fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא הגיע לחתונת בנו בגלל חוב לבנק של 500 שקלים

האיש עוכב על ידי משטרת הגבולות ולא הורשה לצאת מהארץ. הבנק ישלם לו פיצוי של 20 אלף שקלים

 

תושב קרית ביאליק החמיץ את חתונת בנו בגלל חוב לבנק. כעת הבנק יפצה אותו ב~20 אלף שקלים.
האיש עלה לישראל בשנת 1994 מרומניה, ובנו הבכור נותר להתגורר שם. במהלך שנת 2011 נוצר חוב של האב לבנק ונפתח נגדו תיק הוצאה לפועל. לאחר משא ומתן בין הצדדים, הגיעו להסדר פשרה, לפיה ישלם החייב את החוב במספר תשלומים ובמספר תאריכים שונים. החייב הגדיל לעשות וסילק את התשלומים, בטרם המועד שנקבע בהסכם הפשרה, ונותר לו חוב של 500 שקלים בלבד.
לאחר זמן מה, כשהגיע לשדה התעופה בן גוריון, מלווה בבת זוגו ובבתו הקטנה, בדרכו לרומניה לחתונת בנו, הוא נעצר על ידי משטרת הגבולות, שהודיעה לו, כי בתיק ההוצאה לפועל הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, ורק אם ישלם 20 אלף שקלים, יוכל לעזוב את הארץ.

אילן גולדנברג עורך דין צילום עצמי
רשלנות. עו"ד גולדנברג [צילום: עצמי]

האיש טען כי מדובר בטעות שכן יתרת החוב היא רק 500 שקלים, שגם אותם, נותר לו זמן לשלם, אך תחנוניו לא עזרו והוא נאלץ לחזור עם משפחתו אל ביתו בקרית ביאליק במפח נפש קשה.
האיש הגיש תביעת נזיקין נגד הבנק. בכתב ההגנה, טענו באי כוחו של הבנק, כי החייב ידע שהבנק פתח נגדו תיק הוצאה לפועל, לגביית יתרת החוב, במסגרתו הוטלו עליו הגבלות שונות וגם צו עיכוב יציאה מהארץ.
בדיון, שהתקיים לאחרונה בבית משפט השלום בחיפה, אמר השופט אחסאן כנעאן, כי לא הובאה לפניו כל ראיה, המעידה כי התובע ידע על הטלת ההגבלות עד שהגיע לשדה התעופה. עוד אמר השופט, כי טענת הבנק, כי על החייב היה לבדוק אם אין נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ אינה נכונה ודווקא העובדה שהגיע להסדר עם הבנק ועמד ברובו _ וכל אשר נותר לו הוא חוב זעום של 500 שקלים _ גרמה לו להניח שאין נגדו צו עיכוב. עוד טען השופט, כי בא כוח הבנק לא הוכיח שהבנק דיווח ללשכת ההוצאה לפועל על הסכם הפשרה או התשלומים ששולמו על ידי החייב.
בפסק הדין קבע השופט, כי הבנק התרשל בזמן שלא דיווח על הסכם הפשרה לרשם ההוצאה לפועל ולכן יש לחייב אותו ברשלנות. השופט פסק כי הבנק ישלם לאיש פיצוי של 20 אלף שקלים.
בא כוח החייב עו"ד אילן גולדנברג: "אני מברך על פסק הדין של בית המשפט, שקיבל את טענתנו בנוגע לרשלנות החמורה שנפלה בהתנהלות הבנק ומי מטעמו ומקווה שפסק הדין שולח מסר שמקרים כאלה לא ישנו והבנקים יקפידו שלא לפגוע בלקוחותיהם למעלה מן הנדרש".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות