fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהמטבח באהבה

השף יהב ג'ינו ממסעדת ג'ינוס, שנפתחה לאחרונה במדרחוב בקריון, מוכיח שאפשר לבשל גם טעים וגם כשר. המנות שהוא מגיש עשויות חומרי גלם איכותיים ועוברות בקרת איכות קפדנית, אך במחירים של "תבואו, תאכלו", כהגדרתו. והכל התחיל בכלל במטבח של סבתו המרוקאית
יהב ג'ינו (צילום: דורון גולן)
"מעולם לא בישלתי אוכל לא כשר". יהב ג'ינו (צילום: דורון גולן)

 

יהב ג'ינו, 32, אוהב את המטבח עוד מהימים בהם ילד ובילה רבות במטבח עם סבתו. "כל היום הייתי עם סבתא במטבח", הוא מספר, "החוויה של האוכל באה מהבית. אנחנו מרוקאים, יש את השפע, האוכל הכי טוב שיש. סבא שלי, זיכרונו לברכה, היה אוכל רק מעדנים. הוא היה טס לצרפת במיוחד כדי לקנות מעדנים כמו קוויאר".

הוא נולד בחיפה למשפחה מסורתית. בגיל שנה עברה לקרית ים. "סבא שלי לא היה דתי, אבל שמר שבת והיה מברך, עושה נטילת ידיים, זה משהו שגדלתי לתוכו. בגיל 13 לדוגמה, בבר מצווה, הייתה לי האפשרות לנסוע לטיול בגרמניה או לנסוע לרבי במירון עם כל המשפחה והעדפתי לנסוע למירון. עד היום אני שומר מסורת, מניח תפילין ואוכל רק כשר.

יהב ג'ינו (צילום: דורון גולן)
"מעולם לא בישלתי אוכל לא כשר". יהב ג'ינו (צילום: דורון גולן)

בכיתה י' נרשם ללימודי קולינריה בבית הספר תדמור, שם עבר מסלול של בגרות מלאה באמנות הבישול. כשהתגייס לצבא כבר היה ממוקד מטרה. הוא שירת כאחראי משמרת במטבח במחנה קרן ברמת הגולן. "עשיתי שם אוכל, עפתי בקטע אחר. בבסיס שלי לא היה אוכל של צבא. הייתי חבר אז בארגון השפים הצפוני והייתי מביא מהם תרומות של סלמון ואנטריקוט, הייתי מבשל לחיילים ארוחות שחיתות. אצלי היו מקבלים לארוחת ערב פילה סלמון על מצע פירה וברוקולי מוקפץ".

כשהשתחרר מהצבא, היה לו ברור מה הוא הולך לעשות. "מתחילת הדרך השאיפה שלי הייתה להיות שף ובעלים של מסעדה, מבחינתי זה היה סוג של מיצוי, להביא בשורה שהיא שלי".

עד שהגיע להגשמת החלום, כשהוא עדיין בצבא, החל לעבוד באולמות אירועים באזור. לפני כחודשיים,  השיק ג'ינו, יחד עם שותפיו את מסעדת ג'ינוס במתחם המדרחוב בקריון. ג'ינוס היא, כצפוי, מסעדת שף כשרה. "מעולם לא בישלתי אוכל לא כשר, למרות שהיו לי הצעות מפתות".

אם תשאלו את ג'ינו מה הכי מיוחד במסעדה שלו, הוא יגיד שהכל. "אנחנו מביאים לפה את חומרי הגלם והנתחים הכי מובחרים. כל דבר נכנס לפה רק אחרי בקרת איכות רצינית. מבחינת קומפוזיציות, טעמים, טקסטורות ומרקמים, שום דבר לא פשוט פה, הכל מוגש מחוץ לקופסה, בכלים מאוד מיוחדים, בכל מנה מושקעת המון מחשבה. יש לנו מנות דגל, כמו 'ניוקי שחיתות', שזה ניוקי תפוחי אדמה, שמוקפץ עם אנטריקוט ושקדי עגל. מנה פגז. השימוש בחלקי פנים מגיע מהמטבח המרוקאי כמובן. יש לנו את מנת הסיגר עם שקדי עגל. אני מבשל עם משייה וזעפרן. משייה זה תבלין שקונים ב~400 שקלים לק"ג, זה התבלין הכי יקר. אני עובד עם פטריות כמהין, שמן כמהין, זעפרן, והכל מתומחר בקטע של 'בואו תאכלו'".

הכתבה המלאה ביום שישי בעכבר פלוס המצורף להד הקריות והחל מחמישי בערב במהדורה הדיגיטלית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות