fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המטרה שלנו להגשים את החלומות בעיצוב"

את עבודתן מגדירות מעצבות הפנים לילך& שרון כמסע מאתגר ומלהיב. "כמעצבות פנים שחושבות אחרת, אנחנו כל הזמן חוקרות ובוחנות חומרים, מרקמים, רעיונות ופתרונות עיצובים חדשים". בראיון ל"בית פלוס" הן מדברות על השינוי שחל אצל הציבור הישראלי בתחום עיצוב הפנים ועל הצורך לצאת מהקופסה ולחשוב אחרת
מביאות את האג'נדה האישית שלהן לקדמת העיצוב. לילך ושרון (צילום עצמי)
מביאות את האג'נדה האישית שלהן לקדמת העיצוב. לילך ושרון (צילום עצמי)

לילך & שרון – תכנון אדריכלי ועיצוב פנים, שתי מעצבות פנים אנרגטיות, אומרות שתחום עיצוב הפנים מקבל תפנית חיובית, שכן הציבור הישראלי הפך לצרכן של עיצוב פנים. כבר עתה הן מרגישות שעבודתן בתחום שכל כך מקובל ונפוץ בבירות האופנה בעולם הצלחנו קורמת עור וגידים.

לילך ושרון הן בעלות ניסיון עשיר במגוון תחומי התכנון והעיצוב: בנייה פרטית וחללים מסחריים כמו בתי קפה, מסעדות וחנויות. לדבריהן, דירות הקבלן צריכות לקבל זריקת אור בהתאמה לדיירים שמתעדים להתגורר בה. הן לא פוחדות משינויים עיצוביים, מצפות שהלקוחות יעזו יותר בצבעוניות עזה וגם שלפעמים יהפכו דירת חמישה חדרים לארבעה חדרים, ענקית וגדולה בדרך לאיכות חיים.

שרון: "דירות הקבלן הן סטנדרטיות, וכל אחד מחפש בדירה כזאת צרכים אחרים. למשל: מטבח גדול עם חדר רחצה נגיש עם פתחים גדולים או חדר ילדים גדול במקום חדר הורים, או למשל: נושא תליית הכביסה השנוי במחלוקת. התפישה שלנו היא שהשינויים מאירים דירות קטנות, גם אם מדובר בדירת שני חדרים וגם אם מדובר בדיור מוגן. רוכשים רבים לא נותנים דגש על דקויות. הצרכן הישראלי אוהב מרפסות גדולות, כי הוא אוהב לארח, ולכן הוא זקוק לפינת אוכל גדולה ופונקציונלית, ןלכל דרישה כזאת יש תשובה בעיצוב פנים".

מביאות את האג'נדה האישית שלהן לקדמת העיצוב. לילך ושרון (צילום עצמי)
מביאות את האג'נדה האישית שלהן לקדמת העיצוב. לילך ושרון (צילום עצמי)

 

זריקת אור. עיצוב דירת קבלן של לילך ושרון מעצבות פנים (הדמית מחשב)
זריקת אור. עיצוב דירת קבלן של לילך ושרון מעצבות פנים (הדמית מחשב)

חינוך השוק

בשנים האחרונות הקהל הישראלי הבין שחלל פתוח מעצים את האווירה בבית. לילך ושרון מסבירות שהמטבח הפך לחלק משמעותי בעיצוב הפנים שמשפיע על החלל המרכזי.

שרון: "תפקידנו הוא ללא ספק להגשים ללקוחות שלנו, אנשים שבמשך שנים מייחלים לגור בדירה מודרנית, את החלומות שלהם. אנחנו אוהבות גם לנפץ מיתוסים ולהשקיע גם בחינוך השוק.

"למשל: יחידת הורים עם שירותים ומקלחת יכולה בקלות להפוך לחדר לבני נוער או לחדר לשני ילדים קטנים, וליצור עבורם ממלכה. דווקא הילדים זקוקים למרחב גדול ופתוח כדי לארח חברים".

לילך מוסיפה: "עיצוב הפנים משפיע על חיי היום יום וגם צריך להיות מושפע מהם. אנחנו מאמינות שאין דבר שהוא בלתי אפשרי. ככל שהאתגר גדול יותר, ככל שנדרשת יותר חשיבה מחוץ לקופסה ויותר יצירתיות, כך אנו מרגישות נאמנות יותר למקצוע".

הן מביאות דוגמה נוספת. אי במטבח נחשב למבוקש בפתרונות עיצוב. "אנחנו לא חושבות שזו המצאת המאה", הן אומרות, "כי אי מצריך מקום רחב ומקטין את החלל. הייתה לנו לקוחה שאמרה שאי במטבח זה החלום שלה, וזה אכן מה שהיה, הגשמנו את חלומה". לילך ושרון שמות דגש בעבודת על חומרים ירוקים, ובכך מביאות את האג'נדה האישית שלהן לקדמת העיצוב. יחד עם זאת, הן מאוד קשובות לצורכי הלקוח.

לצד עבודה במרחב הפרטי, פועלות לילך ושרון גם במחלקה עסקית. בין לקוחותיהם עיצוב הסטודיו של שר פיטנס, המשתרע על 200 מ"ר, ובקרוב יעצבו בראשון לציון סטודיו נוסף המשתרע על 400 מ"ר.

השתיים מסכמות: "כשמתחילים במלאכת עיצוב החלל, יוצאים בעצם למסע משותף שלנו ושל הלקוחות. זהו מסע מאתגר ומלהיב. כמעצבות שחושבות אחרת, אנחנו כל הזמן חוקרות ובוחנות חומרים, מרקמים, רעיונות ופתרונות עיצובים חדשים. אנחנו ניגשות לכל מיזם אחרי מחקר ופיתוח מה קורה בשוק הגלובלי: בניו יורק, מילאנו ובערים נוספות בהן מכתיבים דעת קהל. אנחנו ממשיכות את הסיפור עם צבעי הלוגו והמיתוג של בית העסק".

המשרד של לילך & שרון תכנון אדריכלי ועיצוב פנים פועל בצפון, בכל האזור שבין חדרה, חיפה ויקנעם. העובדה שהן עובדות ביחד מהווה יתרון מקצועי משמעותי, שכן לכל אורך הדרך מתקיים תהליך של חשיבה משותפת ו"סיעור מוחות". בזכות העבודה המשותפת, כל מהלך וכל החלטה נבחנים על ידי זוג עיניים נוסף. העבודה בשתיים מאפשרת נקודות מבט מגוונות, יתר יעילות ומערכת בקרה משוכללת.

לילך ושרון מחזיקות ברזומה אקדמי מרשים. לילך, בוגרת בית הספר להנדסאים בטכניון, עבדה כמפקחת בנייה וכמנהלת פרויקטים והמשיכה ללימודי תעודה בתחום התכנון האדריכלי ועיצוב פנים.

שרון, בעלת תואר שני בחינוך מיוחד, החליטה לעשות שינוי מקצועי דרמטי ופנתה ללימודי עיצוב פנים. ביחד הן מגשימות עבור לקוחותיהן את חלומותיהם בתחום התכנון האדריכלי ועיצוב הפנים. לכל מפגש הן מביאות, לצד חיוכן החם, שפע של ידע, יצירתיות, התלהבות ואמינות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות