fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרס חנך שכונה חדשה הנושאת את שמו בחיפה

פרס: "הייתי רוצה שישראל תהיה כמו חיפה"
יונה יהב ושמעון פרס
יונה יהב ושמעון פרס (צילום: צבי רוגר)

מאות אורחים בהם אישי ציבור ראשי ערים, שופטים, ראשי הטכניון ואוניברסיטת חיפה ומנהלי חברות היי טק מובילות במשק השתתפו הערב בטקס חנוכת שכונת "נאות פרס" בחיפה. בכך, יושמה החלטת מועצת עיריית חיפה, אשר אימצה את המלצת וועדת השמות העירונית לקרוא שכונה ע"ש שמעון פרס. זו הפעם הראשונה בה מונצח שמו של נשיא המדינה ה -9 של מדינת ישראל, מי שיכהן פעמיים כראש ממשלה והיה שר במרבית ממשלות ישראל מאז הקמתה ועד מינויו לתפקיד הנשיא.

מתחם "נאות פרס", כולל שכונת מגורים ירוקה ומודרנית אשר תכלול בשלב הסופי כ – 7000 יחידות דיור בשטחים ירוקים ומאפשרת הליכה ברגל בין אזורי המגורים ומבני הציבור ע"י מעבר דרך השטחים הציבוריים הפתוחים וחציית דרכים ראשיות בגשרים להולכי רגל ומערכת שבילי אופניים. עוד כולל המתחם פארק מדעי חיים הנמצא בשלבי הקמה, אצטדיון הכדורגל "סמי עופר", פארק ההיי-טק הגדול והוותיק בישראל, מרכזי קניות ובילוי גדולים ואת משרדי חברת החשמל.

יונה יהב ושמעון פרס
יונה יהב ושמעון פרס (צילום: צבי רוגר)

יהב: "נאות פרס" יהפכו למותג בינלאומי כפי שמסמל שמעון פרס לתושבי העיר, המדינה והעולם כולו". כשאתה שואל את עצמך למה מכול מנהיגנו שמעון פרס הוא האהוד ביותר בעולם, אתה מבין שדמותו של שמעון פרס היא כרטיס הביקור הטוב ביותר של המדינה הצעירה שלנו, ושכך היינו רוצים להיראות, כאומה, כחברה. אם מדינה הייתה יכולה להביט בעצמה במראה, היא הייתה רוצה לראות בה השתקפות של שמעון פרס. היא הייתה רוצה לראות חדשנות, יצירתיות, אומץ והעזה.

יהב סיים את דבריו באמרו: "אנחנו רוצים להודות לך שמעון שהיה לך האומץ להילחם עבורנו. באותה המידה שהיה לך האומץ לומר לנו להפסיק להילחם. להניח את החרב ולהחזיר אותה לנדנה. חיפה כולה גאה בשכונה החדשה שתקום במבואותיה. השלטים שיתלו בכניסה לעיר ויבשרו "נאות פרס" ממלאים אותנו לא רק בגאווה, אלא גם בתחושה עמוקה של צדק, ובמידה לא מבוטלת של התרגשות. השכונה החדשה כוללת את פארק המדע שלנו, ומשום שאנו מכירים את פועלך וחזונך שהוביל את ישראל להיות מעצמה של הייטק, אנו יודעים כי גם זה מוסיף וודאי קורת רוח".

פרס: "כמו בנבואה של הרצל שנכתבה 46 שנים לפני קום המדינה חיפה הפכה ל"מפרץ התקווה" ו"לעיר העתיד". הייתי רוצה שישראל תהיה כמו חיפה מכל הבחינות: ביחסים בין בני כל הדתות המתגוררים בה כפי שחיים כאן יהודים וערבים כך צריך לחיות בכל מקום. חיפה מסמלת את העתיד גם כעיר מחקר ומדעים. בכל פעם בה אני מבקר בעיר אני מוצא בה חברת היי טק חדשה מהמתקדמות בעולם.

בשנת 1912 התגוררו בחיפה כ – 3000 תושבים, כמעט שכונה , הוקם בה הטכניון שהפך לאחד ממסדות המחקר והלימוד המובילים בעולם והיום עיריית ניו יורק מחזרת אחריו. במגדל אשכול של האוניברסיטה יורד המחקר לעומק מצולות הים שהפך לממד נוסף בטכנולוגיית העתיד. פרס סיים את דבריו ואמר ראש העיר יונה יהב רץ קדימה באומץ וללא חשש ומגשים את הנבואה של הרצל שתיאר את חיפה כעיר של "פארקים ודקלים" בכניסה לעיר. אני נרגש ממה שאתם עושה כאן בעיר לא מפני שהנצחתם את שמי אלא משום שהפכתם אותה לפסגת העתיד".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות