fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נתתי שאגה חזקה 'דוקטור בירון, תגיע מיד'"

הרב הראשי הספרדי של קרית אתא אליהו מימון מתאר את הדרמה שהתרחשה לפני שבועיים בבית כנסת בעיר. שלמה קסוס, שלקה בליבו וחייו ניצלו: "קיבלתי את החיים במתנה"
"עכשיו הכל תקין ואני יכול לעשות הכל כרגיל". שלמה קסוס [צילום: דורון גולן]

חייו של תושב קרית אתא, שלמה קסוס, 68, ניצלו לאחר שלקה בליבו במהלך תפילה בבית כנסת ורופא, שהיה בין המתפללים, העניק לו טיפול רפואי והצליח לייצב את מצבו, עד שפונה לבית חולים שם הושתל לו קוצב לב.

קסוס מתפלל קבוע בבית כנסת אחר, אולם בשבת לפני שבועיים הגיע להתפלל בבית הכנסת "שובו בנים" בקרית אתא, שם נערכה לבנו שבת חתן. קסוס, שמעיד על עצמו כאדם בריא שאינו מעשן, עושה הליכות ומעולם לא סבל מבעיות בליבו, ביקש לקרוא בתורה.

"לא היתה שום התרעה שמשהו עומד לקרות לי", הוא שחזר השבוע, "קראתי את הפרקים ופתאום ראיתי שהכל מטושטש ונפלתי. אני זוכר שהתעוררתי ואמרתי לאנשים שהיו סביבי שהכל בסדר ואז שוב נעצמו לי העיניים ופתחתי את העיניים שוב רק כשהייתי בבית חולים".

"עכשיו הכל תקין ואני יכול לעשות הכל כרגיל". שלמה קסוס [צילום: דורון גולן]
"עכשיו הכל תקין ואני יכול לעשות הכל כרגיל". שלמה קסוס [צילום: דורון גולן]
רב בית הכנסת, הרב הראשי הספרדי בקרית אתא, אליהו מימון, עמד ליד קסוס בעת שהתמוטט. "הוא ביקש לקרוא את פרשת 'ויצא' ועמדתי לידו כדי לברך אותו ו'הופ' הוא נפל לי לתוך הידיים", סיפר הרב מימון השבוע.

הרב ידע שבין המתפללים הקבועים נמצא גם ד"ר יהורם בירון, רופא משפחה בקופת חולים מאוחדת בקרית מוצקין. "הבנתי מיד שהוא סובל מבעיה בלב ונתתי שאגה חזקה 'דוקטור בירון, תגיע מיד'. בתוך שניות הדוקטור טיפס על התיבה והתחיל לטפל בו עד שהגיעה ניידת טיפול נמרץ ופינו אותו לבית חולים".

דוקטור יהורם בירון. הציל מתפלל שלקה בליבו (צילום: פרטי)
לא היה דופק. ד"ר בירון [צילום: עצמי]
ד"ר בירון: "כשבדקתי אותו ראיתי שאין לו דופק ואין נשימה, הוא היה במשבר חריף ביותר עקב הפרעות קשות בקצב הלב והתחלתי בהחייאה. מסביב היה שקט מוחלט והצלחתי לשמוע כמה אנשים שקוראים תהילים. לניסיונות ההחייאה הצטרף אלי עוד בחור. הוא עשה את ההנשמה ואני עשיתי עיסוי ללב. הוא התחיל להראות סימני חיים, פתח את העיניים ואז שוב המצב התדרדר והמשכנו לעשות לו החייאה".

בבית הכנסת נמצא באורח קבע מכשיר דפיברילטור אוטומטי, המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן זרם חשמלי. את המכשיר רכש לפני כשלוש שנים מי שהיה אז יו"ר ועד קהילת בית הכנסת, דוד אמסלם, לאחר ששמע על מתפלל שלקה בליבו בבית כנסת אחר ומכשיר כזה הציל את חייו. ד"ר בירון חיבר את המכשיר ולאחר שהדפיברילטור הצליח לקרוא את הנתונים של קסוס, הוא המשיך ונתן הוראות טיפול נוספות.

קסוס עבר בבית החולים רמב"ם השתלת קוצב לב ולאחר כמה ימים שוחרר לביתו. "קיבלתי את החיים במתנה", אומר קסוס, "עכשיו הכל תקין ואני יכול לעשות הכל כרגיל".

המקרה עשה לו כנפיים בקרב בתי הכנסת בקרית אתא ונודע כי כבר מוצעים למתפללים לעבור קורסים לעזרה ראשונה, ובתי כנסת נוספים כבר החלו לבדוק רכישה של מכשירי דפיברילטור אוטומטיים שעלותם כמה אלפי שקלים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות