שמחה רבה וילדותית כאשר אני מצליח לחשוף יהלום קטן מתוך ערימה של פחמים. לכן אני חושב שבין שחמט לבין מדע מעשי יש דמיון רב. אני אעשה את מיטב יכולתי כדי לקדם את השחמט בארץ ולהביא כבוד ותהילה למדינת ישראל".

הענקת הפסל. מימין: פרופסור פרץ לביא, בוריס גלפנד, גדי כפיר וד"ר אלי אופר (צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות