fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חיפה תתנגד לתוכנית המתאר שהגישה לפני כעשור

את התוכנית החלו לתכנן לפני כעשור ויש צורך במספר שינויים שיאפשרו להתאימה למגמות של היום.
חיפה תארח את עריה התאומות מגרמינה (צילום: פנתרמדיה)
חיפה תארח את עריה התאומות מגרמינה (צילום: פנתרמדיה)

עיריית חיפה תגיש התנגדות לתוכנית המתאר של העיר, שהופקדה רק לפני חודשיים. בחודש פברואר האחרון, הופקדה תוכנית המתאר של העיר חיפה להתנגדויות. בשבוע שעבר התברר כי עיריית חיפה מתכוונת להגיש התנגדויות לתוכנית המתאר שעליה היא עצמה עמלה בשנים האחרונות.

סגנית ראש העיר ויו"ר הועדה המקומית בעיר חדוה אלמוג, שהתארחה בשבוע שעבר באסיפה הכללית של ארגון קבלני מחוז חיפה, אמרה לקבלנים כי גם לעירייה יש הערות שונות לגבי התוכנית והועדה המקומית כבר הכינה התנגדות, אותן תגיש בקרוב. לדבריה, את התוכנית החלו לתכנן לפני כעשור ויש צורך במספר שינויים שיאפשרו להתאימה למגמות של היום.

"בכנס ארגון הקבלנים, הודיעה חדוה אלמוג, לצד זה שאנחנו מברכים על הפקדת התכנית שמשנה את תכנית המתאר משנת 1934, שנצטרך להגיש התנגדות לחלק מהדברים שהתכנית", הסביר השבוע מהנדס עיריית חיפה אריאל וטרמן. "ההתנגדות תוגש משתי סיבות: הראשונה, עבר הרבה זמן מרגע התחלנו את התהליך ונעשו שינויים בתכנון העירוני, כך שנצטרך להתאים את התכנית לתהליכים השונים שנעשו בעיר. בנוסף, בחלק מהדיונים בוועדות המחוזיות והרציות לתכנון ובנייה, שהיו בתהליך שינו דברים שכבר לא רלוונטיים לעיר ונצטרך גם אותם להעלות שוב לדיון. אחרי שנגיש את ההתנגדות ונשנה את הדברים, התכנית באמת תשרת את צרכי תושבי העיר".

יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה חיים פייגלין, ציין במהלך האסיפה, כי הוא מברך את הועדה המקומית על הפקדת תוכנית המתאר לעיר ואמר כי אישור תוכנית המתאר על ידי הועדה המחוזית ייתן יותר סמכויות לוועדה המקומית ויאפשר אישור מהיר יותר של פרויקטים ופיתוח מהיר של העיר. "אם רוצים לעמוד ביעדי התוכנית להגדלת האוכלוסייה בעיר יש לאפשר צפיפות גדולה יותר בבניה ולאפשר בניה לגובה מעל 16 קומות", אמר פייגלין וציין עוד, כי גם לארגון קבלני מחוז חיפה יש מספר הסתייגויות מהתוכנית וגם בכוונתם להיערך להגשת התנגדות. לדבריו, במשך 30 השנים האחרונות נעשה בישראל בזבוז לא אחראי של עתודות הקרקע כאשר המדינה אפשרה בנייה של צמודי קרקע וקוטג'ים במקום לבנות לגובה. "תוכנית המתאר של חיפה אינה מותאמת למצוקת הקרקעות שמסתמנת כיום בישראל. התוכנית חייבת להגדיל את הצפיפות ולאפשר בניה של מגדלים מעל ל – 16 קומות ובכך למשוך לעיר יותר אוכלוסייה", אמר פייגלין.

אלמוג התייחסה ליחס הגידול המתוכנן באוכלוסיית העיר ואמרה, כי תוכנית המתאר קבעה רף של 330 אלף תושבים עד שנת 2025. "על מנת להגיע ליעד זה אנחנו פועלים להגדלת הבניה למגורים, ליצירת מקומות תעסוקה ולשיפור החינוך. אם נצליח , יגיעו לעיר יותר תושבים כי אנחנו מציעים איכות חיים גבוהה ביחס להרבה ישובים אחרים. כבר השנה הצליחה הועדה לאשר כ~ 1500 היתרי בניה לעומת כ~ 700 היתרים בשנים קודמות", אמרה אלמוג.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות