fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההחמצה הגדולה

מכבי חיפה אומנם השוותה רק בדקה ה~90, אך היא חזרה מורסמיל בתחושה של החמצה, לא רק בגלל הפנדל של עטר/ עמית פרוסנר
סיים את עונת הנפל. מרקו בלבול צילומים: אדריאן הרבשטיין
סיים את עונת הנפל. מרקו בלבול צילומים: אדריאן הרבשטיין
הגיב נכון במחצית השנייה. מרקו בלבול  צילום: אדריאן הרבשטיין
הגיב נכון במחצית השנייה. מרקו בלבול צילום: אדריאן הרבשטיין

טאלב טאווטחה לא שיחק בגלל צהובים, יוסי בניון, אביחי ידין וגם הכוכב הגדול, אלירן עטר, היו חלשים, ועדיין מכבי חיפה יצאה ממשחק החוץ בבאר שבע בתחושת אכזבה אחרי התיקו. זה כמובן מראה על האיכות שכבר קיימת בסגל הקבוצה. זה לא יספיק לאליפות בעונה הבאה. בשביל לרוץ חזק עד הסוף מכבי צריכה לפחות עוד שלושה שחקנים להרכב, אבל אפשר בהחלט להיות מעודדים מלא מעט שחקנים כבר עכשיו.

20 הדקות הראשונות היו בשליטה מוחלטת של הפועל באר שבע. אלישע לוי למד טוב את מכבי ועשה בפתיחה מהלך מעניין. הוא שלח את מאור בוזגלו, שרגיל לשחק באגף ימין, למרכז כדי לשחק קרוב לקשרי האמצע שלו, ודור מלול המגן שיחק ממש כקשר תוקף, הוא עלה להתקפה כל הזמן על קו ימין ולחץ גבוה מאוד את הקישור של מכבי. עד שמכבי הבינה מה קורה במגרש, בוזגלו הגיע לשני מצבים ובאר שבע יכלה להבקיע לפחות פעמיים. מהדקה ה~20, כשמרקו בלבול זיהה את הבעיה במרכז, יוסי בניון ירד לשחק ממש כקשר אחורי לכמה דקות, ועם יכולת הכדרור שלו נתן אפשרות למכבי לפתח משחק ולעבור את הלחץ שהתחיל מאליניב ברדה ושלומי ארביטמן.

דגני נתן, בוזגלו לקח
מכאן ואילך מכבי שיחקה הרבה יותר טוב, אבל השער של באר שבע הגיע דווקא מטעות של אוראל דגני שפשוט חיבק את ארביטמן, כשהחלוץ היה עם הגב לשער. לפעמים אין מה לעשות ועבירות הן חלק מהמשחק, אבל כשליריבה יש אומן כדורים חופשיים כמו מאור בוזגלו, צריך לחשוב טוב טוב לפני שעושים עבירה על שחקן יריב, שנמצא בעמדה שבכלל לא מסוכנת לשער. מכבי הספיקה להחטיא פנדל עד המחצית ואז בלבול הראה שגם הוא יודע לנהל משחק.

למחצית השנייה עלתה מכבי חיפה שונה לחלוטין. בלבול עשה דבר דומה מאוד למה שעשה אלישע לוי בחצי הראשון. יחד עם העובדה שקשה מאוד ללחוץ 90 דקות בקצב גבוה, כמו שבאר שבע התחילה, הוא שלח את אלעד גבאי לשחק כקשר, ממש כמו מלול בחצי הראשון, וחן עזרא שיחק לכיוון מרכז המגרש ולא על הקו. גם ככה אין ממש טעם להגביה מול ההגנה הגבוהה של באר שבע. כשעזרא קיבל כדור קרוב למרכז הרחבה הוא ניהל משם את המשחק של מכבי בצורה נפלאה והכין ארבעה מצבים של מאה אחוז שער. בסופו של דבר מכבי הבקיעה שער מאוחר מאוד מרגלי ויאם עמאשה. האמת, ה~1:1 לא עשה צדק עם מכבי שתחפש את הניצחון הבא, שישאיר אותה במרוץ למקום הרביעי, מחר מול מכבי פתח תקווה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות