fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נסיכת תאילנד נצפתה ברמב"ם

הנסיכה התאילנדית, הוד מעלתה, הפרופסורית צ'ולההפּון מאהידון ביקרה אתמול, בקריה הרפואית רמב"ם, כשהיא מלווה בפמליה מלכותית ובנציגי שגרירות תאילנד בישראל. זהו ביקורה השביעי במספר של הנסיכה בישראל והשני ברמב"ם
נסיכת תאילנד ומנהל בית חולים רמב"ם
נסיכת תאילנד ומנהל בית חולים רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

הנסיכה, בתם הצעירה של מלך ומלכת תאילנד כבר ביקרה בעבר ברמב"ם, במאי 2011, אז נחתם הסכם שיתוף פעולה רשמי בין רמב"ם לבין בית החולים המרכזי בתאילנד לטיפול בסרטן. מלבד שיתוף הפעולה המחקרי עם הקריה הרפואית רמב"ם מקיימת הנסיכה שיתופי פעולה מדעיים עם מספר גופי מחקר ישראליים נוספים.

מלבד תואר הוד מעלתה, הנסיכה נושאת גם תואר מדעי מכובד-דוקטור לביו-כימיה, וכמי שנושא המדע קרוב לליבה, הנסיכה מעורבת בקידום חקר המדע בארץ מולדתה. כמו כן היא עומדת בראש מכון מחקר הקרוי על שמה ומרצה במוסדות אקדמאים שונים. בנוסף, הנסיכה עומדת בראש קרנות המעניקות מלגות ופרסים לחוקרים ומכהנת כחברה בכירי באגודה המלכותית לכימיה באנגליה. בעבר זכתה הנסיכה ב"אות איינשטיין" לקידום המדע מטעם ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (אונסק"ו) כהוקרה על פועלה בקידום שת"פ מדעיים.

ביקורה של הנסיכה היום ברמב"ם מוקדש למטרות עבודה והוא מתקיים בהמשך לביקורה הקודם.

עם הגעתה לבית החולים החיפאי, קיבלו את פני הנסיכה נציגי הנהלת רמב"ם. פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם הציג בפני הנסיכה את התקדמות תכנית הפיתוח של הקריה הרפואית רמב"ם, הנמצאת בימים אלו בשלבי ביצוע מתקדמים. פרופ' אברהם קוטן, מנהל המערך האונקולוגי ברמב"ם, שכאמור, מקיים שת"פ עם ביה"ח המרכזי בתאילנד, הציג בפני האורחת המכובדת את המרכז האונקולוגי ע"ש יוסף פישמן – בי"ח לחולי סרטן בסטנדרט הגבוה ביותר, המיועד להיבנות בקמפוס המערבי החדש, בעוד כשנתיים. הנסיכה שאלה שאלות והביעה עניין רב בפיתוחים רפואיים ובמחקרים המתקיימים ברמב"ם.

בהמשך המפגש הציגה הגב' גילה היימס, מנהלת המרכז ללימודי טראומה של הקריה הרפואית רמב"ם, את פעילותה הענפה של ביה"ס בארץ ובעולם ודר' משה מיכלסון, המנהל הרפואי של המרכז, סקר בפני הנסיכה את שיתוף הפעולה הרחב שקיים בין המרכז ברמב"ם לגופים שונים בתאילנד. חלקו השני של הביקור כלל סיור בביה"ח וביקור בחדר ההלם הממוגן והחדש של רמב"ם.

בתום הביקור העניק פרופ' ביאר פסלון מוזהב של פרי הרימון, כשהוא מפרט לה את סגולותיו הרפואיות, רבות מהן נחקרו על ידי פרופ' מיכאל אבירם מרמב"ם, ואת חשיבות הפרי במסורת היהודית. הנסיכה אף היא העניקה שי לפרופ' ביאר.

נסיכת תאילנד ומנהל בית חולים רמב"ם
ביקור שביעי בישראל. נסיכת תאילנד ומנהל בית חולים רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות