fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוניברסלי: עונה היסטורית

מגיע להם. כל כך מגיע להם. הגביע הזה הוא הפרס הראוי לעונה הזאת של הפועל חיפה, עונה שהפכה ביום רביעי מגדולה להיסטורית, אחת הגדולות בתולדות המועדון. תואר ראשון להפועל חיפה מאז האליפות לפני 20 שנה, תואר שני מאז 1974
הכל הולך לקלינגר העונה. בגמר הוא החליט להביע אמון גם במקסים פלקושצ'נקו וגם בגל אראל, שניהם הרוויחו את האמון הזה בשבועות האחרונים. קלינגר קיבל את שער היתרון ממקסים, ובזמן שאראל התקשה בתפקיד הקשר האחורי (הוא הכי טוב כקשר 50/50), איכשהו כמה טעויות שלו לא עלו לאדומים בשער. כי הקארמה החליטה שלא מגיע לו להיות חתום על הפסד בגמר הגביע, לא בעונה בה פילס את דרכו מהיציע להרכב ונתן כל מה שיש לו בכל רגע נתון. הכל כל כך הולך לקלינגר, שאפילו מאמון קשוע הספיק לבשל שער בגמר הגביע. ובסוף זה נגמר עם עדן בן בסט מניף גביע. עדן, הדבק של הקבוצה לאורך העונה, נתן את הבטחון לכל השאר. הוא זה שבביקור הקודם בטדי כבש שלושער, הוא זה שבפנדלים מול הר הגעש של אוהדי בית"ר בחצי הגמר כבש בנינוחות את הבעיטה הראשונה והחשובה כל כך. הוא היה שם כל פעם שנדמה היה שנשברים, כל פעם שצריך היה רגע של התעלות. אין בכדורגל הישראלי מי שראוי יותר להניף גביע השנה. מגיע לו. מגיע להם.

מגיע להם. כל כך מגיע להם. הגביע הזה הוא הפרס הראוי לעונה הזאת של הפועל חיפה, עונה שהפכה ביום רביעי מגדולה להיסטורית, אחת הגדולות בתולדות המועדון. תואר ראשון להפועל חיפה מאז האליפות לפני 20 שנה, תואר שני מאז 1974. קשה להפריז בגודל הרגע כל כך מגיע להם. אפשר לזכות בגביע כשלא כל כך מגיע. בני יהודה, למשל, עשתה את זה בעונה שעברה כקבוצת מרכז טבלה חביבה וסתמית. זה לא המקרה הפעם. גם בלי הגביע, זאת הייתה העונה הטובה ביותר של הפועל חיפה במילניום הנוכחי. אחרי סיבוב ראשון של כדורגל גדול, הגיעו שני סיבובים של אופי, נחישות, קבוצתיות, משמעת טקטית, מזל וגם כמה רגעים של כדורגל גדול. הפועל חיפה הייתה קבוצת צמרת לכל דבר לכל אורך העונה, היא איבדה סיכוי ריאלי לאליפות רק בתוך הסיבוב השלישי. היא עדיין יכולה לסיים במקום השלישי, אבל עכשיו זה כבר לא כל כך משנה.

הגביע הגיע בזכות שילוב כל הגורמים שהפכו את הפועל חיפה לקבוצה גדולה השנה. שום דבר לא היה קל בקמפיין הגביע הזה. בחמשת המשחקים מאז שלב שמינית הגמר, הפועל חיפה הובילה במצטבר למשך 17 דקות, רובן בהארכה בגמר. היא ניצחה בעכו בדקה ה~90, היא עברה את מכבי חיפה בשני משחקים בלי להוביל בכלל, היא ניצחה את הפועל רעננה בפנדלים, כשרעננה מחמיצה פנדל שהיה מעלה אותה לגמר, ועכשיו היא ניצחה את בית"ר בטדי בהארכה.

בעונה הזאת כל אחד גיבור, לכל אחד יש את הרגע שלו, וקמפיין הגביע תרם לא מעט רגעים כאלה. שער הניצחון של אלון תורג'מן בעכו עם בישול ההורדה עם הראש של יוסיפ איבנצ'יץ', הטיל של גבריאל תאמאש בדרבי, ההצלה של גל אראל מהקו מול רעננה, עצירות הפנדלים של ארנסטס שטקוס והשער המדהים של שמואל שיימן, השער שהכריע את הגמר.

הכוכב הכי גדול: ניר קלינגר

בואו נתעכב רגע על שיימן, כי דרכו ניתן להגיע לכוכב הכי גדול של הפועל חיפה העונה: ניר קלינגר. קשה לזכור עכשיו, אבל בינואר הייתה תחושה שהפועל חיפה יכולה להתפרק. היא איבדה את מי שעכשיו כבר ניתן לדבר עליו ברצינות כשחקן הטוב בליגה ומועמד מוביל לשחקן העונה: חנן ממן (אגב, ממן יכול לטעון לדאבל השנה? יש לו חלק בגביע, הוא הבקיע את שער הניצחון מול הפועל פ"ת בסיבוב ח'). זה קרה לאחר שממן החליט לחתום בהפועל ב"ש בעונה הבאה וקלינגר החליט שהישארות שלו להמשך העונה תעשה רע לקבוצה.

מעט לאחר מכן החלו לצוץ פרסומים ששיימן חתום גם הוא בבאר שבע בעונה הבאה. נוצרה סיטואציה מאוד לא פשוטה עבור המאמן, שידע שויתור על שיימן יפגע בקבוצה מאוד מקצועית. הוא הצליח, במאמץ רב, להרגיע את הרוחות, גם בזכות העובדה שלא הוכרזה רשמית חתימה של שיימן אצל האלופה. המצב הזה השפיע על שיימן שהיו לו כמה משחקים לא טובים בשבועות האחרונים, הוא השפיע גם על הקהל שחלק ממנו סימן את שיימן.

שיימן ייכנס לדברי ימי הפועל חיפה

אבל הפועל חיפה שרדה גם את הכמעט משבר הזה, כפי ששרדה כל כך הרבה כמעט משברים לאורך העונה, כדי ששיימן ייכנס לדברי ימי הפועל חיפה ויזכה ברגע הגדול שלו, שכל כך מגיע גם לו, בתזמון המושלם. בעונה עמוסה בקארמה, ראוי שזה יהיה שיימן, סמל להתנהלות הפרגמטית והחכמה של המועדון השנה, שיכבוש את השער החשוב ביותר בעונה.

 

 שמואל שיימן והחברים באטרף
שמואל שיימן והחברים באטרף

 

 

 מגיע לו להניף את הגביע. עדן בן בסט עם המכובדים  צילומים: אדריאן הרבשטיין
מגיע לו להניף את הגביע. עדן בן בסט עם המכובדים צילומים: אדריאן הרבשטיין

הכל הולך לקלינגר העונה. בגמר הוא החליט להביע אמון גם במקסים פלקושצ'נקו וגם בגל אראל, שניהם הרוויחו את האמון הזה בשבועות האחרונים. קלינגר קיבל את שער היתרון ממקסים, ובזמן שאראל התקשה בתפקיד הקשר האחורי (הוא הכי טוב כקשר 50/50), איכשהו כמה טעויות שלו לא עלו לאדומים בשער. כי הקארמה החליטה שלא מגיע לו להיות חתום על הפסד בגמר הגביע, לא בעונה בה פילס את דרכו מהיציע להרכב ונתן כל מה שיש לו בכל רגע נתון. הכל כל כך הולך לקלינגר, שאפילו מאמון קשוע הספיק לבשל שער בגמר הגביע.

ובסוף זה נגמר עם עדן בן בסט מניף גביע. עדן, הדבק של הקבוצה לאורך העונה, נתן את הבטחון לכל השאר. הוא זה שבביקור הקודם בטדי כבש שלושער, הוא זה שבפנדלים מול הר הגעש של אוהדי בית"ר בחצי הגמר כבש בנינוחות את הבעיטה הראשונה והחשובה כל כך. הוא היה שם כל פעם שנדמה היה שנשברים, כל פעם שצריך היה רגע של התעלות. אין בכדורגל הישראלי מי שראוי יותר להניף גביע השנה. מגיע לו. מגיע להם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות