fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארגון קבלני חיפה והמפרץ: אלפי יח"ד נבנים על ידי קבלנים לא רשומים

ארגון הקבלנים יוצא למלחמה בקבלנות השחורה ופנה לראשי הרשויות במחוז בדרישה לאכוף את החוק האוסר מתן היתרי בניה למי שמעסיק קבלנים לא רשומים. מסתבר שמדובר בתופעה של ממש, שהולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות.
קרית מוצקין. צילום באדיבות העירייה
מרדכי שקד
מרדכי שקד (צילום: יח"צ)

מנכ"ל ארגון קבלני חיפה והמפרץ מרדכי שקד ציין, כי תופעת הקבלנות השחורה נפוצה גם בבניית צמודי קרקע וגם בבנייה רוויה. "לקוחות המגזר הפרטי בבנייה צמודת קרקע, בוחרים להעסיק קבלנים לא רשומים מטעמים של חיסכון כספי, וכתוצאה מחוסר התמצאות בדרישות המקצועיות. אולם גם בבנייה רוויה קיימת תופעה שיזמים מעדיפים לשכור את שירותיהם של קבלנים לא רשומים משיקולי עלות".

לדבריו, הנזקים הישירים של הבניה באמצעות קבלנים לא רשומים, לבד מהסכנות הבטיחותיות כתוצאה מבניה לא מקצועית ולא בהתאם לתקנים, הן תחרות לא הוגנת, פגיעה במוניטין של הקבלנים הרשומים ופגיעה קשה בהכנסות המדינה. "אנו נתקלים במקרים רבים ברשויות מקומיות בהם לא נאכף החוק, וגורמים ברשות המקומית אף מפרים אותו", ציין שקד. "אי אכיפת החוק הקובע כי כל מלאכת הבניה במדינה תתבצע על ידי קבלן רשום בלבד, היא למעשה שיתוף פעולה של ראשי הרשויות ושל אגפי ההנדסה עם הקבלנים הלא רשומים, ועבירה על החוק על כל המשתמע מכך".

עוד הוסיף שקד, כי השוק הפרוץ מהווה סכנה של ממש העלולה להסתיים באירועים הרי אסון ובגביית חיי אדם, והזכיר, כי רק לאחרונה קרס קיר שנבנה באופן לא חוקי וגבה חייה של אישה בדרום הארץ.

לרוכשי דירות ומי שמעוניין לבנות צמוד קרקע, ממליצים בארגון קבלני חיפה לבדוק האם הקבלן הוא קבלן רשום וחבר ארגון הקבלנים בחיפה. קבלנים חברי הארגון עוברים הכשרות והשתלמויות והם מעודכנים בתקני הבניה החדשים בתקנות ובחוקים מה שמבטיח בניה מקצועית יותר .

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות