fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מינהל מקרקעי ישראל מקצה אלף חדרים לבנייה בטכניון

במכללה האקדמית גליל מערבי ייבנו 200 חדרים, כך גם במכללת אורנים. במכללת רופין ייבנו 325 חדרים. השר אריאל אטיאס: הסטודנטים ייהנו ממחירי מעונות מוזלים בזכות קרקע שתינתן עבורם בחינם והם יפנו אלפי דירות באזורי הביקוש
שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס
שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס (באדיבות כנסת ישראל)

הנהלת מינהל מקרקעי ישראל החליטה על הקצאת קרקעות לבניית למעלה מ-9,000 חדרי מעונות לסטודנטים במחיר מוזל במוסדות אקדמיים בכל רחבי הארץ.

בהמשך להחלטה שהוביל שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס במועצת מקרקעי ישראל באוגוסט 2011 להקצות קרקע ללא תמורה או במחיר מופחת על מנת ליצור 10,000 חדרי מעונות לסטודנטים במחיר מוזל ומפוקח. בימים אלה, אישרה הנהלת מינהל מקרקעי ישראל בראשות בנצי ליברמן החלטה המוציאה לדרך את התכנית החדשה שתביא לבניית אלפי דירות לסטודנטים.

הממשלה החליטה להציב יעד שאפתני של עשרת אלפים חדרי מעונות במסגרת ועדת טרכטנברג ועם קבלת ההחלטה להקצות קרקע ללמעלה מ-9,000 יחידות דיור ללא תמורה.

בניית הדירות תאפשר לסטודנטים לגור במעונות עם כל התנאים והיתרונות של מגורים בקמפוס או בצמוד אליו, במחירים מוזלים ומפוקחים, תוך כוונה לצאת עם הפרויקטים לדרך כבר בתקופה הקרובה. בנוסף, כדי להגדיל את הכדאיות הכלכלית של בניית מעונות הסטודנטים ניתן להקצות עד 25 אחוזים מהקרקע לטובת שטחי מסחר ובפריפריה עד 35 אחוזים.

שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס
סטנדרטים גבוהים. שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס (באדיבות כנסת ישראל)

מלבד הקצאות הקרקע למוסדות האקדמיים בשטחם, יוכלו גם רשויות מקומיות לקבל את אישור המינהל לעשות שימוש בשטחים שהוקצו להם לצרכי ציבור לטובת בניית מעונות סטודנטים, אשר ישרתו את סטודנטים שילמדו במוסדות אקדמיים שונים באזור.

 בין ההקצאות: טכניון בחיפה: אלף חדרים לבנייה, מכללת אורנים: 230 חדרים, מכללת רופין: 325 חדרים, מכללת רופין קמפוס מכמורת: 208, מכללת צפת: 200 חדרים,  מכללת גליל מערבי בעכו: 200 חדרים,

על פי החלטת מועצת מקרקעי ישראל, המוסד להשכלה גבוהה מחזיק בקרקע שניתן לבנות עליה מעונות סטודנטים יהיה פטור מתשלום למינהל עבור השימוש בקרקע.

השר אריאל אטיאס: "מדובר בפרויקט לאומי חשוב ביותר. החלטת המינהל היא ציון דרך במהפכת הדיור המוזל שהגיעה גם לסטודנטים שיוכלו לשכור מעונות במחיר מופחת ומוזל בהנחה של עד 30 אחוזים ממחיר השוק. בזכות הקרקע שתינתן בחינם, הסטודנטים ייהנו ממחירי מעונות מוזלים, ומעונות הסטודנטים החדשים שייבנו צפויים לפנות אלפי יחידות דיור למגורים באזורי הביקוש ולהמשיך ולהגדיל את היצע הדירות.

" אחרי עבודת סקר של המינהל ובדיקה מול כל המוסדות להשכלה הגבוהה, תוך תקופה לא ארוכה ייהנו הסטודנטים ממעונות במחירים מוזלים. זאת, כחלק מהמדיניות שהובלתי לפיה הקרקע נועדה לשרת את האזרחים וגם את הסטודנטים ולא רק את הרווחים".

מנהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן : "מדובר בהטבה אמיתית וחשובה לרבבות סטודנטים ברחבי הארץ, הנושאים בנטל השכירות הגבוהה אשר תעמוד בפניהם האפשרות לשלם שכר דירה מופחת ומפוקח במעונות בעלי סטנדרטים גבוהים ולקבל הנחה משמעותית. זוהי הוכחה נוספת לראיית המינהל את קרקעות המדינה כמשאב לאומי שיש לאפשר גדולים לציבור רחב ליהנות ממנו, תוך שמירת האינטרס הלאומי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות