fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרבי קריטי למכבי חיפה

ירוק עד / עמית פרוסנר

משחק טוב מאוד ראינו בנתניה בשבת. מחצית ראשונה בשליטה של מכבי נתניה, השנייה בשליטה של מכבי חיפה והתוצאה בסיום הייתה הוגנת. רק חבל שקלאוס לא הבקיע בהחמצה איומה ונוראה.

כיאה למשחק בין שתי קבוצות שאוהבות ורוצות לצאת קדימה, ראינו משחק בכלל לא רע ביחס למשחקי מרכז טבלה טיפוסיים בליגת העל. מכבי נתניה של דראפיץ' קבוצה התקפית מאוד וראינו את זה כבר מהפתיחה. כצפוי היא השתלטה על מרכז השדה, החזיקה יותר בכדור ויצאה קדימה. גיא לוזון ידע מול מה הוא הולך לשחק, אבל החליט בכל זאת לפתוח עם גילי ורמוט לפני גיאורגי קוסטדינוב ורועי קהת. השניים לא הפסיקו לרוץ, ועשו המון עבודה שחורה, אבל היה להם קשה מאוד מול ארבעה קשרים של נתניה, ולכן השליטה במגרש הייתה צהובה. הפתרון של לוזון ללחץ הנתנייתי היה לנסות ולעבור את כל הקישור בכדור ארוך לעבר עומר דמארי, בתקווה שבאחד הכדורים מכבי תגיע למצב של שניים על שניים, או שלושה על שלושה ודמארי, יחד עם רוקאביצה וסולליך יצליחו לייצר משהו בהתקפת מעבר. בגדול, זו מחשבה הגיונית וזה פתרון אפשרי כנגד שיטת המעוין של נתניה, אבל אם כבר משחקים כדור ארוך, צריך לשלוח אותו בין המגנים לקשר האחורי ולא למרכז ההגנה. דמארי היה צריך לצאת לכיוון אחד משחקני הקו, ולשם הכדורים היו צריכים להישלח, מה שלא ממש קרה, והגנת נתניה הסתדרה די בקלות עם דמארי, שלמען האמת לא ממש בנוי לסגנון כזה. גם ורמוט לא ממש היה בעניינים וגם הוא לא ממש מתאים לסגנון כזה ובגלל שמכבי מראש הייתה בנחיתות במרכז ולא הצליחה להניע כדור, ורמוט היה מיותר במגרש. נתניה ירדה למחצית עם יתרון 0:1, מפנדל  מפוקפק ביותר, אחרי שרמי גרשון נגע בכדור כביכול ביד. בהילוכים חוזרים היה אפשר לראות די בברור שהכדור פגע לגרשון בחזה, ומכבי קופחה כאן בשריקה אבל נתניה הייתה טובה יותר.

מחצית שנייה כולה של חיפה

המחצית השנייה הייתה סיפור שונה לחלוטין, וכאן מגיע קרדיט ללוזון. נכון שנתניה נחלשה כי לשחקנים שלה נגמר האוויר אחרי ההשקעה האדירה במחצית הראשונה, אבל לוזון שינה קצת סגנון, העביר את סולליך למרכז לעזור לקוסטדינוב וקהת, ייצב את האמצע והחילוף שלו בדקה ה~58, כשהכניס את מאור בוזגלו במקום גילי ורמוט, היה במקום. בוזגלו, למרות שרק חזר מפציעה ולא שיחק יותר מחצי שנה, עדיין מושך שני שחקנים בכל פעם שהוא מתקרב לכדור, והוא עדיין שחקן מהיר שההגנה מפחדת ממנו. העובדה שבוזגלו הלך ימינה וחייב את נתניה לשים אליו לב ריווחה את המשחק וגרמה להגנה של נתניה לשחק הרבה פחות קרוב אחד לשני, מה שעזר לשחקני ההתקפה של מכבי לחטוף כדורים בחלק המגרש של נתניה. סולליך ניצל טעות שכזו כדי להבקיע ולהשוות ל~1:1 מוצדק לחלוטין, שהיה יכול להפוך לניצחון של מכבי אם קלאוס היה קצת יותר מרוכז.

amit 01
סלל את הדרך לשוויון. סולליך (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כשלא הולך לא הולך

שיהיה ברור, קלאוס שחקן טוב מאוד, בטח במונחי הליגה שלנו. הוא חזק, שומר על הכדור, לוחץ, יודע למסור וכבר ראינו אותו בועט ונוגח מרחוק ומקרוב. בקיצור, חלוץ ראוי שאפילו הצליח להבקיע כבר ולהסיר את החלודה מהעונה הקודמת ביוון, בה לא הצליח להבקיע. קלאוס נכנס בדקה ה~78, במקום עומר דמארי, ולמעשה התאים הרבה יותר מדאמרי לסגנון שלוזון שיחק מההתחלה, ויכל לעזור הרבה יותר. מיד אחרי שקלאוס נכנס, הוא חילץ כדור בצורה נהדרת 20 מטר מהשער של נתניה ומסר לרוקאביצה, שבעט, ואיתמר ניצן, שוער נתניה הדף. שתי דקות אחרי הוא השתלט על הכדור ועבר באומנות בלם נתנייתי ורץ כשהוא פנוי לחלוטין עד השער, ולא רק שהוא היה פנוי, אלא רוקאביצה רץ איתו והיה לבד מול שער ריק. קלאוס יכל להבקיע לבד, ויכל גם לתת מסירה פשוטה שתנצח למכבי את המשחק ואיך שהוא הצליח להחמיץ מצב יוצא מהכלל. כמובן ששחקנים מחמיצים, וזה קורה לשחקנים הרבה יותר גדולים מהיווני של מכבי, אבל משחקן כל כך מנוסה, שמרוויח כל כך הרבה ושהגיע לכאן כדי לתת מספרים, אפשר לצפות דווקא במצב הזה להבקיע שער שהיה יכול להפוך לשער ניצחון, ולתת לכל הקבוצה זריקה מוראלית עצומה להמשך ואולי אפילו להפוך את כל העונה של מכבי. בסופו של דבר המשחק הסתיים בשוויון הוגן, אבל עם תחושה שמכבי הייתה יכולה לגנוב את המשחק הזה לקראת הסיום.

יביאו את הדרבי?

תיקו מול נתניה זו לא תוצאה רעה לכשעצמה, אבל הבעיה היא שאנחנו כבר במחזור ה~11, והצמרת מתרחקת למכבי. ביום שני הקרוב מכבי תתארח באצטדיון סמי עופר לדרבי המסקרן, כשבאחת הפעמים היחידות ב~18 השנים האחרונות, מאז עונת האליפות של הפועל, לא רק שהיא לא פייבוריטית ברורה, אלא שנכון לעכשיו הפועל חיפה קבוצה עדיפה על מכבי. לוזון זוכר מצוין מה קרה בעונה שעברה, כשהפועל הביסה את מכבי 3:0, ובעקבות התוצאה ההיא רנה מולנסטיין הלך הביתה. נכון שהיום מו אלאך יקבע את עתידו של לוזון, אבל ברור לחלוטין שאם מכבי שוב תובס באותה הצורה לוזון יהיה עם רגל וחצי בחוץ. הפועל מגיעה אחרי שהצליחה לעבור עוד מבחן בצורה יפה מאוד, כשחזרה בבית מפיגור 2:1 מול מכבי תל אביב וסיימה בתיקו 2:2. למכבי כמובן יש את הכלים לנצח את הפועל, אבל אם היא תיתן לשחקנים הקדמיים של הפועל את אותו החופש שקיבל החלק הקדמי של נתניה, זה עלול להיגמר רע מאוד. אלון תורג'מן בכושר מצוין וישמח מאוד להראות למכבי שלשחרר אותו היה טעות, וחנן ממן כרגע הוא השחקן הכי טוב בליגה ומייצר כמעט שלושה מצבי הבקעה מדי משחק. שחקני הפועל באופן כללי לא מפסיקים לרוץ, ולוזון יצטרך למצוא פתרון. מה שעוד משחק לידיים מפתיע ככל שיהיה, מכבי בבעיה קשה לקראת הדרבי, מכיוון שהפסד יבטיח כמעט בוודאות שהפועל תסיים לפני מכבי בסיום הליגה. ואם נוסיף את הפועל באר שבע, בית"ר ומכבי תל אביב, שכבר פתחו גם הן פער, מכבי משחקת כאן לא רק על הכבוד העירוני, אלא גם כדי לא להידרדר למאבק על הפליאוף התחתון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות