fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרשויות המקומיות מתבקשות לא להעלות את הארנונה לתעשייה

"התעשייה היא ספקית מקור התעסוקה והפרנסה הגדול והמשמעותי ביותר באזורנו", אומר יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון, שפנה בקריאה לראשי הרשויות
טובי בכר - יור התאחדות התעשיינים - מרחב צפון
טובי בכר - יור התאחדות התעשיינים - מרחב צפון (צילום: יח"צ)

 

יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון טובי בכר קורא לראשי הרשויות המקומיות והאזוריות בצפון לא להעלות את מיסי הארנונה לתעשייה בשנת 2016.

בימים אלה נקבע צו הארנונה, ומפרסומים שונים עולה כי כ~50 אחוז מהרשויות המקומיות מבקשות להעלות את הארנונה מעבר לעליית המדד.

בכר: "לאור הידיעות האחרונות על גלי הפיטורים הצפויים במשק הישראלי, נדמה כי אין צורך להסביר את היקפו של המשבר הכלכלי הכלל עולמי, המשפיע לצערנו גם על הכלכלה הישראלית. מצב זה מכביד מאוד על התעשייה המקומית שהיא ספקית מקור התעסוקה והפרנסה הגדול והמשמעותי ביותר באזורנו. בצפון הארץ מאות מפעלי תעשייה המעסיקים יותר מ~15 אלף בתי אב. מפעלים אלו נמצאים חלקם בסכנה קיומית מול תחרות בשווקים עולמיים ובשל נטל עצום של רגולציה, ביורוקרטיה, קושי באיתור כוח אדם מקצועי וטכנולוגי וגם מיסוי והיטלים של רשויות מוניציפליות".

מפעלים בסכנה קיומית. בכר  [צילום: יח"צ]
מפעלים בסכנה קיומית. בכר [צילום: יח"צ]
לקראת סוף השנה ולקראת הדיונים על הארנונה לשנת 2016, בתוקף תפקידו כיו"ר התאחדות התעשיינים בצפון, המאגדת ומסייעת למאות מפעלי תעשייה, מבקש בכר מהמנהיגות המקומית שלא להעלות את מיסי הארנונה לשנה הקרובה, על מנת לאפשר למפעלים והחברות להתמודד עם הנטל הכלכלי בצורה קלה יותר ולשמור על יכולתם להעסיק מאות אלפי מתושבי האזור.

לדבריו, העלאת הארנונה עבור התעשייה לא תקל על האזרחים. נהפוך הוא. היא תגרום לכך שמפעלים שיהיו רווחיים בצורה גבולית ביותר, יפסיקו את עבודתם, עובדים רבים יפוטרו וממילא לא יוכלו לשלם מיסים. "מחובתנו לזכור כי התעשייה היא הבסיס היציב והרחב של הכלכלה הישראלית _ היא המספקת מקומות תעסוקה, היא מעודדת צמיחה והיא המאפשרת לאלפי משפחות במיוחד מהפריפריה להתפרנס בכבוד".

בכר מוסיף, כי הארנונה לתעשייה גבוהה משמעותית מהארנונה לבתים פרטיים: "מפעלים הם בעלי שטחים גדולים מאוד וצורכים מעט מאוד שירותים מהרשות המקומית. בכל מקרה המפעל משלם על כל השירותים שהוא צורך, ולכן, לאור המצב, ראוי כי הרשויות המקומיות יסייעו למפעלים לצלוח את תקופת המשבר".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות