fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהג עם 19 הרשעות בעבירות תנועה, נתפס נוהג בזמן פסילה ונידון לעונש קל של פסילה נוספת

כישלונה הנחרץ של מדינת ישראל להילחם בתאונות הדרכים ולהרחיק מהכביש נהגים בעלי רמת מסוכנות גבוהה, בא לידי ביטוי בגזר דין שניתן לאחרונה בבית משפט השלום לתעבורה בחיפה שגזר פסילת רישיון נהיגה ועונש מאסר על תנאי על נהג בעל מוגבלות מחשבתית שנתפס נוהג בפסילה.

הנהג, תושב קריית חיים בן 34, נהג בדרך חיפה בקרית אתא ובעת שנעצר לבדיקת רישיונות התברר כי הוא נוהג כשהוא נמצא כבר בפסילה שגזר עליו בית המשפט לתעבורה בחיפה ועונש מאסר על תנאי. נגד הנהג הוגש כתב אישום ועניינו נדון בפני השופטת כרמית פאר גינת.

במהלך המשפט התברר כי לחובתו של הנהג, שיוצג על ידי עו"ד יעד נווה, יש 19 הרשעות בעבירות תנועה קודמות שאותן צבר מאז קיבל רישיון נהיגה בשנת 2001.  התובעת ביקשה מבית המשפט להפעיל את עונשי המאסר על תנאי שהוטלו על הנאשם בעבירות תנועה קודמות וכן פסילה ממושכת של רישיון הנהיגה.

הנאשם נשלח לתסקיר של שירות המבחן שקבע כי מדובר באדם בעל קושי ביכולת מילולית וחשיבתית ולאור המוגבלות שלו, יש לו קושי בוויסות של דחפים ובהפעלת שיקול דעת ועל כן יש לו קושי בהבנת גזרי הדין המוטלים עליו וביכולתו לעמוד בהם. עם זאת, התרשם שירות המבחן כי לאור הקשיים התפקודיים והמחשבתיים של הנאשם, מאסר בפועל עלול להיות קשה עבורו.

הנהג הורשע על פי הודאתו בעבירות של נהיגה בזמן פסילה, ובעבירות נלוות של נהיגה בקלות ראש ונהיגה ללא ביטוח. "יכולתו השכלית המוגבלת של הנאשם היא זו היוצרת סכנה מחזרתו לנהוג" ציינה השופטת בגזר הדין שאותו הורתה להעביר לרשות הרישוי שתבדוק את כשירותו לנהיגה של הנאשם. השופטת פסלה את רישיון הנהיגה של הנהג לתקופה של 22 חודשים, האריכה את תקופת המאסרים על תנאי לשנתיים נוספות וקנסה אותו באלף שקלים בלבד.

דוח מבקר המדינה, 59ב, שהתייחס לכשלים בטיפול בעברייני תנועה מועדים, קבע כי שיעור ניכר של 30 עד 60 אחוז מנהגים שרישיונם נפסל ממשיכים לנהוג בזמן פסילה. על פי נתוני משרד התחבורה יש כיום בישראל כ-120 אלף נהגים שרישיון הנהיגה שלהם נפסל על ידי בתי המשפט מה שאומר שעל כבישי ישראל מסתובבים עשרות אלפי נהגים שרישיונם נפסל על ידי בתי המשפט אולם הם ממשיכים לנהוג.

שופט בית המשפט העליון, סאלים ג'ובראן, כבר התייחס לתופעה של נהגים אשר ממשיכים לנהוג בזמן פסילה באומרו: "מדובר בעבירות חמורות ביותר המעידות על זלזול בשלטון החוק ובצווים של רשויות שיפוטיות. על אף עונש הפסילה שמוטל על נהג, ועל אף עונש מאסר על תנאי שרובץ פעמים רבות לפתחו, נוטים נהגים רבים לעשות שימוש ברכב שלא כדין ולעשות למעשה דין לעצמם. התנהגות שכזו דורשת ענישה משמעותית ומרתיעה שהרי בביצוע מעשה כזה מסכן הנהג, שכבר הוכיח בעבר כי חוקי התעבורה אינם נר לרגליו, את שלום הציבור. מדובר במעשה אשר מבטא זלזול בצווים של בית משפט; הוא מוכיח, כי לא ניתן להרחיק אותו נהג מהכביש כל עוד הדבר תלוי ברצונו הטוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות